Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #2561  
Old 19-09-2019, 11:51
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by jopie95
Geweldige auto!
wat ik mij wel afvraag, hoe remt dat nou zonder bekrachtiger?
Zit erover te denken om dit ook te doen met mijn golf 2 straks.


Thanks! Het remt prima, je hebt een perfect gevoel inde remmen. Je moet natuurlijk wel een stuk harder trappen als met een moderne auto, en het "bijt" in eerste instantie iets minder. Nu moet ik de afstelling nog wel aanpassen om dit wat beter te krijgen.

Quote:
Originally Posted by Scully
Ben je 11 oktober ook op Zandvoort te vinden Frank?


Die staat wel in de planning ja! En ik ga proberen 16 oktober ook in Assen met Driving Fun te zijn.
Reply With Quote
  #2562  
Old 08-10-2019, 12:16
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Een kleine update,

ik heb weinig tijd om aan de golf te klussen, dus alleen het broodnodige gedaan om de volgende trackday te kunnen doen.

Aangezien de motorkap nogal bol ging staan op hoge snelheid, heb ik deze verstevigd:



Ik heb 2 Carbon profielen gekocht, die ik vervolgens op de motorkap gelijmd heb met epoxy hars. Het ronde buisje lijkt niks maar is al behoorlijk stijf! deze kon mooi in de holling aan de voorzijde van de motorkap, en het rechthoekige profiel iets daarachter.





Eerste de lak van de motorkap gehaald:



Daarna verlijmd (gemixt met polyester vezels). Ik moet zeggen door de toegevoegde vezels wordt het een stuk sterker maar is dit echt een kliederwerkje.. het zit er dus niet super strak op. Ik wil het straks nog in kleur gaan spuiten zodat het er wat beter uitziet.
Tevens een stukje foamtape toegevoegd zodat het niet op de frontplaat van de carroserrie kan klapperen.



Ik heb nog niet heel hard gereden maar tot 140km/h ongeveer lijkt het al stukken beter, dus ik denk dat het voldoende is.

Tevens heb ik een grotere oliekoeler geplaatst omdat de temperatuur op het circuit richting soms de 130° graden ging, terwijl het buiten niet eens heel warm was.

De oude is een 13 rij, de nieuwe een 19 rij, dus bijna 1,5x zo groot.
De oude is overigens te koop voor de liefhebber! bijna in nieuwstaat.





met wat afstandbusjes kon ik nog mooi de oude bevestigingspunten op de carrosserie gebruiken:



Verder heb ik de golf 5mm verhoogd om het aanlopen te verhelpen, daarnaast wil ik nog wat gaan spelen met de hardheid van de dempers, deze staan nu rondom nog op de zachtste stand.

Ook de hoofdremcilinder van de achterremmen nog wat ingekort, zodat ik de balans nog meer naar voren kan zetten, ik zat nu aan het einde van het stelbereik.

Wellicht dat ik aankomende vrijdag naar een vrij rijden dag op Zandvoort ga, maar sowieso ga ik woensdag 16 oktober naar een Driving Fun trackday op Assen dus kunnen we kijken of e.a.a. heeft geholpen!

Ik heb nog nooit op Assen gereden dus dat wordt rustig aan beginnen en mooi lijnen leren
Reply With Quote
  #2563  
Old 08-10-2019, 12:56
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Lekkere update! Pakt de oliekoeler ook een beetje rijwind?
Balen dat ik moet werken de 16e, anders was ik even komen kijken in Assen
Reply With Quote
  #2564  
Old 08-10-2019, 13:26
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by René
Lekkere update! Pakt de oliekoeler ook een beetje rijwind?

Jazeker, je ziet het net niet maar de opening in de grill en in de carrosserie daaronder zijn ~5mm smaller dan de oliekoeler, dus eigenlijk perfect

Quote:
Originally Posted by René
Balen dat ik moet werken de 16e, anders was ik even komen kijken in Assen


Jammer! we zien elkaar nog wel eens met allebij de golf op de baan
Reply With Quote
  #2565  
Old 08-10-2019, 20:40
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

Mooie update's weer, mooi werk op de auto stukje bij beetje te verbeteren waar nodig
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #2566  
Old 09-10-2019, 08:20
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Mooie update en "finetuning" Frank !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #2567  
Old 17-10-2019, 19:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

En....... Geslaagde dag gehad in Assen?
Reply With Quote
  #2568  
Old 18-10-2019, 11:52
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Quote:
Originally Posted by René
En....... Geslaagde dag gehad in Assen?


Ja ging lekker! De go-pro wil niet helemaal meewerken maar zodra ik het filmmateriaal op YouTube heb zal ik hier even een verslagje zetten
Reply With Quote
  #2569  
Old 19-10-2019, 13:45
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Afgelopen woensdag was er een Driving Fun trackday op Assen, waarbij je van 12:30 tot 16:30 kon rijden.

Had de golf nog eens nagelopen en alles zag er goed uit.
Heb daarnaast nog tijd kunnen vinden om de AFR-meter knap in te bouwen.
Deze hing tijdelijk met een ty-wrap onder het dashboard, en ik heb m nu bij de andere metertjes geplaatst, mooi met een donker stukje plexiglas ervoor:






Het is met de aanhanger 2uur en een kwartier rijden, dus woensdagochtend op tijd op pas richting Assen!




Reden een hoop leuke auto's mee, waaronder deze twee fun-cup kevers, waar ik nog een stukje mee heb opgereden (staat helaas niet op video)



Ik had nog nooit op Assen gereden, en het was even zien of de aanpassingen aan de motorkap en de grotere oliekoeler zouden helpen, dus rustig aan begonnen.
De modificatie aan de motorkap helpt wel in de zin dat deze niet meer bol gaat staan, echter komt nu de complete voorste rand van ~10cm omhoog
Maar niks wat een ducttape niet kan oplossen!



Dit hielp heel goed dus ik denk dat de motorkap niet veel nodig heeft om niet te buigen, daar gaan we nog even naar kijken!

De nieuwe grotere oliekoeler werkte perfect! De temperatuur bleef strak op 90-95° graden staan.

het weer was droog en ik heb totaal 2uur en 3 kwartier gereden dus lekker rondes kunnen maken!
Snelste ronde was precies een 2:06,00 . Deze staat helaas niet op video omdat de Go-Pro vol was, maar in de video hieronder zitten ook 2 rondes van 2:06,50.

Op het midden van de dag de dempers op de middenstand gezet qua hardheid, deze stonden nog op de zachtste stand, dit hielp zeker met de wegligging en het aanremmen.

Probleempjes die nog naar voren kwamen:

-De bak schakelde steeds minder lekker naarmate de dag vorderde, ik denk dat dit met een verlopende afstelling te maken heeft. Tevens lekt de bak een klein beetje, ik moet nog onderzoeken waar het precies vandaan komt.

-De remmen lijken niet heel consistent, heb soms last van fading, maar op de raarste momenten, dit geeft niet echt vertrouwen bij het remmen
Echter toen ik de golf na 1 van de sessies geparkeerd had en achterom liep, zag ik dat de remlichten nog brandden. Dus ik trok het pedaal omhoog en die bewoog nog 1cm ongeveer. Ik denk dat het hier aan kan liggen. Als het pedaal soms niet helemaal goed terugkomt worden de remmen warm en krijg je fading, als die daarna wel goed terugkomt heb je er weer geen last van. Dus daar gaan we ook even naar kijken! Mogelijk ook wat koelslangen aanbrengen.

-Een kleine spoiler achterop is misschien niet zo gek, de golf is achter heel licht bij aanremmen. Maar ik ga eerst nog een beetje meer met bandendruk en hardheid van de dempers spelen.

-Na ongeveer 2 uur rijden is de tank leeg (40-45L)

Al met al lekker kunnen rijden dus en een geslaagde dag!
Hier een video van het grootste deel van de laatste sessie:
(Staat nu nog op 360p maar YouTube is nog bezig dus wordt vanzelf HD )

Reply With Quote
  #2570  
Old 19-10-2019, 14:44
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

2.06 is hartstikke snel man, en dat voor een eerste keer Assen. Ik ga straks even de video kijken.
Een spoiler achterop is iets waar ik ook aan zit te denken ivm de lichte achterkant, denk niet dat je dat met bandenspanning gaat oplossen.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #2571  
Old 19-10-2019, 14:44
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Waarom staat dat er nu 3 keer?
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #2572  
Old 19-10-2019, 14:44
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #2573  
Old 19-10-2019, 15:08
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ja was ook erg tevreden met de tijd!
Reply With Quote
  #2574  
Old 19-10-2019, 15:45
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Video gekeken. Ongelofelijk hoe mooi die loopt. Op het eerste gezicht lijkt die niet zo heel veel sneller dan die van mij, maar toch pak je overal wel wat, acceleratie, bochten, aanremmen.
Wat vind je van Assen tov Zandvoort? Ik vind zelf Assen, muv de Noordlus, een stuk minder techisch dan Zandvoort, en het is gewoon plat natuurlijk. Aan de andere kant, kan je daardoor wel veel sneller de limiet opzoeken, wat jij nu wel hebt laten zien.
Snel hè, die Mazdaatjes? Ik heb er de laatste keer Assen ook tussen gereden. Op de rechte stukken redelijk bij te houden, maar bij aanremmen en bochtensnelheid, zitten ze echt op een ander niveau. En dan rijden er van die 16-jarige richkids in.
Had je de rembalans in de tussentijd nu ook aangepast? Ik zie de auto niet meer zo heftig reageren als je video van Zandvoort. Of zit dat er in dat de baan nu gewoon droog was, en bij Zandvoort niet?
Ook zie ik dat de snelle rondes nog steeds niet perfect zijn, dus er is nog veel te winnen. De balans kan nog wat beter, overstuur ingang/midden bocht etc. Maar dat komt vast en zeker helemaal goed, en dan denk ik dat deze auto wel richting of onder de 2 minuten moet kunnen gaan.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #2575  
Old 19-10-2019, 16:27
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ik vind Assen eigenlijk veel lastiger dan Zandvoort! Zandvoort is het deel achterin lastig en de heuvels zijn leuk, maar in Assen zijn idd de noordlus uitdagend en ook de snelle bocht voor de chicane van het rechte stuk is erg leuk, deels in de bocht aanremmen en elke keer denk je dat kon sneller.
Ja er valt zeker nog veel te winnen qua rondetijd maar onder de 2min wordt wel lastig hoor. Die mazdatjes zij idd vooral in de bochten echt mega snel! Staan ook wel op slicks net als de fiestas
Ja heb de rembalans aangepast, was een stuk beter maar nog niet optimaal, Maar op Zandvoort was idd de combi met de natte baan niet ideaal.
Vind de baan iig een stuk leuker dan verwa ht en ga zeker nog een keer, maar eerst weer finetunenen heel-toe oefenen
Reply With Quote
  #2576  
Old 19-10-2019, 18:16
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,658
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Mooie rondjes! 👍🏼
Is het geen optie om de achterkant van de auto wat lager te zetten dan voor? Werd volgens mij in de lupocup ook gedaan en lijkt me op het eerste gezicht qua setup/lay-out een redelijk vergelijkbare auto. Is misschien niet zo mooi maar daar loste het wel wat weggedrag probleempjes op blijkbaar.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #2577  
Old 20-10-2019, 17:10
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ja wellicht wel, dat komt de gewichtsverdeling iig ten goede. Maar dat betekend wel dat de voorkant omhoog moet omdat ie anders achter aan gaat lopen.

Wat betreft bandendruk begon ik met 1,60 achter en 1,65 voor, warm zijn ze dan 1,85 achter en 2,05 voor.
Toyo adviseert voor de r888 voor auto's onder de 800kg een warme druk tussen de 1,5 en 2 bar dus ik denk dat achter prima staat alleen voor moet dan iets zakken.

Hier een interresant stukje over bandendruk: https://trackdays.ie/track-day-tyre-pressures-set/

Overigens verlies ik door de hitte van het remmen de plakloodjes op mijn voorwielen! Iemand een oplossing daarvoor afgezien van koelen?

Een sper staat ook nog op het verlanglijstje. Ik heb op Assen 3 bochten waar ik niet volgas uit kan omdat ie dan tractieproblemen heeft. Ben erg benieuwd hoe dit het rijgedrag beïnvloed!

Last edited by knarfmk1 : 20-10-2019 at 17:15.
Reply With Quote
  #2578  
Old 20-10-2019, 17:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Je gaat lekker rond Frank! Heerlijk hoe dat golfje brult. Knappe tijd ook!
Reply With Quote
  #2579  
Old 20-10-2019, 19:22
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Heel gaaf weer! En wat klinkt die golf lekker zeg!! Bedankt voor het posten weer Frank!
Reply With Quote
  #2580  
Old 20-10-2019, 20:39
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Thanks! Ja ik blijf hier lekker posten hoor met updates en filmpjes!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum