Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 18-08-2015, 18:55
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

komt wel weer goed jan .
zet um op .
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #82  
Old 18-08-2015, 19:40
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Zekers!
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #83  
Old 06-09-2015, 16:27
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Even een foto update van de laatste weken.

Na het frame de nieuwe bodemplaat erin



Beetje puzzelen om de pomp met filter eronder te krijgen...



En gelukt...



Extra potje om de koppeling te voorzien van olie.



Op een paar kleine dingetjes na klaar...



Dashboard ook op een paar details na weer klaar. Helaas de verkeerde klok (dieselklok) erin gezet i.p.v. de benzineklok dus die moet nog even gewisseld worden...



Wielkasten mooi gevuld. Hier nog zonder schokbrekers dus enkel op bladveren. Nieuwe schokbrekers moet ik nog even naar op zoek...



En dan, na 7 maanden, eindelijk weer (op eigen kracht) even naar buiten



De grootste klussen zijn inmiddels geklaard, nu de detail-dingetjes die nog een hoop tijd nemen...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #84  
Old 03-10-2015, 22:15
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Helaas de laatste weken weinig tijd gehad. Toch hier en daar nog wel wat kleine dingetjes kunnen doen.

Het laatste beetje laswerk in de laadbak klaar gemaakt en vervolgens alle naden in de strijkkit:



Daarna alles weer ontvetten en 3x in de stone chip:



Daarna aluminium bak er weer in:



En de beugel er weer op:



Over de beugel zullen de meningen ongetwijfeld verdeeld zijn. Het mooie is dat het altijd demontabel blijft. Ik heb m er weer opgezet zodat het grote achterraam zo minder groot lijkt.
Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat wil gaan hebben: of ik laat deze begel zakken zodat ie niet meer boven het dak uitkomt of ik laat een nieuwe rvs beugel maken van rond 50 buis die dan ook precies onder de dakrand komt. Deze beugel is ik meende rond 80 en is wel vrij fors.
Eerst langs alle keuringen en laten spuiten en daarna maar eens druk gaan maken over dergelijke zaken.

Ook nog even aan de voorkant bezig geweest. Hier een Hella spoiler eronder gezet:



Misschien dat ik deze nog mee laten spuiten in de kleur van de auto en dan er vervolgens een nette zwarte bumper voor hang. Ik heb dit eens op een foto voorbij zien komen bij een caddy die volgens mij wit of beige was. Kan de foto helaas zo even niet vinden.

De handrem klaar maken ging ook niet echt van harte. Omdat ik van trommels over ben gegaan op schijfremmen moesten dus ook de handremkabels worden vervangen. Dit eenmaal klaar bleek dat beide handremhevels als een huis zo vast te zitten. Uiteindelijk andere remklauwen opgescharreld en gemonteerd. Gelukje hierbij: nu passen mn handremkabels wel veel beter.

Wordt vervolgd...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #85  
Old 04-10-2015, 11:17
jos_br's Avatar
jos_br jos_br is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 159
Default

Quote:
Originally Posted by Jan-Turbo

Daarna aluminium bak er weer in:




Wordt vervolgd...


.......en je ziet er niets meer van.......

Jos.

....wat een werk!
Reply With Quote
  #86  
Old 04-10-2015, 19:08
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Zit ff werk in jah... 😉
Nou hopen dat het de keuringen e.d. een beetje makkelijk doorkomt en het is niet voor niks geweest...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #87  
Old 24-10-2015, 18:41
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Beetje stil de laatste tijd hier...

Wat niet wil zeggen dat er niks gebeurd is, al is het niet veel. Auto inmiddels achter weer omhoog gehad om de laatste klus aan de onderkant te doen. Alles schoon geborsteld en ontdaan van vet en andere troep. Daarna 3x in de tectyl en vervolgens de uitlaat er opnieuw en defenitief onder gezet. Mn oude schokbrekers ook even opnieuw zwart gemaakt en weer gemonteerd. Daarna remmen weer ontlucht, wielen er weer onder en even klein stukje mee gereden, dat haat met schokbrekers beter dan enkel op de bladveren...
Wat rest zijn nog wat kleine dingen zoals water vervangen door koelvloeistof, beugeltje maken om de radiateur vast te zetten, beugel in de bak vast zetten, andere stoelen monteren en ruitensproeier weer aansluiten. Het moet allemaal éven'...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #88  
Old 31-12-2015, 09:55
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Gister was het een jaar geleden dat ik de Caddy weer uit belgie terug heb gehaald naar Nederland.
Veel gedaan en behoorlijk wat tegenslag gehad waarvan de laadvloer, chasisbalk en dragers van de laadvloer toch wel de grootste was. Gelukkig is dat allemaal goed gekomen en dankzij Gooigolf ook de motor aan de loop gekregen.
Nadat de motor aan de loop was is het project even stil komen te liggen i.v.m. een behoorlijke verbouwing aan ons huis.
Tussendoor s'avonds zo nu en dan wat kleine dingetjes afgewerkt.
Inmiddels zijn er nog een paar hele kleine dingetjes die er moeten gebeuren zoals bouten vd bladveren aandraaien, moeren van uitlaatspruitstuk vast draaien (vergeten) achterlicht even repareren en de remlicht schakelaar nakijken.
Toch ook nog even met de remmen aan de gang. Ik heb t al meerdere malen ontlucht maar naar mijn idee moet ik m toch behoorlijk diep intrappen voordat er weerstand komt en ie begint te remmen. Hij remt wel goed maar het pedaal hoort naar mijn idee iets hoger al wat te doen.
Afgelopen week ook eens contact opgenomen met het rdw. Omdat de auto wel is uitgevoerd in nederland maar nooit in belgie is ingevoerd had ik daar wat vragen over. na een korte uitleg en doorverbonden te zijn met de technische afdeling bleek dat geen probleem te zijn. Ik kan het kenteken laten heractiveren. Ook gevraagd naar de motorombouw en omkeuring hiervan. Met een geschatte toename van ongeveer 50 pk aan vermogen verwachtte de man dat ik daarmee niet naar lelystad toe zou hoeven. Er word gekeken of de motor e.d. allemaal netjes en degelijk is ingebouwd en het belangrijkste is dat ze de gegevens krijgen uit welk voertuig de motor weg is gekomen. Ik gaf aan dat ik het chassisnummer en kenteken van de auto waar de motor is uitgekomen in het onderhoudsboek heb staan.
"Dan moet dat geen probleem zijn meneer".
Binnenkort de laatste dingen even afmaken en dan maar eens voor de keuring. Als het allemaal even kan wil ik m dan vrij vlot daarna ook naar de spuiter brengen om hem opnieuw in de kleur te laten zetten.
Allemaal plannen voor volgend jaar, nu eerst oud en nieuw vieren...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #89  
Old 22-02-2016, 23:00
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Weinig gedaan de laatste tijd behalve het ondekken van een lekke slang van mn stuurbekrachtiging

Interieur is klaar, verlichting is op orde en ook mn remlichten werken weer naar behoren.

Achterklep van mijn 'kofferbak' ook weer zo gemaakt dat die elektrisch open kan d.m.v. een druk schakelaar op het dashboard en een simpele veer onder het deksel. Simpel maar werkend

Hopelijk deze week nog even tijd om de slang(en) te vervangen en dan maar spoedig langs het rdw want dat heeft onderhand lang genoeg op zich laten wachten...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #90  
Old 28-02-2016, 08:01
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

is idd hier aardig stil .
volges mij staat i weer te roesten
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #91  
Old 03-04-2016, 12:17
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Valt mee Gooi, hij staat droog dus roest niet zo snel...

Stuurbekrachtiging klaar. Nog even gordelsloten aan de stoelen maken en kentekenplaathouder achterop.

Morgen Rdw bellen om te vragen wat de termijn voor een afspraak is zodat ik een vrije dag kan regelen op het werk...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #92  
Old 03-04-2016, 12:40
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

online kun je datum bepalen
voor rdw keuring kijk efe op hun site .
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #93  
Old 03-04-2016, 20:41
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
online kun je datum bepalen
voor rdw keuring kijk efe op hun site .


Net even gekeken op het rdw. Helaas staat mijn keuring (heractiveren van het kenteken) er niet bij...

Aankomende week maar eens even een belletje er aan wagen. Even naar de termijn vragen, vrije dag aanvragen en dan meteen afspraak maken voor het keuren.
Als dat voor elkaar is meteen proberen m door te zetten naar een spuiter voor t strak maken en opnieuw in de lak zetten...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #94  
Old 03-04-2016, 21:01
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

En toch gaan deze velgen me steeds meer tegenstaan...



Ik vind het persoonlijk teveel velg en te weinig rubber. 17 inch is behoorlijk aan de maat en denk erover terug te gaan naar 16 inch.
Dan wil ik ook gelijk de verbreders op de naaf er tussenuit hebben. Er zitten nu verbreders tussen van 20 mm.
Helaas ben ik op velgen gebied een absolute leek. Ik zal naar iets van een breedset op zoek moeten zoals op deze foto ongeveer.



Op deze foto is de auto nog voorzien van de 4 gaats versie. Ik heb echter het onderstel vernieuwd zodat ik rondom schijfremmen heb en nu dus op ik meen 5x112 uit ben gekomen.

Ook hier zal vast een oplossing voor zijn te vinden.
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #95  
Old 04-04-2016, 17:47
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

moet je aleen motor herkeuren .
staat er wel tussen hoor
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #96  
Old 09-04-2016, 21:55
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Eerst kenteken heractiveren en daarna motor herkeuren. En dat in de goede volgorde en liefst achter elkaar aan. Lijkt me beter even een belletje aan te wagen...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #97  
Old 30-07-2016, 22:21
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

De laatste tijd heeeeel weinig aan mn caddy gedaan. Te weinig eigenlijk. Door veel drukte met werk en een verbouwing aan het huis is t project even vrijwel stil komen te liggen. Toevallig kwam er ook nog een vw t3 doka tussendoor. Was niet helemaal de bedoeling maar toch stond ie ineens in mn garage.
De doka is inmiddels zover klaar dat ie naar het rdw kan om een nederlands kenteken aan te vragen. Afspraak staat gepland maar heb m ook te koop gezet omdat ik het toch liever bij mn caddy hou.
Ik heb nu eindelijk 3 weken vakantie en dat is aardig vol gepland. De t3 doka gaat weg en er komt een nieuwe vloer in mn garage.
Ik heb inmiddels contact gehad met het rdw over welke weg te bewandelen voor een kenteken en een omkeuring mbt de motor. In oktober heb ik weer een week vakantie en dan wil ik de caddy bij het rdw door de mangel laten halen. Als dat allemaal slaagt dan wil ik m in diezelfde week meteen doorbrengen naar de spuiter. dan in de winter rustig opbouwen en dan in het voorjaar hopelijk eindelijk eens weer de weg op!
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #98  
Old 05-08-2016, 19:51
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Klinkt goed Jan!
Reply With Quote
  #99  
Old 23-08-2016, 21:21
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Doka helaas nog niet verkocht, wel een nieuwe vloer in mn garage...

Stoelen van de doka en van de caddy hebben inmiddels van plek geruild, leek me beter.

Binnen de caddy weer aanpakken, 7 oktober staat er een afspraak bij het rdw gepland dus heb weer even een stuk achter de deur...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #100  
Old 11-09-2016, 00:06
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Afgelopen week met de doka naar het rdw geweest en nu wachten tot het kenteken binnen is. Dan de platen erop en een Apk. Eerst zelf maar eens in rondrijden en ondertussen opnieuw te koop zetten. Met kenteken en Apk erop zal ie waarschijnlijk toch iets beter verkopen.
Garage is inmiddels bijna weer omgetoverd tot werkplaats. Binnenkort het stuurhuis van de caddy vervangen en de stoelen gaan plaatsen. Daarna nog even een gaatjes in de dorpel dicht laten lassen en dan wachten tot 7 oktober...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum