Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Stel je voor
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-05-2010, 18:12
Misterd's Avatar
Misterd Misterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 78
Default 5 Deurs Manilla groen Foto update 02-10-15 Nu weer opbouwen....

Hey,

Sinds kort in het bezit van een dichte Golf MK1 5-deurs 1.6 diesel van 1982. Ik dacht dat deze hier ook bekend was. Dit is de ex van AcOkever. Ikzelf kom uit Drenthe en hiervoor had ik een Cabrio maar als tweede auto met kleine kinderen vond ik een dichte practischer en nu ik een diesel heb ook goedkoper. En AcO wilde nog wel een Cabrio dus zijn we het eens geworden.

Op het moment geen grote plannen met de auto behalve hem technisch in orde te maken. Op het moment houd dat in dat er voor nieuwe schokbrekers onder moeten (liggen te wachten) Dit is een importauto uit Frankrijk (is destijds bij R1Racer gekocht) en de bodem is hard. 2 kleine plekjes in de linkerdrempel en de Franse eigenaren konden de plek voor de krik slecht vinden dus er zitten wat deuken in de drempel. Deze eruit halen en alles lekker dik in de tectyl. Verder ben ik nog op zoek naar een net interieur voor een 5 deurs in de kleur grijs of zwart. Ik heb er namelijk nu GTI stoelen in zitten en een bankje uit een 3-deurs. Dit moet nog verandert worden. Dus wie nog 2 nette stoelen en een 5-deurs bank heeft voor een nette prijs mag me een PM doen. Evt. heb ik dan 2 nette GTI stoelen en evt. nog 2 nette in hoogte verstelbare stoelen voor de geinterreseerden. De buitenkant verdient ook de nodige aandacht aangezien hier nogal wat plekken (lees deukjes en krassen) op en aan zitten maar dat is van latere zorg.

Ik wil hier wel wat foto`s plaatsen van de dichte en een paar van mijn ex Cabrio (Die ik op mooie dagen als vandaag toch wel een beetje mis ) maar ik moet nog even uitvinden hoe dit moet.

Laters.






__________________

Last edited by Misterd : 02-10-2015 at 22:15. Reason: Foto`s toegevoegd
Reply With Quote
  #2  
Old 22-05-2010, 18:21
gbgolf2's Avatar
gbgolf2 gbgolf2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 580
Default

hey,, Welkom,,

heb zelf nu ook een golf 1 4deurs alleen een benzine ben ook al 3weken opzoek na een 4deurs interieur zijn moeilijk te vinden! heb zelf ook een gti interieur er in zitten! ma goed veel succes met de golf!
Reply With Quote
  #3  
Old 22-05-2010, 22:17
Ian_C's Avatar
Ian_C Ian_C is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 508
Default

Welkom! Leuke Golfjes!
__________________
'94 VW Golf III Variant 1.4i (daily)
'90 BMW E30 318is (fun fun fun)
Reply With Quote
  #4  
Old 23-05-2010, 13:57
willemsgti's Avatar
willemsgti willemsgti is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 529
Default

welkom mooie auto`s
__________________
www.classicmk1.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 23-05-2010, 16:46
wobg60 wobg60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 145
Default

Welkom hier.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-05-2010, 16:48
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

welkom.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 03-06-2010, 09:24
vw roadwarrior's Avatar
vw roadwarrior vw roadwarrior is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,794
Default

Leuk wagenparkje heb je daar.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-06-2010, 11:09
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,132
Default

Welkom, en leuke golfjes!
Reply With Quote
  #9  
Old 03-06-2010, 12:23
DJAGO's Avatar
DJAGO DJAGO is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 91
Default

welkom, je hebt en had teminste 1 met dak en ook nog een cabrio welkom
Reply With Quote
  #10  
Old 03-06-2010, 12:34
Nol Nol is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 151
Default

http://cgi.ebay.de/Jetta-1-Golf-1-4...=item255af71a0d

bank miss niet meer de beste, maar je kunt er nog wel wat van maken...(2min zoeken )

succes!
__________________
MKII-8V GTI '85 -> ?
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2010, 17:39
Misterd's Avatar
Misterd Misterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 78
Default

Allemaal bedankt voor het welkom

Quote:
Originally Posted by DJAGO
welkom, je hebt en had teminste 1 met dak en ook nog een cabrio welkom


Nee, die Cabrio heb ik juist ingeruild op de dichte Diesel Met dit weer kriebelt het toch wel een beetje.

Quote:
bank miss niet meer de beste, maar je kunt er nog wel wat van maken...(2min zoeken )


Ik ben intussen al geslaagd. Een beige interieur compleet met deurkaarten erbij. En in nette staat. Toch bedankt voor de 2 minuten moeite
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 05-06-2010, 14:41
Misterd's Avatar
Misterd Misterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 78
Default

Wil ik de stoelen erin zetten blijk ik 2 rechterstoelen te hebben Dus even een onderstel van een linker opscharellen en de stof overzetten. Paneeltjes voor moeten nog een keer. Ik mis nog de deurbakjes en de lange armsteunen. Komt nog. Moet nog wel even goed schoongemaakt worden. Maar de stof is wel netjes. Plaatje bij het praatje.






__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 22-06-2010, 08:04
Misterd's Avatar
Misterd Misterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 78
Default

Vorige week universele 3 punts rolgordels van Carpoint gemonteerd. Ik zocht eigenlijk de gordels waarbij je de rol in de kofferbak kunt maken maar die kon ik niet vinden. Ik heb nu de rol bovenaan de C stijl zitten.

Zaterdagmorgen even mijn stoelzitting (stof en schuim) overgezet op een goed stoelframe. Dat viel heel erg mee. half uurtje was ik klaar. Ik moest nog wel even het frame aanpassen. Deze was namelijk van een kuipstoel zodat ik enkele stangetjes eraf moest slijpen.

Ook nog een setje bumpers met dubbele chrome biesen gekocht van Karretje van het forum hier. Zien er nog heel mooi uit moet ik zeggen. Moeten er nog even onder.

Ik zoek nog wel 2 "blikjes" die in de voordeuren komen om de deurgreep aan de binnenzijde goed vast te maken. Dus dan heb ik het over de lange deurgrepen. Deze zit met 2 schroefen vast en bovenaan moet deze in de deur "gedraaid" worden. Wie o wie heeft er 2 voor mij? En nog 2 O-ringetjes of snapveertjes om de achterbank op de 2 punten op de bodem vast te zetten.


__________________

Last edited by Misterd : 22-06-2010 at 08:10.
Reply With Quote
  #14  
Old 22-06-2010, 14:05
daffie18 daffie18 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 81
Default

Welkom
Reply With Quote
  #15  
Old 22-06-2010, 14:15
mverh85's Avatar
mverh85 mverh85 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 927
Send a message via MSN to mverh85
Default

Welkom, leuke wagens heb je, mooi dat interieur lekker oldskool
__________________
Scirocco II 1.6 GT 1984
Reply With Quote
  #16  
Old 23-06-2010, 09:21
Misterd's Avatar
Misterd Misterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 78
Default

Allemaal bedankt voor de positieve reacties.
__________________
Reply With Quote
  #17  
Old 29-06-2010, 11:07
Misterd's Avatar
Misterd Misterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 78
Default

Vorige week een mooie oude Blaupunkt radio gekocht. Dit vind ik mooier bij de auto passen. Maar omdat het ontvangst van die dingen niet best zijn heb ik een MP3 adapter gekocht. Deze is via de DIN aansluiting achterop de radio aan te sluiten. Nu plug ik mijn Nokia 6300 op de radio en kan ik de radio en MP3 speler gebruiken. Werkt super.

Een plaatje bij het praatje:





__________________
Reply With Quote
  #18  
Old 27-07-2010, 18:25
Misterd's Avatar
Misterd Misterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 78
Default

Nog een originele hoedenplank gekocht. Onderkant is al wel eens verstevigd met all. strips maar bovenkant is nog helemaal netjes. En deze beste man had ook nog een chrome grill liggen. Mijn eigen grill laten zitten en alleen het chrome overgezet. Was wat makkelijker en de dieselgrill is wat lamellen en "open" gedeelte voor de koeling iets anders. Verder nog 2 nette achterlichten en 2 speakers voor in de hoedenplankdragers meegenomen.

Plaatje bij het praatje....


__________________
Reply With Quote
  #19  
Old 04-01-2011, 09:36
Misterd's Avatar
Misterd Misterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 78
Default 1.6 Td

Zo, even het stof eraf blazen.....

Is het zo dat een 1.6 TD blok van een Golf 2 zo in mijn MK1 kan of moet ik dan het een en ander aanpassen? Ik heb nu een 1.6 D met een 5-bak. Ik heb namelijk gehoord dat dat zo past. Kan ik mijn eigen bak, motorsteunen en electronica allemaal opnieuw gebruiken?
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 14-04-2011, 21:05
Misterd's Avatar
Misterd Misterd is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 78
Default Voorlopig klaar

Een poos niets gepost hier. Ik zit eerlijk gezegd meer op Golfcabrio.com aangezien ik hiervoor een cabrio had. Zodoende blijven hangen daar. Toch hier mijn topic even updaten. Ondertussen veel gedaan aan mijn MK1.

* Chassis aangepakt. Wielrand verbreders eraf gehaald. Vind zonder mooier staan. Eronder zat wel wat rotterij maar niet extreem. Toch achter beide kanten nieuwe wielranden in gezet.

* Drempels zaten aan beide kanten een slecht plekje en dikke deuken door de krik er fout onder te zetten. Aangepakt en strak gemaakt.

* Wielkuipen, drempels en bodem lekker dik in de tectyl.

* Set nieuwe chrome strippen van Volkswarenhaus erop.

* Originele trekhaak eronder met bumper met dubbele chrome bies net als voor

* Binnenkant nog een ander tellerframe met houtmotief en chrome rand. Origineel VW.

* Hele auto laten cleanen zodat hij er weer netjes bij staat (voor een auto van 29 jaar oud met grotendeels originele lak )

Plaatjes bij de praatjes:
























Nog te doen (later, ben al lang blij dat ik weer kan rijden ):

* Chrome strippen rond de ramen: ruit voor, achter en alle 4 deuren. Chrome en rubbers liggen al een poosje op zolder.

* Ik heb nog een complete set groen GTI glas voor een 4-deurs rondom gekocht. Moet er ook nog een keer in.

* Op lange termijn een keer opnieuw in de lak.

Zo kan ie eerst wel weer.
__________________

Last edited by Misterd : 14-04-2011 at 21:15. Reason: Toevoeging
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum