Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-12-2018, 23:15
Iateyourcookie Iateyourcookie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2018
Posts: 12
Default Golf 6 r-line leder interieur inbouwen golf 5 gt sport

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een golf 6 r-line leder interieur te kopen, deze is elektrisch verstelbaar en met stoelverwarming. Dit wil ik inbouwen in me golf 5 gt sport, maar zit met wat vragen...

Als ik het goed heb begrepen moet ik een bedieningspaneel kopen met stoelverwarming optie. Daarnaast moet ik een kabelboom kopen om deze aan te sluiten van de stoelen naar het bedieningspaneel. En ik moet ook de airbag stekkers omsolderen.

Is dit alles?

Graag hoor ik van jullie!
Reply With Quote
  #2  
Old 17-12-2018, 10:13
benvw benvw is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 26
Default

Ik weet niet hoe het aansluiten van een Golf 6 interieur in een Golf 5 gaat.
Voor een Golf 6 als volgt:

Je moet inderdaad een kabelboom aanschaffen waarin de functie stoelverwarming en elektrische verstelling mogelijk is. Kufatec heeft dat op de plank liggen voor nette prijzen.

De volgende stap is inderdaad een ander bedieningspaneel installeren, kabels verbinden en dan moet je de opties met VAGCOM nog vrij laten geven.

Succes!
Reply With Quote
  #3  
Old 17-12-2018, 10:32
Iateyourcookie Iateyourcookie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2018
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by benvw
Ik weet niet hoe het aansluiten van een Golf 6 interieur in een Golf 5 gaat.
Voor een Golf 6 als volgt:

Je moet inderdaad een kabelboom aanschaffen waarin de functie stoelverwarming en elektrische verstelling mogelijk is. Kufatec heeft dat op de plank liggen voor nette prijzen.

De volgende stap is inderdaad een ander bedieningspaneel installeren, kabels verbinden en dan moet je de opties met VAGCOM nog vrij laten geven.

Succes!


Thnx! Nette prijzen inderdaad, kabelboom kost 69 euro excl. Verzendkosten.
https://www.kufatec.com/de/alle-pro...lf-vi-6-36848-1

Het inregelen met vagcom is puur softwarematig? Of dien je ook een andere module te moeten installeren?
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2018, 23:27
Iateyourcookie Iateyourcookie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2018
Posts: 12
Default

Heeft iemand anders nog ervaringen/tips?
Reply With Quote
  #5  
Old 30-12-2018, 20:56
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Ligt aan het bwj van je gt. Verschil tussen oude en nieuwe kabelboom. De latere modellen zou de airbagstekker nog wel eens hetzelfde kunnen zijn. Als je dan toch bezig bent met stoelverwarming zou je misschien ook nog kunnen kiezen voor een Clima paneel van een golf 6 met stoelverwarming. Leuke upgrade icm je interieur
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2019, 20:13
Iateyourcookie Iateyourcookie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2018
Posts: 12
Default

Bouwjaar is 2008. Ik ben laatst bij de volkswagen dealer geweest met de vraag of het mogelijk is om stoelverwarming en elektrisch verstelbaar in te bouwen. Maar een monteur vertelde mij dat dat niet zomaar gaat, omdat golf 6 een andere module heeft dan de golf 5. Zit daar een kern van waarheid in of wilde hij me snel weg hebben?

Clima paneel golf 6 heb ik inderdaad ook naar zitten kijken maar vraag me nu af of ik het überhaupt in ze geheel wel op een normale manier allemaal werkend kan krijgen...
Reply With Quote
  #7  
Old 07-01-2019, 02:36
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Ik heb verder geen ervaring met de stoelverwarming die heb ik zelf niet. Ik heb een r32 interieur van een 2005 auto in mijn 2008 auto gebouwd. Heb via marktplaats een set verloopstekkers geregeld van de oude(interieur) naar nieuwe(auto) kabelboom. De stekkers voor de gordel pieper was wel weer hetzelfde alleen de kleurcodering voor de kabels waren anders. Golf 6 klima paneel zat er binnen 5 min in. Even 2 kabels omwisselen en klaar was het. Ik heb wel anderen gezien die een golf 6 paneel hebben ingebouwd met stoelverwarming in een golf 5 met stoelverwarming dus het lijkt me geen onmogelijke opgave zoals ze bij vw vertelden.
Even goed zoeken op het net. Er staan genoeg how to’s om stoelverwarming in te bouwen
Reply With Quote
  #8  
Old 10-01-2019, 20:53
Iateyourcookie Iateyourcookie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2018
Posts: 12
Default

Ok cool! Thnx voor je input, dan gaat mijn zoektocht nog even door en anders ga ik voor een leder interieur zonder stoelverwarming.

Is jouw r32 interieur wel elektrisch verstelbaar? Zo ja, hoe heb je dat werkend gekregen?
Reply With Quote
  #9  
Old 11-01-2019, 10:33
benvw benvw is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 26
Default

Climapaneel van een type 6 zie ik heel vaak in een type 5 zitten. Schijnt dat er een kapje van een Jetta omheen zit en dan is het gelijk netjes afgewerkt.

Als het niet elektrisch verstelbaar hoeft te zijn heb ik een alcantara interieur voor een golf 6 5-deurs staan? Dan hoef je alleen maar de airbag stekker over te zetten.
Reply With Quote
  #10  
Old 14-01-2019, 22:32
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

Mijn interieur is niet elektrisch verstelbaar. Ik heb alleen verloopstekkers aangeschaft voor de airbags voor de rest niks
Reply With Quote
  #11  
Old 15-01-2019, 20:35
Iateyourcookie Iateyourcookie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2018
Posts: 12
Default

Ok thnx, ja zie heb het inderdaad ook op internet gezien.

Ik ben opzoek naar een gti/r-line leder interieur, maar is jou alcantara interieur van een gti of normaal?
Reply With Quote
  #12  
Old 15-01-2019, 20:37
Iateyourcookie Iateyourcookie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2018
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by VWJYI
Mijn interieur is niet elektrisch verstelbaar. Ik heb alleen verloopstekkers aangeschaft voor de airbags voor de rest niks


Ja zonder stoelverwarming en elektrisch verstelbaar is het een stuk makkelijker, rustig afwachten tot er een mooi interieur op mp komt. Bedankt

Last edited by Iateyourcookie : 15-01-2019 at 20:40.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum