Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-01-2009, 16:37
Die Bruine Die Bruine is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 57
Default 16v KR assen en bak/koppeling vragen

Is er een manier om te achterhalen welke assen je hebt? Zonder deze los te halen en langs een expert te gaan uiteraard . Ik heb deze 16v er niet zelf in gehangen en ik vraag me af welke onderdelen er zijn gebruikt. De vorige eigenaar wist het mij niet te vertellen. Nu heb ik een irritant geluid links of rechtsvoor. Het klinkt als een wiellager, maar dan heftiger. Voordat ik alles los haal wil ik weten of dit wel de juiste assen zijn.

Een ander probleem is de koppeling. Ik kan met veel moeite schakelen. De koppeling is vermoedelijk versleten want ik moet 'm helemaal intrappen voordat er iets gebeurd en hij staat al op zijn strakst. Ook hier heb ik het probleem van het onbekende. Welke bak is er gebruikt en welke koppelingsplaat? De bak zal ik moeten demonteren. Maar als ik weet welke bak is gebruikt, dan kan ik alvast een koppeling bestellen waarvan ik vrijwel zeker ben dat die moet passen. Beetje zonde van mijn tijd en geld om de bak te demonteren, controleren welke koppeling er is gebruikt, dichtbouwen, koppeling bestellen en weer inbouwen. Dus als iemand mij kan vertellen waar ik ook alweer de bakcode kan vinden, dan kan ik vast wel achterhalen welke koppeling gegarandeerd gaat passen.

Het probleem is dat ik geen eigen ruimte heb en ruimte / brug moet huren. En ff op zaterdag een koppeling (+ eventueel homokineet/lager) bestellen en geleverd krijgen gaat niet altijd
Reply With Quote
  #2  
Old 24-01-2009, 08:29
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Meestal als de bak [2Y]van de 16v gebruikt wordt zijn het assen van een cabrio [100mm homokineet aan de bak zijde]
Kan ook de eigen assen zijn in combi met een 2Y bak[flenzen over gezet]
De code staat onderop
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum