Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-09-2014, 09:16
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default VW motorsport stijl verdringer?

http://www.g-laderseite.de/forum/viewtopic.php?t=24468

Ik kwam bovenstaand topic tegen, en vond het nogal een gedurfde bewerking. Volgens de beschreven testen haalt hij goede resultaten hiermee. Wat denken jullie van zo'n bewerking? En dan met name de aanpassing aan de verdringer. Wat is eigenlijk het voordeel van de grotere hoek bij de inlaat?
Reply With Quote
  #2  
Old 01-09-2014, 10:44
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

link geeft bij mij bad gateway
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-09-2014, 10:45
Jelle-Mk1G60's Avatar
Jelle-Mk1G60 Jelle-Mk1G60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,285
Default

Bij mij ook
__________________
Wie ben ik? --> KLIK

Speelgoed:
-Mk1 G60 Project
Daily Drive:
-Mk3 1.9TD SOLD
-Mk4 1.9TDI 232Pk & 437Nm SOLD
-Audi A4 b7 break S-line
Reply With Quote
  #4  
Old 01-09-2014, 12:25
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Oke, wat betekend dat? Ik kom in zijn geheel niet meer op www.g-laderseite.de
Reply With Quote
  #5  
Old 01-09-2014, 13:07
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Bij mij doet hij t wel, maar wat ik niet snap is dat bij het gedeelte waar de de hoek veranderen ze de lader 'stiften' en dichtsmeren met 2K lijm oid.. dat kan toch gewoon gelast worden en na bewerkt worden?
Spul zal ook wel gebalanceerd moeten worden enz..
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 01-09-2014, 18:09
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Bij mij doet hij t wel, maar wat ik niet snap is dat bij het gedeelte waar de de hoek veranderen ze de lader 'stiften' en dichtsmeren met 2K lijm oid.. dat kan toch gewoon gelast worden en na bewerkt worden?
Spul zal ook wel gebalanceerd moeten worden enz..

De verdringer kunnen ze niet zomaar lassen, het is niet eens duidelijk welke legering het is. De helften zou wel nog mogelijk zijn maar het nabewerken is bijna niet te doen.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-09-2014, 20:17
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Maar zou t heel blijven zo? Als zon lijm propje loslaat heb je kans dat hij in de soep draait. T wordt daar aardig warm en ook weer koud en wat centrifugaal krachten nog erbovenop...
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #8  
Old 02-09-2014, 08:13
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Ik denk eigenlijk dat de centrifugaalkrachten wel meevallen omdat de verdringen excentrisch beweegt, zelfde geld voor onballans, echt in balans is het al niet door de excentrische beweging
Reply With Quote
  #9  
Old 02-09-2014, 08:22
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

En de verdringer zelf is al zo fragiel dat die lijm/epoxy misschien wel sterker is dan de verdringer zelf
Reply With Quote
  #10  
Old 02-09-2014, 09:52
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Maar waarom is de inlaatzijde van de verdringer onder een grotere hoek gezaagd? Wat is het nut hiervan?
Reply With Quote
  #11  
Old 02-09-2014, 10:48
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Goeie vraag maar zou je dat niet beter aan die Duitser kunnen stellen?
Reply With Quote
  #12  
Old 02-09-2014, 23:17
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Geprobeerd te registreren, maar nog niet gelukt. Hij zegt bij zijn inleiding het volgende:

Hallo.*

Ein sehr guter Freund von mir, mit welchem ich des öfteren am Basteln bin, hatte die Idee, einen G40 Lader/Verdränger mit den Bekannten G60 VWM Lader/Verdränger Konturen zu versehen. Was bedeutet, den Winkel der Verdrängerwände am Ansaugbereich zu erhöhen und so einen höheren Luftmengengehalt zu fördern.

Hij wil op deze manier meer Luftmengengehalt krijgen. Wat betekend dat, en hoe zou dat dan precies moeten werken?
Lijkt mij dat door die hoeken groter te maken, dat de kamers die tijdens het verdringen gevormd worden alleen maar kleiner worden, maar het tegendeel is blijkbaar waar.
Reply With Quote
  #13  
Old 03-09-2014, 06:30
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Zou het niet te maken hebben dat de rechte lijn korter is en dus over die breedte minder lucht kan pakken? Door hem scheef te zagen wordt die lijn langer en heb je meer breedte en dus meer te comprimeren lucht.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #14  
Old 03-09-2014, 11:25
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Hoe groter de doorlaat, des te meer lucht er door heen kan. Dus ze passen de hoek aan, om een grotere doorlaat te krijgen.
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 04-09-2014, 22:06
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

Beetje onzinnige bewerkingen zie ik daar terug.
De spijlen van de uitlaat verwijderen, het afronden van de ster. Onnodig.
De hoek van de verdringer aanpassen. Onnodig.

Misschien dat het op een heel erg getuned 16V motor helpt maar ik weet uit ervaring dat het op een 8V motor absoluut geen zin heeft.

Normaal flowen, de uitlaat ster, de verdringerpoortjes en het omloopkanaal is meer dan zat voor 90% van de motoren.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #16  
Old 05-09-2014, 09:25
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
De hoek van de verdringer aanpassen. Onnodig.


Kan je ook eens toelichten waarom dit dan geen nut heeft? VWM zal het niet voor niets hebben gedaan, en SLS biedt het ook aan in hun bewerkingen.

http://www.slstuning.de/g-lader/modifikation/

Ik zit ondertussen op de site van maxrpm.de te kijken naar hun G45 bewerking. Lees ik nou goed dat je voor 1000 Euro een G45 bewerkte + RS bewerkt + gereviseerde G-lader hebt? Is dat niet een koopje?

http://www.maxrpm.de/RS-G45-Lader-c...-with-our-parts

Wat denken jullie van deze bewerking? De laderhelften worden 5 mm verder bewerkt, en een G60 verdringer wordt ingekort. Op deze manier heb je natuurlijk wel weer een frisse lader die totaal niet ingelopen is.
Reply With Quote
  #17  
Old 05-09-2014, 09:45
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=57055

Lees dit even goed door, de heren van maxrpm en roetelle hebben mooie ideeën maar dit blijkt slechts ten dele werkelijkheid...

En nog even het hoe en waarom van de schuine kanten aan de vw-motorsport verdringer;

Quote:
Originally Posted by polo 3
Die schuine wand in het hart van de verdringer, en de buitenkant heeft niks te maken met betere luchtflow.
Door de schuinere wand is de wand sterker.
Die wand word heel erg zwaar door het uitslaande gewicht, en de schuinte verdeeld dat gewicht beter waardoor de wand minder snel afbreekt.
Aan de buitenzijde is dit door het uitslaan, in het hart door de druk die erop staat.
VW motorsport deed dit ook, dat zie je op de andere foto, dat is een vw motorsport verdringer.
Sommige daarvan hadden ook een iets andere slag waardoor ze meer lucht verplaatsten.
Die moesten een schuine wand, anders raakten deze de helft.
De laatste serie G laders met het type ldl hadden zo'n verdringer met schuine wanden, en een verstevigd hart.
En grotere luchtgaten in het hart waardoor er minder drukopbouw was in de inlaathelft, wat erin resulteerde wat er minder warmte ontwikkeling was en de inlaathelft van de verdringer minder snel inliep.


Het topic waar dit uitkomt gaat over allerlei ontwikkelingen, verderop wordt het interessant als Ruud zich er mee gaat bemoeien
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer

Last edited by Audi1981 : 05-09-2014 at 09:54.
Reply With Quote
  #18  
Old 05-09-2014, 13:23
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default

Ja, dat topic schoot mij ook net te binnen, ik zal er eens goed doorheen spitten. Dan mag deze wel dicht denk ik.
Reply With Quote
  #19  
Old 05-09-2014, 15:54
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,530
Default

De VWmotorsport lader is heel anders dan de gewone G60 lader.
Op mijn motor had ik destijds de lader maximaal bewerkt, dan ook echt maximaal. Maar de verdringer hoek aanpassen heeft geen zin.
De 8V G60 kop ook al is deze maximaal bewerkt flowed niet meer boven 4500rpm. De lader bouwt daarna alleen nog maar druk op tegen de kleppen en de flow blijft achter.
Lang verhaal kort gemaakt. Voordat je echt in het bereik komt dat je een lader als een g65 oid nodig hebt, zul je wel een 16V of 20V kop nodig hebben.
Mijn oude G60 8V haalde 296pk/321nm. Best veel toe der tijd, de bottleneck in de motor de kop. Niet de lader met 63mm poelie.

Hieronder een nieuwe lader, bewerkt voordat deze gebruikt kon worden.
Meer bewerking is niet nodig.








__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum