Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-10-2020, 13:15
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default h7 lamp juist monteren en koplamp ineens melk

Ik heb hier een Polo 9N waar iemand anders de H7 lampen heeft vervangen. De ene lamp had het nokje boven en de ander onder. Dat lijkt dus sowieso niet goed te zijn.

Nu zitten de nokjes onder met als gevolg dat de spiraaldraad boven zit. Even bij daglicht op 5 meter afstand in de lampen kijken, verwacht ik dat ze juist staan.

Alleen ik krijg ze met geen mogelijkheid vast. Ze zitten er nu nog los in. De stekker is geen houder, het zijn gewoon twee polige stekkers zonder bajonet.

Hoe krijg ik die lampen juist? Ik heb geen voorbeeld aangetroffen dat juist zit dus ik heb nog geen flauw idee.

Ook is een van de koplampen plotsklaps melk geworden dat was inene zo, wat is dat?


Reply With Quote
  #2  
Old 24-10-2020, 16:21
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Ik heb ontdekt hoe een H7 lamp sluiting werkt. Dit is een tegen de klok in is los dingetje dat niet aan de stekker zit maar in het lamphuis zelf zit.

Maar weet iemand hoe die witte waas er zo plotsklaps in zit? Dit was twee weekjes geleden nog gewoon goed.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-10-2020, 08:57
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

H7 lampjes zitten inderdaad met een draaiende borgring vast. Let wel goed op, je moet ze voelen klikken. Ben zelf geen fan van dit systeem omdat het snel los schiet. Maar het is niet anders.

Ik kan de witte waas op de foto moeilijk zijn, maar is het niet gewoon vocht? In dat geval de afdichtrubbers op de lamp even nalopen.
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2020, 20:52
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Die heb ik er maar even af gehaald. Ze zaten verder wel goed. Die witte waas trekt amper weg. De reden dat ik het vraag is dat ik op internet alleen maar tandpasta oplossingen tegenkom en dit zit aan de binnenkant. ???
Reply With Quote
  #5  
Old 28-10-2020, 08:38
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Maar is het een vaste aanslag of gewoon vocht? Koplampen voor de 9N zijn niet moeilijk te vinden tegen een leuke prijs en ook vervangen is niet heel ingewikkeld. Dus als het een vaste aanslag is aan de binnenzijde is dat eventueel het overwegen waard
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 28-10-2020, 22:36
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Ja dat lijkt mij wel vast want het duurt gewoon te lang voor een zeer vochtige koplamp. Weet je ook of het klopt dat ik als 'bijzonder gereedschap' enkel een dopje T25 nodig heb?
Reply With Quote
  #7  
Old 29-10-2020, 08:40
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Om de koplampen er af te halen?

Je grille moet er uit, voorbumper eraf en daarvoor moet je de wielkuipen even loshalen. Het is allemaal Torx maar wel verschillende maten, welke ik niet precies uit mijn hoofd weet (meestal is het 15-20-25 bij VW). Beste dus een Torx setje.

Als je zeker wil zijn dat het vocht is gewoon even de dop aan de achterkant eraf halen en de fohn van je vrouw/vriendin/moeder/zus/buurvrouw lenen en goed in de koplamp fohnen.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 31-10-2020, 21:48
richardwbb richardwbb is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 20
Default

Oeh, nu spreek ik een paar Volkswagen monteurs en die gaven aan T25. Ik denk wel dat T15 het niet is dat is erg klein en ik heb even een vluchtige blik geworpen bij de wielkuip. Maar het ziet er allemaal haalbaar uit, als ik geen antwoord krijg van hoe de bumper er afgaat dan zal het wel goed zijn en anders pech maar dat verwacht ik niet hoor
Reply With Quote
  #9  
Old 01-11-2020, 14:05
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2006
Posts: 817
Send a message via MSN to Ronin
Default

is redelijk makkelijk en snel te doen, heb de bumper van mijn oude polo ook meerdere malen eraf gehad. zijn inderdaad enkel torx schroeven van ik meen 2 of 3 maten.
eerst de grille en wielkuipen demonteren (wielkuipen hoeven alleen los aan de bumper zijde) onder de bumper zit je nog met een spatplaat (of hoe het ook heet) voor de motor, deze zit ook deels vast aan de bumper. onder de grille zitten nog ik meen 1 of 3 schroeven verstopt van de bumper. vergeet het kliksysteem van de bumper niet ter hoogte van de koplampen en dan schuif je hem er zo af. ik heb eventueel nog een set originele koplampen liggen.
__________________
Polo 9N Highline 1.4 16V
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum