Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-08-2014, 17:36
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default k-jectronic tuning

weet er iemand of er iets te tunen valt aan een k-jectronic?

ik zit te twijfelen of ik webers of injectie op mijn golf zet, maar ik vroeg me af of er nog iets met injectoren o.i.d. valt te veranderen. ik heb nul ervaring met k-jectronic en was benieuwd of hier misschien meer vermogen uit te halen is...

of beter gezegd... eigenlijk vraag ik me af wat er verder nog te tunen valt aan een dx blok, behalve carbs of injectie, andere nokkenas, klepveren etc.

net als een afgedraaid vliegwiel bijv. maar heb geen flauw idee of dit ook maar een klein beetje nut heeft bij een standaard motor, als hij er alleen maar onrustiger van gaat lopen helpt het ook weinig..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #2  
Old 23-08-2014, 20:08
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
weet er iemand of er iets te tunen valt aan een k-jectronic?

ik zit te twijfelen of ik webers of injectie op mijn golf zet, maar ik vroeg me af of er nog iets met injectoren o.i.d. valt te veranderen. ik heb nul ervaring met k-jectronic en was benieuwd of hier misschien meer vermogen uit te halen is...

of beter gezegd... eigenlijk vraag ik me af wat er verder nog te tunen valt aan een dx blok, behalve carbs of injectie, andere nokkenas, klepveren etc.

net als een afgedraaid vliegwiel bijv. maar heb geen flauw idee of dit ook maar een klein beetje nut heeft bij een standaard motor, als hij er alleen maar onrustiger van gaat lopen helpt het ook weinig..



Ik heb mijn 1.6 gti EG blok laten tunen met zuigers die meer compressie geven (Woeschner), bewerkte cilinderkop dmv het flowen van de in en uitlaatpoorten, grotere in en uitlaatkleppen(heb ik niet gedaan), geflowde inlaatspruitstuk met gasklep van een Audi 100 5E (doorsnede is aanmerkelijk groter), scherpere 276 graden Cat Cams nokkenas, Greenstuff luchtfilter(K&N kan ook) en een spagettiespruitstuk met een 58 mm uitlaatsysteem. Ook heb ik een paar extra ronde gaten in de luchtfilterbak geboord zodat er makkelijker lucht aangezogen kan worden. Ik hoop op 140 Pk uit te komen maar het kan ook tegenvallen en 130 zijn.
Reply With Quote
  #3  
Old 23-08-2014, 20:34
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

heb je een DX of een EG?
blokken zijn vanbinnen een stuk anders en reageren ook anders op de tuning van..
luchtwegers verschillen ook...
DX is te tunen MET injectie in een dagelijks rijdbare staat met weinig nukken tot 140-150 pk...meer kan ook..maar dat wil je niet..
Reply With Quote
  #4  
Old 23-08-2014, 21:12
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

ik heb een 1.8 dx geen 1.6 eg. maar net als die gasklep van een audi 100 dat soort tuning dingen zoek ik eigenlijk.

klinkt miss stom maar kan het me niet veroorloven om het hele blok uit elkaar te halen voor nieuwe zuigers e.d.

andere nokkenas en klepveren is nog wel te doen (ondanks dat de kop er dan toch af moet) maar veel verder wil ik nog niet gaan omdat ik op dat punt geen flauw idee meer heb waar ik mee bezig ben, en dat wil ik voorkomen voordat ik straks alles naar de klote help.

maar ik lees gewoon op zoveel plaatsen dat carbs meer gezeur opleveren dan dat je er profeit van hebt, en dat het pas echt veel zin heeft wanneer je flink wat vermogen uit het blok haalt...
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #5  
Old 23-08-2014, 21:21
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

John van Kroonenburg bellen/mailen ..die legt jou dat haarfijn uit..
beter dan hier reacties en welles/nietes verhalen..
Reply With Quote
  #6  
Old 23-08-2014, 21:27
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
John van Kroonenburg bellen/mailen ..die legt jou dat haarfijn uit..
beter dan hier reacties en welles/nietes verhalen..


een discussie over carbs of injectie probeer ik zowieso niet te starten want denk niet dat dat goed komt

ik vroeg me alleen af wat er verder nog aan opgevoerd kon worden zonder dat ik het hele blok uit elkaar haal. maar beslissing om op injectie te blijven rijden heb ik toch al gemaakt, anders ga ik er nu een setje carbs op zetten van een paar honderd euro, zonder er ook maar iets mee op te schieten, kan van dat geld dan beter een andere nokkenas of iets dergelijks kopen.

maar ik zal het eens in m'n achterhoofd houden, mocht ik zover zijn dat ik er echt aan begin weet ik wie ik moet bellen. bedankt voor de tip in ieder geval!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #7  
Old 23-08-2014, 22:00
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
een discussie over carbs of injectie probeer ik zowieso niet te starten want denk niet dat dat goed komt

ik vroeg me alleen af wat er verder nog aan opgevoerd kon worden zonder dat ik het hele blok uit elkaar haal. maar beslissing om op injectie te blijven rijden heb ik toch al gemaakt, anders ga ik er nu een setje carbs op zetten van een paar honderd euro, zonder er ook maar iets mee op te schieten, kan van dat geld dan beter een andere nokkenas of iets dergelijks kopen.

maar ik zal het eens in m'n achterhoofd houden, mocht ik zover zijn dat ik er echt aan begin weet ik wie ik moet bellen. bedankt voor de tip in ieder geval!


Lekker van je originele DX genieten is ook niet verkeerd hoor. Elke PK extra voor dit soort motoren kost eigenlijk teveel geld. Een beetje extra uitlaatgeluid doet psychologisch meer dan al die relatief dure 1.6 of 1.8 tuning. Mooie brulpijp eronder en je bent klaar. Scheeld je ook en hoop geld.
Reply With Quote
  #8  
Old 24-08-2014, 13:03
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Volgens mij worden de meeste dx-en al een stuk vlotter door goed onderhoud Meeste zijn afgetrapt en slecht onderhouden denk ik. Begin eens met de filters/bougies/onsteking goed afstellen enz.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #9  
Old 24-08-2014, 13:51
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

daar zit wel wat in..ja er zijn ook van die 'monteurs' die aan de co schroef liggen te draaien zonder een viergastester ...
kan ook een wereld van verschil zijn ...ontsteking goed afstellen met een ouderwetse stroboscoop etc..en niet op gehoor
goede bougiekabels met ditto bougies erbij..zorgen dat er goede verstuivers inzitten en niet lekken ..dat je nergens maar dan ook nergens een vacuumlek hebt (heel belangrijk)
en wees heus niet bang om wanneer warm hem eens een keer goed op zijn flikker te geven...een DX kun je zowat uit een vliegtuig gooien ,daarna terug in een auto hangen en gewoon nog 2 ton opstampen ...
als hij wel eens olie pakt zijn het meestal de klepsteelrubbers die hard geworden zijn ...
blokken hebben ook de neiging om beter aan het gas te hangen als er meer dan gemiddeld veel kilometers opstaan..
ik heb er een gehad met 3+ ton erop..eerste motor en koppakking ,de kas helemaal rot, en die trok harder en liep harder dan mijn 'nette' 83er met 125.000 erop ...en ja dat was wel een 'echte' onverprutste..
Reply With Quote
  #10  
Old 24-08-2014, 17:11
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
blokken hebben ook de neiging om beter aan het gas te hangen als er meer dan gemiddeld veel kilometers opstaan..
ik heb er een gehad met 3+ ton erop..eerste motor en koppakking ,de kas helemaal rot, en die trok harder en liep harder dan mijn 'nette' 83er met 125.000 erop ...en ja dat was wel een 'echte' onverprutste..


Klinkt als mijn scirocco, die eerste van je!
In het Fast&Furious tijdperk bijna elke zondag allejezus op zn donder gegeven, en nu 10 jaar later loopt ie nog als een tiet! En vlot ook, met ongeveer 3 ton, waarvan ik ruim een ton volgas erbij geknald heb
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #11  
Old 24-08-2014, 19:00
VWmotion's Avatar
VWmotion VWmotion is offline
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 138
Default

Je kunt genoeg doen met de K-jetronic. Heb ik vroeger heel veel mee gedaan met gti-tjes en porsches 924. Inderdaad Audi 100 gasklephuis en je kunt aan de verdeler en de warmdraairegelaar door middel van shims de drukken aanpassen als je meer opbrengst wilt. Wel ff intensief uitzoekwerk en een rollenbank nodig maar het is goed te doen. Dit is in ieder geval leuke oldskool tuning
Reply With Quote
  #12  
Old 25-08-2014, 10:22
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

@Wessel97
Bespaar je het geld en stop zo min mogelijk geld in die DX. Je kan er honderden Euro's in pompen en daarvoor krijg je uiteindelijk weining rendement voor terug. Als je zo'n aanpassing gedaan en je hebt een wat merkbaar verschil, ben je er zo weer op uitgekeken.

Ik ben het met Heinz eens de EG, DX blokken zijn onverwoestbaar maar er zijn er nog meer denk aan JH, PG, etc..

Als je wat geld bij elkaar hebt en je wil het besteden ga dan voor een nieuwer blok, nu bijvoorbeeld een 20vt en over een paar jaar de volgende generatie waar de kop van is. Van heel veel moderne blokken denken we nu veel werk, duur of niet mogelijk maar over een paar jaar is het een gelopen kunstje omdat het zoveel keer is gedaan, gedocumenteerd en dus gemeengoed.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #13  
Old 25-08-2014, 12:46
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
daar zit wel wat in..ja er zijn ook van die 'monteurs' die aan de co schroef liggen te draaien zonder een viergastester ...
kan ook een wereld van verschil zijn ...ontsteking goed afstellen met een ouderwetse stroboscoop etc..en niet op gehoor
goede bougiekabels met ditto bougies erbij..zorgen dat er goede verstuivers inzitten en niet lekken ..dat je nergens maar dan ook nergens een vacuumlek hebt (heel belangrijk)
en wees heus niet bang om wanneer warm hem eens een keer goed op zijn flikker te geven...een DX kun je zowat uit een vliegtuig gooien ,daarna terug in een auto hangen en gewoon nog 2 ton opstampen ...
als hij wel eens olie pakt zijn het meestal de klepsteelrubbers die hard geworden zijn ...
blokken hebben ook de neiging om beter aan het gas te hangen als er meer dan gemiddeld veel kilometers opstaan..
ik heb er een gehad met 3+ ton erop..eerste motor en koppakking ,de kas helemaal rot, en die trok harder en liep harder dan mijn 'nette' 83er met 125.000 erop ...en ja dat was wel een 'echte' onverprutste..


dan heb ik nog een heel eind te gaan... aangezien hij maar 38k gelopen heeft.

bougies enz. komt wel goed heb er nu beru bougies inzitten met 3 ontstekingpuntjes (ben de naam vergeten van de soort bougies ) ipv 2.

maar hoe kan ik erachter komen ofdat ik een vacuüm lek heb dan?
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #14  
Old 25-08-2014, 12:51
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
@Wessel97
Bespaar je het geld en stop zo min mogelijk geld in die DX. Je kan er honderden Euro's in pompen en daarvoor krijg je uiteindelijk weining rendement voor terug. Als je zo'n aanpassing gedaan en je hebt een wat merkbaar verschil, ben je er zo weer op uitgekeken.

Ik ben het met Heinz eens de EG, DX blokken zijn onverwoestbaar maar er zijn er nog meer denk aan JH, PG, etc..

Als je wat geld bij elkaar hebt en je wil het besteden ga dan voor een nieuwer blok, nu bijvoorbeeld een 20vt en over een paar jaar de volgende generatie waar de kop van is. Van heel veel moderne blokken denken we nu veel werk, duur of niet mogelijk maar over een paar jaar is het een gelopen kunstje omdat het zoveel keer is gedaan, gedocumenteerd en dus gemeengoed.


das misschien nog wel een slimmer plan idd al weet ik niet of het wel verstandig is om een snellere motor in een cabrio te hangen, maar dat zie ik dan wel weer

want als ik er een andere nokkenas in wil leggen, ben ik met klepveren , verstelbaar nokkenas tandwiel enz. enz. erbij al gauw 600 euro kwijt.. en wat win ik er mee.. 20pk? voor dat geld kan ik er ook een 16v in bouwen denk ik.. of dat niet? niet dat ik dat nu wil gaan doen, maar je hebt wel gelijk elke euro die ik erin stop is dan eigenlijk dus weggegooid geld. en betrouwbaarder zal hij er niet op worden denk ik zo
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #15  
Old 25-08-2014, 13:12
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Is ook net wat je wilt, vind met name in een cabrio koppel belangrijker dan vermogen. DX met 140 pk is meer fun dan een KR.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #16  
Old 25-08-2014, 13:28
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 737
Default

Je kan er inderdaad goedkoper een "nieuwer" blok inhangen.
En dan lopen de pks effectief uit de auto
Maar voor mij gaat er niets boven oldskool tuning. Al heeft die dan maar 140 of 150pk.
Natuurlijk kost dat ook meer geld.

Is maar een keuze uiteraard.
Reply With Quote
  #17  
Old 25-08-2014, 13:55
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Nee idd maar wat je er ook aan doet, financieel is het een gebed zonder einde. Het gaat er gewoon om, waarop loop je sneller leeg. Zeker als je op een gegeven moment er nog wat voor terug wil zien moet je tegenwoordig heel goed keuzes maken.
Je moet voor jezelf bepalen of je het waard vind om het te doen.

Ik las afgelopen weekend in de krant dat de auto inmiddels "de heilige koe status" heeft verloren. Heel veel jongeren in de steden hebben geen auto meer en zien het niet meer als status symbool, gaan liever met de fiets naar het werk of stad i.v.m. parkeer ongemakken.

Zelf heb ik onlangs na 10 jaar corrado gereden te hebben de knoop doorgehakt en ben met de corrado gestopt en verkocht. Ik moet zeggen het lucht op en geen spijt van. Daarnaast ken ik genoeg die er behoorlijk wat in hebben geinvesteerd ook maar wat graag mee stoppen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #18  
Old 25-08-2014, 13:57
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

persoonlijk zou ik vandaag de dag niet gaan rotzooien aan een DX blok...
ik spreek enkel uit ervaring wat ik heb uit de jaren '90..
ik heb toen op het punt gestaan om er maar gelijk een KR in te gooien..dit is (nu)een ombouw van niks..
bijkomend rottigheidje was dat je toen 2500 gulden betaalde voor een blok..en nog eens 1000 gulden voor een Scirroco spaghettiespruitstuk ...
en dan nog een ditje en datje erbij...
mijn maat reed toen een 86er Golf 2 16v en die kon ik met mijn standaard DX als we op 3500 toeren schakelden gewoon bijblijven..daarboven was het anders..veel anders..
ik heb toen samen met John (vK)..besloten om mijn DX toen stapsgewijs aan te pakken
blok is toen naar hem gegaan in '97 en beetje bij beetje heb ik toen betaald om er een 1,9 van te boren
kop max bewerkt..grotere kleppen..KS zuigers met uitgewogen drijfstangen (lel van een compressie) ,16v oliepomp..afgedraaid vliegwiel ...aangepast inlaatspruitstuk met 5 cylinder gasklep..ditto warmdraairegelaar..alles Supersprint +spruitstuk..276 Schrick stok
en dan ben ik zeker nog dingen vergeten.. dit gaf alles bij elkaar iets van 145-150 Pk
en merkbaar meer koppel..kosten waren toen iets van (en dan weet ik dat ik gematst ben ,omdat heel ons clubje er kwam/kocht) 6000 guldens..
aangezien je nu voor pak hem beet 3000€ een conversie kunt realiseren naar een ABF of KR of misschien een G60...zou ik het nu wel anders doen ..
alhoewel een DX op injectie in die staat voor mij toen wel lachen was hoor..en betrouwbaar..
ik reed er mee naar de buurtsuper of naar het Gardameer..interreseerde me niks..ik hoefde niet bang te zijn dat de intercooler scheurde ofdat mijn Ecu dacht dat hij ineens PacMan was ofzo..
gewoon regulier onderhoud ,goede Castrol erin ,goede benzine ,netjes warm rijden ...en af en toe GSitjes pesten ...that was it..
moet wel zeggen dat voorbij de 4000 toeren heel de hel losbrak toen..0 tot 100 in een seconde of 7 en een top rond de 200..
en het kreng reed bij normaal gebruik gewoon hetzelfde als origineel..niks verzuipen nadieselen of slecht starten..

het blijft uiteindelijk je eigen keuze en portemonnee ...en het moment wanneer de kap open gaat...
Reply With Quote
  #19  
Old 25-08-2014, 20:37
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Het geluid van een stationair lopende getunde EG of DX motor is wel super om te horen en daar kan ik erg van genieten. Met de Eg of DX motor in je auto hou je hem wel origineler als met een 16v of wat dan ook erin.
Reply With Quote
  #20  
Old 25-08-2014, 20:44
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,644
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Nee idd maar wat je er ook aan doet, financieel is het een gebed zonder einde. Het gaat er gewoon om, waarop loop je sneller leeg. Zeker als je op een gegeven moment er nog wat voor terug wil zien moet je tegenwoordig heel goed keuzes maken.
Je moet voor jezelf bepalen of je het waard vind om het te doen.

Ik las afgelopen weekend in de krant dat de auto inmiddels "de heilige koe status" heeft verloren. Heel veel jongeren in de steden hebben geen auto meer en zien het niet meer als status symbool, gaan liever met de fiets naar het werk of stad i.v.m. parkeer ongemakken.

Zelf heb ik onlangs na 10 jaar corrado gereden te hebben de knoop doorgehakt en ben met de corrado gestopt en verkocht. Ik moet zeggen het lucht op en geen spijt van. Daarnaast ken ik genoeg die er behoorlijk wat in hebben geinvesteerd ook maar wat graag mee stoppen.


dan ben ik denk ik een uitzondering, want voor mijzelf vind ik een auto toch echt een status symbool.. ik vind het gewoon leuk om iets te hebben wat iemand anders niet heeft.

het kan misschien ook komen omdat ik een ontiegelijke hekel heb aan het openbaar vervoer. elke keer als ik met het openbaar vervoer ga, stap ik of op de vereerde plaats in, of ik mis de bushalte waar ik uit moet stappen, of ik verlies het kaartje, ik fiets eerlijk gezegd nog liever door de zeikende regen dan dat ik met het openbaar vervoer ga. het is gewoon niet weggelegd voor mij
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum