Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-02-2014, 19:43
Minomatic Minomatic is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 86
Default Camper als Daily Driver; ervaringen?

Hey hallo,

de topics die dit onderwerp min of meer aansnijden zijn al redelijk verouderd, dus start ik hier een nieuw topic.

Mijn broertje wil heel graag een camper, de voorkeur gaat nu uit naar T3, maar T4 is ook een optie. LT, Mercedes Sprinter, Ford Transit zijn allemaal te groot. Ook kijken we of van bijvoorbeeld een Jumpy/Expert/Scudo campers bestaan, dat is een mooi formaatje.

Waarom niet groter? De bedoeling is namelijk, dat hij er elke dag de 11 kilometer mee naar werk kan, maar ook 3 a 4 keer per jaar naar Frankrijk of Italië kan op vakantie. Ook zit hij in 2 bands dus als iedereen er in kan + spullen zou het ook mooi zijn. Het is misschien vragen om een wonder, maar het zou helemaal mooi zijn, als de camper in een parkeergarage past!

Dit gaat lijken op een topic dat bij 'te koop gevraagd' hoort, maar mijn vraag is;

-zijn er mensen op dit forum die een T3 camper als daily driver hebben? Dus zowel woon-werk verkeer als vakantie. Hoe bevalt dat qua gemak, kosten, verbruik, comfort?
__________________
Zooo jouw Audi kan echt hard. Zie je zo bij het volgende stoplicht. LAAG & TRAAG
Reply With Quote
  #2  
Old 24-02-2014, 20:42
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default

Kerel!

Mijn zwager heeft er eentje. Knap ding van z'n opa gehad welke eerste eigenaar was. Hoe netjes ook het blijft een oud ding waar regelmatig aan gesleuteld moet worden, hij is dus maar wat blij dat hij mij heeft.
Het zal een dure hobby kunnen worden dus, is niet mijn advies als je zelf niet handig bent.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote
  #3  
Old 14-03-2014, 15:23
koendd koendd is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 26
Default

ik heb er eentje als daily maar ook als vakantieauto

tis eigenlijk een t3 panel waar ik een camperinterieur heb ingezet.
ligt nu een golf 3 1.9d blok in.

rijd elke dag ongeveer 100km (45km enkel woon werk)

bevalt me prima hoor, verbruik is rond de 8l
Reply With Quote
  #4  
Old 15-03-2014, 10:09
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2006
Posts: 817
Send a message via MSN to Ronin
Default

Wat wellicht ook goed om te weten is, is dat een camper niet voor woon- werk verkeer gebruikt mag worden. Je kunt hier om beboet worden en zelfs een naheffing krijgen van de belastingdienst, de kans dit gebeurt is momenteel niet groot volgens mij, maar dan ben je in ieder geval op de hoogte van de mogelijke consequenties.
__________________
Polo 9N Highline 1.4 16V
Reply With Quote
  #5  
Old 15-03-2014, 17:00
Dirk von Campen Dirk von Campen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 36
Default

En hoe ga je dit controleren dan als oom agent? Dus je mag er alleen mee rijden als hij vol vakantie spullen zit? Als je er standaard slaapspullen in heb zitten dan vind het knap als je aangehouden wordt en beboet kan worden. Waar gaat de reis naar toe meneer? Ik ga kamperen........prima, fijne dag nog meneer.
Reply With Quote
  #6  
Old 15-03-2014, 21:42
Ronin's Avatar
Ronin Ronin is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2006
Posts: 817
Send a message via MSN to Ronin
Default

Zoals ik al zei, ik gaf alleen maar aan dat het niet mag, zodat je niet voor een eventuele verassing komt te staan, wat jouw keuze is moet je natuurlijk zelf weten.

Aantonen dat iemand een camper als woon- werk verkeer gebruikt is niet moeilijk als oom agent dat wil, kost hem/haar alleen wat tijd en geduld, maar goed dat is een heel ander verhaal.
__________________
Polo 9N Highline 1.4 16V
Reply With Quote
  #7  
Old 15-03-2014, 21:52
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Mijn collega rijd dagelijks een transit camper. Politie hoeft idd alleen maar over ons industrie terrein te rijden om te zien dat hij niet op vakantie is. Maar tot nu toe gaat het goed.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-03-2014, 21:59
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Als ie als personenauto op kenteken staat, zie ik het probleem niet.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #9  
Old 15-03-2014, 22:09
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

de belastingen

Jaja, we blijven wel Hollanders met z'n allen
Reply With Quote
  #10  
Old 16-03-2014, 08:40
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

rij dagelijks met een chevy van g20 op camper kenteken. maar heb geen problemen. nooit waarschuwingen gehad.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-03-2014, 14:24
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

Ik reed een T4 Westfalia als daily, (je geeft aan dat T4 ook een optie is) dit is goed te doen. Je kunt er wel minder mensen in kwijt als in een gewone personenauto (2 persoons achterbank) maar je hebt nog losse bankjes die je er in kunt zetten zo wordt het een 6 persoons.

Ik vind t overigens wel zonde (best duur een T4 westfalia) en heb daarom een 77er 924 als daily gekocht, zo heb ik een leuke betaalbare oldtimer voor weinig geld die leuk rijdt en een degelijke grote auto voor de lange afstanden en waar je veel in kunt vervoeren en een aanhanger kan trekken.

Best erg, dat ik zowel het camperkenteken als het oldtimer kenteken misbruik, en niet eens bewust.

1 tip als je voor een camper gaat als daily, koop een klapdak en nooit een hoogdak, je komt namelijk geen enkele parkeergarage meer in. Op vakantie kan dit ook nadelig zijn. Je hebt namelijk al je spullen voortduren bij je en wilt toch dat hij dan veilig staat, probeer dat maar eens met een hoog-dak camper.
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #12  
Old 17-03-2014, 16:12
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Ik heb een paar jaar in een T3 camper turbo diesel gereden als daily. Uiteindelijk weggedaan omdat hij voor mij niet voldeed als daily (en ook niet meer als vakantiewagen). Waarom niet? Veel te veel herrie aan mijn kop bij 100 km/uur, je kunt niet harder dan 110 (kan wel, maar dat wil je niet in een T3); soms wil je even een stukje harder omdat het kan (130 bijvoorbeeld). Ben blij dat ie weg is
__________________
'10 Skoda Yeti
'12 Skoda Citigo
Reply With Quote
  #13  
Old 16-04-2014, 22:30
Minomatic Minomatic is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 86
Default

Top dat dit topic nog in de kijker is gekomen bij de Camper rijders, heel erg bedankt voor al de antwoorden! We gaan er mee aan de slag.
__________________
Zooo jouw Audi kan echt hard. Zie je zo bij het volgende stoplicht. LAAG & TRAAG
Reply With Quote
  #14  
Old 18-04-2014, 08:46
huinkroese's Avatar
huinkroese huinkroese is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2007
Posts: 833
Default

Ik heb nog een mooie Multivan op camperkenteken te koop, lekker stealth zonder hefdak. Had 'm hier al opgegeven als advertentie maar die is er nog niet door geloof ik.
Vier jaar als daily gebruikt, werkte super. Nu wat meer kilometers maken en zin in iets anders maar blijft super leuk, blijft verrassend hoe vaak je gaat kamperen

> http://link.marktplaats.nl/m800503322
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum