Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-01-2009, 12:41
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default Elektrische probleempjes nu opgelost nog 1 te gaan

Ik heb wat elektrische probleempjes waar ik niet uit kom namelijk deze
- Als ik de ruitenwisser inschakel wist deze zonder problemen alleen als ik op een willekeurig punt uitzet blijft hij gelijk staan om vervolgens schokkerig naar de rustpositie te gaan.Alles werkt verder normaal interval etc relais is oké.

- Contactslot probleem als ik normaal de sleutel uit het contact slot haal schakelt de radio uit alleen nu niet meer wat is hier het probleem??

-Verlichting probleem als ik groot licht inschakel gaan deze even branden en weer uit als de verstralers in de gril gaan branden, maar als ik de hendel helemaal naar achter al voor een lichtsignaal brand groot licht en de verstralers wel gelijk is dit normaal of niet ??

-Start probleem soms wil de auto niet starten .Als dit probleem optreed krijgt de opvoerpomp gaan spanning pomp blijft dan helemaal dood ga ik een paar keer starten is het probleem weer verdwenen soms meerdere maanden.
Door dat dit zo weinig voorkomt kan ik het probleem niet vinden omdat dan alles normaal werkt. Ik heb het vermoeden dat de zekeringskast de boosdoener is, nu wil ik deze wel vervangen door een nieuwe alleen deze zijn tering duur dus ik wil het wel zeker weten voor ik deze ga vervangen.


Auto betreft een Golf GTI bj 91 met een PF blok

Last edited by hummer : 26-01-2009 at 18:12.
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2009, 13:52
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Ik denk het contact blokje.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-01-2009, 11:47
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Ik denk het contact blokje.

Lost dit al deze problemen op ?? Als dat zo ga ik gelijk het blokje bestellen bij de dealer
Reply With Quote
  #4  
Old 05-01-2009, 19:34
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

De problemen zo als omschreven duiden ind op het contactblokje
Reply With Quote
  #5  
Old 06-01-2009, 11:23
gele-golf2's Avatar
gele-golf2 gele-golf2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 209
Send a message via MSN to gele-golf2
Default

ik denk dat het licht aan je ruitewisser hendel en de rest van de bedrading eromheen ook het contact slot gebeurd het ook meteen als je stuurt
Reply With Quote
  #6  
Old 06-01-2009, 12:18
Bregget Bregget is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 41
Default

Fouten 1 en 3 heb ik ook last van, hier ook in een golf gti uit 91.

Ik zou graag van je horen of het inderdaad het contactblokje is geweest! dan ga ik daar ook even achteraan..

alvast bedankt,

Michel
Reply With Quote
  #7  
Old 07-01-2009, 13:40
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Quote:
Originally Posted by Bregget
Fouten 1 en 3 heb ik ook last van, hier ook in een golf gti uit 91.

Ik zou graag van je horen of het inderdaad het contactblokje is geweest! dan ga ik daar ook even achteraan..

alvast bedankt,

Michel


Ik ga eind van de week het contactblokje halen bij de dealer probeer ik dit weekend nog te verwisselen
Reply With Quote
  #8  
Old 19-01-2009, 18:42
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Quote:
Originally Posted by hummer
Ik ga eind van de week het contactblokje halen bij de dealer probeer ik dit weekend nog te verwisselen


Het blokje is vervangen het probleem met de ruitenwissers is nog steeds niet opgelost, de rest heb ik nog niet getest moet eerst de dasch weer inbouwen.Ik heb trouwens ook nog de kabelboom die aan het stuurkolom zit vervangen.
Hier was door de vorige eigenaar in geknipt ivm met een startblokkering.
Dasch inbouwen gaat volgende week maandag gebeuren. ivm werk
Reply With Quote
  #9  
Old 19-01-2009, 21:51
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

onthoud, we zijn geen helderziende
Reply With Quote
  #10  
Old 26-01-2009, 18:11
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Quote:
Originally Posted by hummer
Ik heb wat elektrische probleempjes waar ik niet uit kom namelijk deze
- Als ik de ruitenwisser inschakel wist deze zonder problemen alleen als ik op een willekeurig punt uitzet blijft hij gelijk staan om vervolgens schokkerig naar de rustpositie te gaan.Alles werkt verder normaal interval etc relais is oké.

- Contactslot probleem als ik normaal de sleutel uit het contact slot haal schakelt de radio uit alleen nu niet meer wat is hier het probleem??

-Verlichting probleem als ik groot licht inschakel gaan deze even branden en weer uit als de verstralers in de gril gaan branden, maar als ik de hendel helemaal naar achter al voor een lichtsignaal brand groot licht en de verstralers wel gelijk is dit normaal of niet ??

-Start probleem soms wil de auto niet starten .Als dit probleem optreed krijgt de opvoerpomp gaan spanning pomp blijft dan helemaal dood ga ik een paar keer starten is het probleem weer verdwenen soms meerdere maanden.
Door dat dit zo weinig voorkomt kan ik het probleem niet vinden omdat dan alles normaal werkt. Ik heb het vermoeden dat de zekeringskast de boosdoener is, nu wil ik deze wel vervangen door een nieuwe alleen deze zijn tering duur dus ik wil het wel zeker weten voor ik deze ga vervangen.


Auto betreft een Golf GTI bj 91 met een PF blok


Probleem 1 is nog niet opgelost. Ruitenwisser motor is getest deze is oké bedrading en massa is ook in orde

Probleem 2 is opgelost

Probleem 3 is ook opgelost

Probleem 4 kan ik niet testen omdat deze zeer zelden optrad dus ff afwachten

Voor probleem 1 ga het mechaniek uitbouwen en schoonmaken en smeren kijken als het dan is opgelost.


Na lang zoeken is het probleem van de ruitenwisser eindelijk opgelost, het motortje was dus wel defect. Zo als het nu lijkt zijn alle problemen opgelost.

Last edited by hummer : 14-03-2009 at 08:00.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum