Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-02-2020, 21:06
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default Mijn 2004 Transporter.

Was al een poosje wat los-vast op zoek naar een busje voor mijzelf tot ik vorige week deze bus inruilde, welke eigenlijk aan al mijn wensen voldeed: ouder dan 15 jaar, onderhoudsarme techniek, airco en cruise en trekhaak. In eerste instantie had ik liever een enkele cabine maar uiteindelijk vervoer ik nooit niet echt hele lange spullen, dus bij nood kunnen er ook wel wat goederen op de achterbank... en zo is hij ook nog functioneel voor het gezin en kan hij ook nog eens mee op vakantie!
Dit is 'm, 2004 1.9 TDI 77kW met net 260.xxxkm, net vers vliegwiel en recent de riem en wat remmerij gehad en altijd particulier bereden... zo kwam hij vandaag binnen:







Het lijkt op de eerste beide foto's net een matgebrande signaalrode bus maar het is toch echt metallic... eerst maar even door de wasmachine:







Direct de nummerplaten maar even vervangen door een setje met oplegletters:




De vorige eigenaar had het interieur voorzien van hoezen, aangezien ik daar niet weg van ben gaan die eraf, maar er komt wel mooie schone bekleding onder weg:




De laadruimte is netjes afgewerkt met afsluitbare bakken:




Onderstaande foto geeft de kleur goed weer:




Plannen heb ik er ook wel mee, het verleden heeft mij geleerd dat die ook weleens weer veranderen dus ik blaas eerst niet te hoog van de toren, ik houd het hier wel bij!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #2  
Old 23-02-2020, 20:44
Robbbert's Avatar
Robbbert Robbbert is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 493
Default

Toffe kleur! Chromen sidebars eraf en bumpers in kleur en hij zou er al een stuk frisser uitzien volgens mij.
__________________

Passat 2.0 FSI 2006
Transporter 1.9TD 2001
Passat TDI 1998 -> Verkocht
Hoog en droog
Reply With Quote
  #3  
Old 23-02-2020, 20:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Tof ding, wat zijn je plannen?
Reply With Quote
  #4  
Old 23-02-2020, 21:03
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Quote:
Originally Posted by Robbbert
Toffe kleur! Chromen sidebars eraf en bumpers in kleur en hij zou er al een stuk frisser uitzien volgens mij.


Bedankt! Onze gedachten zitten op dezelfde golflengte inderdaad
De sidebars heb ik gisteren al foto's van getrokken voor de verkoop... veel te kitscherig en meer iets wat op een 4x4 thuishoort.
Bumpers in de kleur is ook wel een must, maar dan wel graag een Multivan voorbumper. Dat vind ik net even wat mooier.

Quote:
Originally Posted by René
Tof ding, wat zijn je plannen?


Haha, nou daar gaan we hoor: bovenstaande 2 dingetjes, Multivan koplampen ombouwen naar bi-xenon met lens, verlagen, 19", glaspanelen, meer vermogen, wat multimedia en audio upgraden... zo nu je zin?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984

Last edited by Arnaud : 23-02-2020 at 21:07.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-02-2020, 21:18
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Reply With Quote
  #6  
Old 24-02-2020, 08:33
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Mooi Bussie heur!
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #7  
Old 24-02-2020, 09:47
Robbbert's Avatar
Robbbert Robbbert is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 493
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Bedankt!
Bumpers in de kleur is ook wel een must, maar dan wel graag een Multivan voorbumper. Dat vind ik net even wat mooier.


Dat of ineens T5 gp front

Goeie plannen!
__________________

Passat 2.0 FSI 2006
Transporter 1.9TD 2001
Passat TDI 1998 -> Verkocht
Hoog en droog
Reply With Quote
  #8  
Old 25-02-2020, 14:15
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Dit word een leuk projectje om te volgen !

Knappe bus.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #9  
Old 02-04-2021, 19:57
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Jaja... ook alweer meer dan een jaar geleden.
Ik ben altijd snel weer gewend aan (=uitgekeken op?) een auto en rijd het liefst in een dikke E-segmenter 6-cilinder diesel met automaat van 1 der Duitse premiummerken.
Met die reden heb ik de Transporter een jaar lang ongemoeid gelaten met het idee "binnenkort gaat-ie toch weer weg". Maar goed: als je ziet wat voor peanuts het maandelijks kost als ondernemer en wat voor gemak een busje biedt, dan ben je ergens ook gek om zo'n eerlijk en compleet ding weer weg te schijten.
Vandaag begonnen om er Mijn Bus van te maken; glaslookpanelen gemonteerd:




Verder vandaag de bestelling de deur uit gedaan om binnenkort alles om te bouwen naar Multivan: nieuwe voor- en achterbumper in de primer, Multivan grille, Multivan koplampen en een set verdonkerde achterlichten.

Point of no return has been passed
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #10  
Old 04-04-2021, 05:41
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Dat gaat hem heel goed doen!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #11  
Old 04-04-2021, 12:08
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Mooie bus, jammer dat ze particulier zo duur zijn
Reply With Quote
  #12  
Old 08-04-2021, 20:53
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Deze week veeeel spullen besteld en binnengekregen.
Schroefset is binnen, nieuwe 20" wielen en banden liggen bij de bandenboer, Multivan bumpers zijn binnen, Multivan koplampen zijn binnen en de glazen liggen er inmiddels al af voor de ombouwset naar lenzen van Retrofitlab met xenon.

Vorig jaar had ik de rechterunit van het derde remlicht vervangen voor een nieuwe maar ik stoorde mij aan het kleurverschil, dus nu links ook maar vervangen:





Erg blij met hoe de "kirschrot"-achterlichten staan bij de rode kleur:





De komende dagen meer updates!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #13  
Old 09-04-2021, 06:57
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Mooi busje!
Nog steeds veel schik van?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #14  
Old 09-04-2021, 07:42
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Maar goed: als je ziet wat voor peanuts het maandelijks kost als ondernemer en wat voor gemak een busje biedt, dan ben je ergens ook gek om zo'n eerlijk en compleet ding weer weg te schijten.


Ik zit hier helemaal niet in maar is zo'n bus van 15 jaar goedkoper ivm bijtelling of zo? Ik dacht dat er ook ergens nog een dieseltax of zoiets op zit op deze busjes of geldt dat niet als je deze op de zaak hebt staan?
Reply With Quote
  #15  
Old 09-04-2021, 09:02
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Ja, dat klopt. Ouder dan 15 jaar betekent een bijtellingspercentage van 35% over de huidige waarde in het economische verkeer in plaats van 25% over de cataloguswaarde.
Omdat je hem bijtelt op je inkomen mag je hem privé gebruiken, hoef je geen kilometerregistratie bij te houden en kun je alle kosten op de zaak zetten en de BTW terugvorderen.
De roettoeslag is uit mijn hoofd 15% van het MRB-tarief; aangezien dit grijskenteken is gaat dat om een paar € per maand. In ruil daarvoor hebben we geen problemen met volgelopen roetfilters, verstuivers en kunnen we de EGR ook nog ongestraft afdoppen
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #16  
Old 09-04-2021, 10:12
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Ja, dat klopt. Ouder dan 15 jaar betekent een bijtellingspercentage van 35% over de huidige waarde in het economische verkeer in plaats van 25% over de cataloguswaarde.
Omdat je hem bijtelt op je inkomen mag je hem privé gebruiken, hoef je geen kilometerregistratie bij te houden en kun je alle kosten op de zaak zetten en de BTW terugvorderen.
De roettoeslag is uit mijn hoofd 15% van het MRB-tarief; aangezien dit grijskenteken is gaat dat om een paar € per maand. In ruil daarvoor hebben we geen problemen met volgelopen roetfilters, verstuivers en kunnen we de EGR ook nog ongestraft afdoppen




Mooie bus trouwens ook!
Reply With Quote
  #17  
Old 09-04-2021, 22:40
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Bedankt voor de leuke opmerkingen!
Ik stel het op prijs dat jullie het een mooie bus vinden, ik vind het zelf een mooie bus als in: mooie basis. Het is het ideale vertrekpunt maar het moet nog even "mijn bus" worden.

Eerder deze week de Multivan koplampen binnen gekregen. Dit betreffen koplampen van het merk DEPO en ik vroeg mij af of deze, net zoals de originele units, geseald waren met butylkit en dat bleek het geval te zijn.
Dat komt goed uit, want ik had de ombouwkit naar projectors met xenon besteld van Retrofitlab, en om die te monteren moeten de koplampglazen eraf:












Ze hadden mij vanaf Retrofitlab helaas de verkeerde shrouds meegezonden. Dit werd netjes opgelost na contact gezocht te hebben met de helpdesk; men zou mij de goede shrouds nasturen en ik mocht de verkeerde wel houden.
Ik heb even mijn best gedaan en de foutieve shrouds aangepakt, simpelweg met de haakse slijper ingekort en afgewerkt: 100% tevreden en de nazending zodoende maar afgezegd
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #18  
Old 12-04-2021, 10:21
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Ziet er netjes uit! Ben benieuwd naar je ervaringen vwb lichtopbrengst!
__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 18-04-2021, 13:09
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Weer een paar stappen verder!

De sidebars zijn gedemonteerd en verkocht.

Er is een schroefset gemonteerd van het merk Triple-S.
Helaas staat deze nu op de laagste stand en is de bus hiermee niet verschrikkelijk veel gezakt, ik denk rondom totaal een 40 á 50mm. Ik weet niet of dit een blijvertje is maar voorlopig laat ik het zo, hopelijk zakt ze voor nog iets na.



Ook heb ik afgelopen vrijdag de nieuwe wielen gemonteerd. Dit is een nieuwe set GMP Shot geworden in 20". Ze lijken veel op de Audi Rotor wielen, zonder het afgedraaide randje. Ik heb ze voorzien van Audi naafdoppen in hoogglans zwart, met chroom opleg.







De deurgrepen, spiegelkappen en de nieuwe bumpers zijn gisteren opgehaald door de spuiter, dus die hoop ik eind volgende week weer terug te hebben. Als dit spul er op zit, samen met de nieuwe koplampen, is de bus een knap eind in de richting die ik voor ogen heb.

We horen!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #20  
Old 12-10-2021, 10:58
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Al een update? Ben ook met een busje aan het kijken dus ben benieuwd naar je vorderingen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum