Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 13-06-2012, 20:53
JohanHilverda's Avatar
JohanHilverda JohanHilverda is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 172
Default

Eindelijk maar weer eens bezig geweest met de motor. Ben begonnen om alle oliepluggen uit het carter te halen om er voor te zorgen dat er geen zooi in de oliegalerij gaat zitten. Dit heb ik volgens deze handleiding gedaan. Vervolgens draad getapt en de pluggen gepast. Past allemaal prima

De volgende stap is om het carter op te laten boren voor grotere cilinders en de krukas, vliegwiel, poelie en triggerwheel te laten balanceren.
Reply With Quote
  #82  
Old 21-06-2012, 22:06
JohanHilverda's Avatar
JohanHilverda JohanHilverda is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 172
Default

Vanavond even bij Otto van den Bergh geweest in Valthermond. Hij gaat het carter opboren, case savers plaatsen en de krukaslijn balanceren. Daarnaast gaat hij het carter nog even opmeten om te kijken of deze gelijnboord moet worden.



Over een paar weekjes meer!
Reply With Quote
  #83  
Old 22-09-2012, 15:19
JohanHilverda's Avatar
JohanHilverda JohanHilverda is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 172
Default

Carter is weer thuis. Er zitten nu case-savers in en hij is opgeboort. Lijnboren was gelukkig niet nodig, scheelt weer wat centjes. Alle oliekanalen zijn schoongemaakt (remmenreiniger ftw!) en de kanalen zijn weer afgedopt. Het onderblok zit ook in elkaar, alleen de oliepomp moet er nog even in. Alles draait lekker soepel rond




Inmiddels heb ik andere cilinderkoppen binnengekregen. Het zijn Steve Tims stage 1 koppen geworden met 40 x 35 kleppen en dubbele klepveren. De koppen hebben 47cc kamers om tot een goede compressieverhouding te komen.

Plaatjes!





De koppen hebben een versterkte tuimelaaras met 1:1.25 tuimelaars en swivelball klepstelboutjes.

Binnenkort de klepgeometrie afstellen en de stoterstangen op maat maken en dan kunnen de koppen erop
Reply With Quote
  #84  
Old 24-07-2013, 21:26
JohanHilverda's Avatar
JohanHilverda JohanHilverda is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 172
Default

Na lang niks meer gepost te hebben is er toch weer een update. Ik heb de ideale throttle bodies gevonden voor m'n injectieprojectje. Het zijn TB's van een Honda VFR800 met een diameter van 36mm. Om de aansturing een beetje makkelijker te maken heb ik het asje van één TB wel om moeten draaien. Daarnaast heb ik nog mooie Mikuni (07-474) inlaatrubbers gevonden die (bijna) perfect passen op een IDF patroon. Stukken goedkoper dan Jenvey TB's en natuurlijk toffer!

Misschien dat ik met een Arduino nog een soort van elektronisch gaspedaal ga maken, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit. Heb ondertussen wel een tweetal servo's gekocht, deze zijn nu onderweg. Moet nog even kijken of die servo's wel snel genoeg en nauwkeurig genoeg zijn. Maar het lijkt me ook niet echt dat die dingen het eeuwige leven hebben... We zien wel waar het op uitloopt. Met een Arduino is het wel mogelijk om bijv. het AFR op een display te tonen samen met het toerental en een aantal temperaturen. Nog genoeg leuke dingen om uit te zoeken.


Tijd voor wat plaatjes:









Meer op m'n Flickr.
Reply With Quote
  #85  
Old 28-09-2013, 19:56
Mauricejuhvw's Avatar
Mauricejuhvw Mauricejuhvw is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 274
Send a message via MSN to Mauricejuhvw
Default

Netjes Netjes
__________________
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold)
Opel vectra 1.6 1997 ( sold)
Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold)
Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold)
Volkswagen kever 1972 (project)
Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily
Reply With Quote
  #86  
Old 28-09-2013, 20:26
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

NICE
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #87  
Old 03-05-2015, 20:48
JohanHilverda's Avatar
JohanHilverda JohanHilverda is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 172
Default

Maar weer eens bezig geweest met het blokje. Ik heb vorig jaar een CSP gasstangstelsel in Hannover gekocht en deze zit er nu op. Past helemaal mooi! Alle zuigers en cilinders zitten nu ook op hun plek. De klepstoters moeten nog even geshimt worden en dan is het hele motorgedeelte wel klaar Op de throttle bodies moet ik nog aanslagstelschroeven maken en heb ook nog luchtfilters hiervoor nodig. Ik denk dat ik hiervoor gewone IDF filters ga aanpassen.


Ondertussen op zoek naar een fatsoenlijke uitlaat en een lambdacontroller. Zit te denken aan een 14Point7 Spartan2 lambdacontroller.
















Meer plaatjes op Flickr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum