Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 20-02-2011, 14:28
noukie noukie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2
Default

hoi imke

ben ook met de ombouw bezig loop tegen het zelfde probleem aan,daarbij ben ook nog aan het uitzoeken hou de koude start werkt (een draad) mocht ik er achter komen laad ik je het weten

mvg nouk
Reply With Quote
  #62  
Old 20-02-2011, 15:15
Assen1234 Assen1234 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by vwauw
Hallo,

ik lees dat je een duitste handleiding hebt voor de ombouw van een 1.6 naar 1.9, ik ben hier ook mee bezig, zou je mij die ook willen sturen? Je zou me er erg mee helpen. Mijn email is bma3chem@hotmail.com

Groetjes



Hoi,

Staat er in de handleiding ook hoe je de brandstofpomp van de 1.9 aan moet sluiten? Kun je mij die handleiding ook toesturen?

Groeten Imke
Reply With Quote
  #63  
Old 12-03-2011, 17:47
noukie noukie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2
Default

hoi imke

vandaag de laatste dingen aan mijn 1.9d gedaan daarna de motor gestart hij begon gelijk verhoogt stationair te draaien heb daarna gelijk de koude start(links van de pomp)los gezet. de draden tussen de verstuiver leidingen achter op de pomp zijn voor voor het uitlezen (niets mee doen) de draden onder aan de pomp zijn waarscheinlijk voor de start onderbreker ,met een beetje werk kun je oude koude start kabel weer gebruiken. de gaskabel steun heb ik iets verbogen en de gaskabel verlengt met een stukje kabel van de caddy. ik hoop dat je er iets aan hebt

ps de kombinatie 1.9 met lange 4 rijd lekker ik kan weer gewoon met het verkeer mee
Reply With Quote
  #64  
Old 10-05-2011, 15:02
nik nik is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 7
Default

welke motor code is de 1.9 d, de 1.9 td is aaz, de 1.6td jx (denk ik), maar welke motor moet ik dan juist zoeken??? is nu een 1700 kapot, en om een 1900 td te steken heb ik eigenlijk een 16td donor nodig, dus denk dat de 1.9 d een ideale oplossing is voor me.
groeten....
Reply With Quote
  #65  
Old 10-05-2011, 16:38
Bob Bob is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 18
Default

motorcode 1Y
Reply With Quote
  #66  
Old 30-05-2011, 14:26
s0epkip s0epkip is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 11
Default

Ben van plan om een '81 1.6D (CS) om te bouwen naar 1.9D (1Y) en ik zou ook graag de ombouwhandleiding zien die hier rond lijkt te gaan!

Kan iemand die misschien naar mij mailen?
( mkruiver [at] gmail <punt> com )

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #67  
Old 05-06-2011, 11:08
Ertim Ertim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1
Smile t3 met 1900d 4bak ombouw naar 5bak

wie kan me helpen aan een 5-bak of info erover tbv een 1900d en eventueel de nodige info om deze om te bouwen , het blok ligt er al in met nu een 4-bak(deze lekt gigantisch) ,wil een 5 bak om het het lawaai te reduceren en om wat relaxter te rijden.
en heb ik jullie forum al diverse dingen gelezen ,maar word er nog niet wijzer van .
ik heb begrepen dat een 5bak moet kunnen,dus bij deze de vraag welke moet ik aanschaffen en wat heb ik nog meer nodig voor de ombouw.eventueel een goed adres om het te laten doen ?

alvast bedank voor de info , groetjes Eric
Reply With Quote
  #68  
Old 15-07-2011, 10:57
Driesen Driesen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 6
Default

Quote:
Originally Posted by vwauw
Hallo,

ik lees dat je een duitste handleiding hebt voor de ombouw van een 1.6 naar 1.9, ik ben hier ook mee bezig, zou je mij die ook willen sturen? Je zou me er erg mee helpen. Mijn email is bma3chem@hotmail.com

Groetjes


Zou iemand mij die handleiding kunnen sturen?
h.j.driesen@planet.nl

Bedankt voor de moeite
H. Driesen
Reply With Quote
  #69  
Old 19-11-2011, 09:17
koendd koendd is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 26
Default

is er eigenlijk uiterlijk verschil tussen een 1.6D en een 1.9D blok in een bus?
Want in belgie zijn ze op de keuring niet zo blij met zo'n ombouw...
Reply With Quote
  #70  
Old 27-12-2011, 17:34
Juanart's Avatar
Juanart Juanart is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 54
Default

Quote:
Originally Posted by koendd
is er eigenlijk uiterlijk verschil tussen een 1.6D en een 1.9D blok in een bus?
Want in belgie zijn ze op de keuring niet zo blij met zo'n ombouw...

Het lijkt mij heel sterk dat een keurmeester elk blok van buiten herkent en gelijk kan zien of het een 1.9 of 1.6 is. Officieel mag het in Nederland ook niet, maarja het is zo'n grijs gebied voor de keur meester, daarbij zijn er genoeg die niet eens veel weten over T3. Ze kunnen moeilijk alle techniek van elke auto die er is helemaal uit hun hoofd dromen.
Volgens mij is er bijna geen verschil te zien.
Reply With Quote
  #71  
Old 25-03-2013, 18:16
BoukeT3 BoukeT3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 1
Default Ombouw T3

Hallo,

Ik weet niet of iemand dit nog leest omdat het al erg lang geleden is dat dit topic was gestart. Ik ben zelf ook van plan mijn 1.6 D om te bouwen naar of een 1.9 D of TD(i)
Ik lees dat er een handleiding in omloop is, zou iemand die mij willen sturen? Zou me erg op weg helpen!

Groeten Bouke
Reply With Quote
  #72  
Old 26-03-2013, 16:56
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 108
Default

Al een hee tijd niet meer aanwezig geweest hier. de Duitse handleiding heb ik niet meer. Op mijn website heb ik wel een soort vertaling ervan gemaakt (in NL)
http://transporter-techniek.nl/phpB...di_ombouw:start
__________________
Groeten Ad
Reply With Quote
  #73  
Old 26-08-2015, 21:51
maarten_d maarten_d is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 1
Default

Quote:
Originally Posted by Houtstoker
Je kunt ook grotere wielen monteren. Is alleen achter nodig!

Inlaatspruitstuk is ook nodig ivm luchtfilter, tenzij je de luchtfilter van de caddy mee overbouwt.

Ik heb een stap voor stap handleiding in duist. Stuur me maar een mail via mijn website, stuur ik je die terug


ik ga ook een 1y motor ipv mijn 1.6d steken binnenkort. Enig idee waar ik die handleiding kan vinden want ik heb niet echt een idee wat ik allemaal moet overbouwen en waar te beginnen zou echt een enorme hulp zijn
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum