Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-03-2019, 13:47
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default cilinderkop 2.0 8v AGG probleem (help!)

Hoi, het is al een lange tijd geleden dat ik met golfjes aan de prul ben geweest. pappa huisje boomje enz.

nu ben ik toch maar weer eens begonnen aan een projectje, een mk2 met 2.0l 8v AGG motor.
mijn donor was een mk3,5 cabrio.

ondertussen heb ik de carroserie roest vrij en spuit klaar.

Gister ben ik begonnen aan de 2l motor . Bij het monteren van het spaghetti spruitstuk brak een van de tap eindjes in de kop, deze heb ik met mijn stomme kop te ver uitgeboord. Het gaat om het tapeindje boven aan bij de distributie zijde (1e cilinder/ tap eind uitlaat spruitstuk)
Bij het uitboren ging ik dus iets te diep en eindigden ik in een kanaaltje oli of water kanaal ,, ik weet het niet. (in en uitlaat kanalen zijn ongedeert)

Wat ik nu gedaan heb:,,het geboorde gat getapt en met wurth pakking kit/motor seal op het schroefdraad een nieuwe draadeind en het spruitstuk gemonteerd...
wat denken jullie zal dit voor problemen zorgen aangezien het einde van de bout in een kanaaltje uitkomt.. (draadeind gaat trouwens niet het kanaal in)

een optie is om een andere kop te monteren, dan vraag ik me af of 2E , AGG ADY cilinderkoppen uitwisselbaar zijn..


ik twijfel om een andere kop te monteren maar als het niet hoeft dan doe ik het liever niet.

graag hoor ik jullie mening , tips opmerkingen.

groeten
Reply With Quote
  #2  
Old 26-03-2019, 14:54
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Kijk even goed of je kunt herleiden waar het kanaal voor dient. Ik denk dat je geluk hebt en het geen olieaanvoerkanaal betreft, gezien de oliepomp aan de bakzijde, en niet de distributiezijde gemonteerd zit.

Echter ben ik er wel bang voor dat je de oliegalerij van de kop hebt weten te pakken, en het probleem daarin is voornamelijk dat mocht de pakking die je in het gat gespoten hebt loskomen (want er gaan stukjes loskomen hoe 'olie- en temperatuurbestendig' de pakking ook is), dan kunnen deze de toevoer naar de nokkenbrug boven de eerste cilinder verstoppen, en is het een kwestie van minuten voordat je de nokkenstok om de oren springt

Indien het een waterkanaal blijkt te zijn, hoef je niet veel zorgen te maken wat betreft de vloeibare pakking die los kan komen, een beetje prut in je koelsysteem kan amper kwaad (tenzij er redelijk wat in je kachelradiateur komt). Wel bestaat er de kans dat het water aan je tapeind kan gaan knabbelen en de boel goed vast kan gaan roesten, ook niet ideaal!

Koppen van een ADY en 2E passen zo op de AGG romp, geloof dat je zo alles om kan zetten. Verschil in ADY en AGG is dat er een ander nummer hydrostoters in zit (bouwjaar verschil?) 2E is ook een optie maar durf niet 100% te zeggen of daar het inlaatspruitstuk van het Siemens systeem op past.

Last edited by RobertVoorst : 26-03-2019 at 14:57.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-03-2019, 08:52
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Dank voor je info! Ik ga van de week eens kijken wat voor een kanaal het is. Ik kom er op terug👍
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2019, 11:18
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Update:
Bij het afhalen van de kleppendeksel zag ik al het gaatje zitten.. schaam me er wel voor dat het is gebeurt maar gelukkig geen olie kanaal verkloot..
Reply With Quote
  #5  
Old 28-03-2019, 16:13
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Dat scheelt al weer een hele hoop haha, komt het gaatje uit langs de nokkenbruggen dicht bij de hydrostoters? Zo ja dan zou ik het ook wel aandurven om hem te laten zitten en wat sealer om het tapeind te doen!
Reply With Quote
  #6  
Old 03-04-2019, 19:45
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Dat scheelt al weer een hele hoop haha, komt het gaatje uit langs de nokkenbruggen dicht bij de hydrostoters? Zo ja dan zou ik het ook wel aandurven om hem te laten zitten en wat sealer om het tapeind te doen!


Het gaatje komt net uit langs (0,7mm) een kopbout, maar dat ook maar net door.
Ben vorige weer met het verhaal en foto's bij een motor revisie toko geweest en hij verzekerde mij geen zorgen te maken,.

Gelukkig maar.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum