Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-11-2019, 14:47
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default Golf II winterklaar maken

Ik heb momenteel een golfje met een bodem waar zo goed als niet aan gelast is. Dit wil ik graag zo houden, aangezien de winter eraan komt en deze weer pekel en dat soort ellende met zich meebrengt vroeg ik me af welke opties er zijn om je bodem te beschermen?

Ik daily mijn golfje naar m’n werk dus laten staan is geen optie helaas. Ik hoorde wel dat opnieuw undercoating aanbrengen of tectyleren juist kan zorgen voor meer roest omdat zich hieronder vocht ophoopt. En is het verstandig om de bodem een keer helemaal te reinigen en opnieuw te behandelen met een product?

Hebben jullie tips voor een goede undercoating methode, of een aan te bevelen product?
Reply With Quote
  #2  
Old 01-11-2019, 15:13
Ottie1976 Ottie1976 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2017
Posts: 418
Default

Als het echt een mooie is met een hele nette en mooie bodem liet ik hem staan en kocht ik een echt winterwagentje ernaast...
Reply With Quote
  #3  
Old 01-11-2019, 16:10
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,178
Default

Ik denk dat je best de holle ruimtes opnieuw laat invetten.
Regelmatig naar de carwash en het zout er proberen af te spuiten lijkt me een goede preventie.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-11-2019, 16:13
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default

Quote:
Originally Posted by Ottie1976
Als het echt een mooie is met een hele nette en mooie bodem liet ik hem staan en kocht ik een echt winterwagentje ernaast...


Ik heb helaas geen plek om hem goed te kunnen stallen, wel onder de carport maar dan is hij nog niet 100% droog. Ben dus echt op zoek naar een middel waarmee de bodem ingesmeerd kan worden tegen de pekel en andere troep.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-11-2019, 16:19
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Ik denk dat je best de holle ruimtes opnieuw laat invetten.
Regelmatig naar de carwash en het zout er proberen af te spuiten lijkt me een goede preventie.


Hoe bedoel je opnieuw laten invetten?
Reply With Quote
  #6  
Old 01-11-2019, 16:24
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default

Quote:
Originally Posted by Misk
Hoe bedoel je opnieuw laten invetten?


Zoiets? Na goed reinigen en eventuele beginnende plekjes aanpakken? https://www.werkenmetmerken.nl/nl/m...KhPvD_BwE#55169
Reply With Quote
  #7  
Old 01-11-2019, 18:04
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Dat kun je inderdaad gebruiken maar maak dan eerst de bodem goed schoon en doe het op een moment dat de bodem ook goed kan drogen voor je het aanbrengt.

Verder zou je er van versteld staan hoe veel het doet van de auto regelmatig te wassen. Eigenlijk zijn die producten niet nodig, gewoon wekelijks de bodem en wielkasten afspuiten met de hogedruk is genoeg. Of naar een wasstraat met chassiswas gaan, da's ook een optie.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #8  
Old 01-11-2019, 21:55
Misk Misk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 151
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Dat kun je inderdaad gebruiken maar maak dan eerst de bodem goed schoon en doe het op een moment dat de bodem ook goed kan drogen voor je het aanbrengt.

Verder zou je er van versteld staan hoe veel het doet van de auto regelmatig te wassen. Eigenlijk zijn die producten niet nodig, gewoon wekelijks de bodem en wielkasten afspuiten met de hogedruk is genoeg. Of naar een wasstraat met chassiswas gaan, da's ook een optie.


Denk dat ik dat goedje alleen op de kwetsbare plekken ga gebruiken. Wassen doe ik inderdaad regelmatig. Toch van de winter als er pekel ligt maar de fiets pakken en hem lekker onder de kap laten staan :p
Reply With Quote
  #9  
Old 12-12-2019, 07:11
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Dat kun je inderdaad gebruiken maar maak dan eerst de bodem goed schoon en doe het op een moment dat de bodem ook goed kan drogen voor je het aanbrengt.

Verder zou je er van versteld staan hoe veel het doet van de auto regelmatig te wassen. Eigenlijk zijn die producten niet nodig, gewoon wekelijks de bodem en wielkasten afspuiten met de hogedruk is genoeg. Of naar een wasstraat met chassiswas gaan, da's ook een optie.


Het zou een mooie optie zijn als je alléén het bodemwas programma zou kunnen kiezen voor degene die liever niet ziet dat schuurborstels de lak van zijn of haar bolide onder handen nemen.
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #10  
Old 12-12-2019, 15:22
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,178
Default

krik meenemen
Reply With Quote
  #11  
Old 13-12-2019, 10:37
MTyn's Avatar
MTyn MTyn is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 128
Default

Wees niet te bang..

Mijn MK2 (1989) heeft heel haar leven buiten gestaan en kan haar niet binnenzetten dus de roest gaat langzaam toch vat krijgen. Heeft wel in ´92 nog een ouderwetse ML behandeling gehad maar toch.. de roestduivel weet waar ze staat dus ooit verlies ik toch die strijd...

Zonder verwarmde garage kan je het afremmen met jaarlijks hoop werk en tectyl spray. Roesten zullen ze.

Heb me er zelf maar aan toegegeven dat je die roest-strijd niet zomaar zal winnen.
Reply With Quote
  #12  
Old 06-02-2020, 19:07
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by MTyn
Wees niet te bang..

Mijn MK2 (1989) heeft heel haar leven buiten gestaan en kan haar niet binnenzetten dus de roest gaat langzaam toch vat krijgen. Heeft wel in ´92 nog een ouderwetse ML behandeling gehad maar toch.. de roestduivel weet waar ze staat dus ooit verlies ik toch die strijd...

Zonder verwarmde garage kan je het afremmen met jaarlijks hoop werk en tectyl spray. Roesten zullen ze.

Heb me er zelf maar aan toegegeven dat je die roest-strijd niet zomaar zal winnen.



klopt! metaal blijft een natuur product en mijn ervaring als ex oldtimer restaurateur is het goed te vertragen maar idd ,, er komt een tijd van gaan helemaal met de huidige VOS waardes in de Europese richtlijnen van automotive producten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum