Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-12-2014, 21:15
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default Hoe 1W diesel inspuitpomp testen?

Na een nacht vorstje heeft mijn 1.4 1W diesel er de brui aan gegeven. Nu dacht ik dat het een quick fix zou zijn. Terug slepen naar de verwarmde loods dieselfilter aftappen (idd wat condens) en uiteindelijk het filter maar in zijn geheel vervangen. Maar Ik krijg hem sindsdien niet aan de praat. Flink doorstarten levert niets. Er zt lucht in de leiding, maar ik heb geen idee hoe je kan ontluchten op de pomp. Ook de vraagbaak geeft niets aan over ontluchten. Als ik de aanvoerslang rechtstreeks in een potje diesel hang, zuigt hij de slang vol en dan is er ook geen lucht meer te herkennen, maar aanslaan doet hij niet.

Daarop heb ik de wartel van een inspuitleiding losgenomen met de verwachting dat hij bij het rondgaan van de pomp hier iig diesel zou uitbraken, maar niets is minder waar.

Wie kan me helpen, om erachter te komen of de pomp is overleden?
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #2  
Old 15-12-2014, 21:56
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Gaaf. Nog iemand met een 1w😄.
Ik zou beginnen met meten of de stopklep op de pomp wel stroom krijgt op contact, zo ja, ff demonteren, en met losse +&- draad van een accu ff checken of het palletje omhoog gaat bij stroom erop zetten.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #3  
Old 15-12-2014, 22:19
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Ik heb er 2 een 2f (daar gaat het nu om) en een 2 (omgebouwd)

Echter ben ik een complete noob wat diesel aan gaat. Stopklep waar zit dat ding? Aangezien de vraagbaak (olving) ernstig te kort schiet.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-12-2014, 10:42
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Heb de Polo op t werk staan, zal ff proberen foto te maken.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #5  
Old 17-12-2014, 20:49
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Sorry, vandaag niet aan toe gekomen foto te fixen.
Is in feite erg simpel, er gaat namelijk maar één draadje naar de pomp, volg die, en kom bij de stopklep👍
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #6  
Old 21-12-2014, 17:21
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Hij loopt weer. De oorzaak is me nog niet helemaal duidelijk, maar door de lucht die in de leiding wou hij pas bij ontzettend lang doorstarten aanslaan.

Door rechtstreeks stroom op die stopklep te zetten, heb ik wel een ander probleem opgelost Sindsdien doet de voorgloeilamp het weer zoals het hoord, waar hij eerder maar erg flauw leek te branden.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #7  
Old 21-12-2014, 21:05
Marijn32b Marijn32b is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 136
Default

Ontluchten gaat ook heel eenvoudig door een fietspomp op de retour naar de tank te zetten. (even slang doorknippen en passend maken met evt adapterstukjes) Doorpompen en je pomp loopt vol, lucht verdwijnt uit je pomp via retourleiding pomp. Dan weer met retour verbinden.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum