Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #421  
Old 20-06-2019, 21:08
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Daar zijn binnen de 'tuning' wereld de meningen wel enigzins over verdeeld.

Wat ik vanuit de motorproefstanden bij ons in het testlab als advies kan geven is om zoveel mogelijk de OEM locaties te pakken voor de afstand tot de cilinders. Bij de G60 hoort de Lambda voor de Katalysator, naar ik schat 90 tot 100 cm vanaf de uitlaatkanalen. 1 meter van de uitlaatkleppen is een goede baseline.

Zolang je zeker weet dat de sensor alle 4 de cilinders kan lezen en de uitlaatgassen van deze cilinders enigzins met elkaar gemengd worden, zit je wel goed! Vroeger was de insteek bij het plaatsen ook dat de lambda snel opgewarmd kon worden door de uitlaatgassen, maar de verwarmde sensoren van nu hebben hier iets minder baat bij (nog wel enigzins van belang).

Monteer een lambda NOOIT rechtop in de uitlaatpijp. Door de hitte die deze sensor uitstraalt zal er anders condens de sensor in kunnen lopen. Probeer hem tussen 15 graden vanaf verticaal tot 10 graden voor horizontaal te monteren.

Kijk anders eens hier


Werk jij dan in een performance bedrijf ofzo?

Bedankt voor de link.
zaterdag eerst kijken of ik een opening heb, want het is er nog niet van gekomen.

Bij het bedrijf zeiden ze ook dat het geen probleem is om zonder stationaire regelaar of lambda te rijden.
Maar ze moeten wel een opening hebben om een lambda te kunnen steken voor het afstellen.
Ben al blij dat ik er terecht kan.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´

Last edited by Mk1_ er : 20-06-2019 at 21:12.
Reply With Quote
  #422  
Old 20-06-2019, 21:11
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
[QUOTE=Mk1_ er]

Die kun je inderdaad gewoon aansluiten op de zwarte connector. Kijk even op welke van de twee draden de +12V staat (of +5V) als je de connector los hebt en de auto op contact.

Dan kun je deze draad verbinden met die van de temperatuursensor. Het liefst kun je daar de pin uit de connector drukken, en in een nieuwe pin deze twee draden samen krimpen. (Met zo'n contact als deze )


Eerste werk dit weekend!
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #423  
Old 21-06-2019, 06:56
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Werk jij dan in een performance bedrijf ofzo?

Bedankt voor de link.
zaterdag eerst kijken of ik een opening heb, want het is er nog niet van gekomen.


Ik ben student Automotive Engineering (over een week hopelijk afgestudeerd) , dus vandaar dat ik met proefstanden en dergelijke te maken heb.
Reply With Quote
  #424  
Old 21-06-2019, 17:28
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Ik ben student Automotive Engineering (over een week hopelijk afgestudeerd) , dus vandaar dat ik met proefstanden en dergelijke te maken heb.


Dan is dit hier waarschijnlijk kinderspel voor u
Super veel succes gewenst

Het bedrijf kan ook als ik geen lambda aansluiting heb, een moer inlassen zou volgens hun een uurtje of 2 in beslag nemen.
Dus kan ik nog kiezen of ik hem laat afstellen door met hun eigen lambda en dan er terug uit. Of ineens een eigen lambda aanschaffen en laten aansluiten, maar dan moeten ze ook extra kabels in de kabelboom voorzien voor aan het DTA aan te sluiten.
Dus dat ga ik nog even bekijken.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #425  
Old 24-06-2019, 18:09
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Aangezien de remmen niet goed gingen, hebben we vorig weekend volledig nieuwe remvloeistof erin gedaan om zeker te zijn. Kan zijn dat het slecht remmen ook te maken heeft met de roestlaag op de schijven en de nieuwe remblokken.

Ook geen aansluiting voor lambdasonde aanwezig dus die moet ik laten lassen.

Nu ben ik met het bedrijf duxe aan het bespreken , en zeiden zelf dat ik niet echt een lambda direct hoef aan te schaffen omdat de het DTA s40 er tijdens het rijden toch niets mee doet.

Is dit bij alle managments zo?

Dat zal dan ook de reden zijn dat de voormalige eigenaar van de motor ook zonder reed.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #426  
Old 25-06-2019, 10:50
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Bij een goed lopende motor met een goede map, heb je dat inderdaad niet nodig. Bij jou loopt het echter als een natte krant en heb je de wide band lambda nodig om een goede map te maken. Tenzij je dit uitbesteed maar als je het zelf doet is deze informatie onmisbaar.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #427  
Old 25-06-2019, 12:41
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Wat Yuli zegt inderdaad:

Om een goede onstekings- en brandstofmap te kunnen schrijven, welke aan de hand van hoofdzakelijk het toerental en de spruitstukdruk de motor aanstuurt, (Temperatuur lucht, koelwater etc. spelen hier ook enigszins in mee als correctiefactor), moet je zeker weten dat de Air/fuel ratio's kloppen om te rijk of te arm draaien te voorkomen.

Sommige ECU's gebruiken de lambda-sensor voor een closed loop regeling om eigenlijk enkel en alleen naar het gewenste Lambda-target te regelen. Dit zijn voornamelijk ECU's van OEM'ers om te kunnen voldoen aan de emissie-eisen.

Indien er gebruik wordt gemaakt van een 'hard map' zoals waarschijnlijk jouw DTA, zoekt deze aan de hand van de motorparameters uit een tabel de juiste timing en fuel trim. Hierbij is een terugkoppeling over de werkelijke Lambda waarde niet van belang voor het aanpassen van de timing en fueltrim.

MAAR..


Mocht je de optie hebben, dan raad ik je van harte aan om een wideband met controller aan te schaffen. Zo kun je namelijk tijdens het rijden ook via een metertje zicht houden op de werkelijke AFR waarden. Je zal niet de eerste zijn bij wie een verkeerde brandstofdruk of een onjuiste lezing van inlaatdruk of dergelijke door een foutieve sensor zal zorgen voor een arme loop met alle doorgebrande zuigers van dien.

Niet om je bang te maken of iets, maar het is iets dat ik bij deze mate van investering in een auto graag zou willen monitoren
Reply With Quote
  #428  
Old 26-06-2019, 20:44
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Afspraak is vastgelgd op 10 juli.
Ik kon zelf niet vroeger helaas, moet ook nog gewerkt worden.

Dus wat gaat er gebeuren
-moer voor lambda inlassen
-En auto afstellen op de testbank

Dus ik volg jullie raad al deels op, door opening voor lambdasonde te voorzien en laten afstellen.
De kabelboom aanpassen voor de lambda mee aan te sluiten op het DTA ging niet allemaal op één dag, dus daar ga ik zeker voor terug.
Tenzij ik dat zelf kan doen.

Ik zou al blij zijn dat ze hem afgesteld krijgen en dat ik eindelijk kan rond rijden.

De extra meters dan voor de AFR en ook voor de druk van de lader ga ik ook al aanschaffen.
Voor de druk die kan/mag ik aansluiten vanaf het gasklephuis.
Enkel AFR meter zijn meestal digitaal, en weet ook wel dat die het beter en nauwkeuriger zullen doen dan analoog, maar het staat niet în men interieur
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #429  
Old 26-06-2019, 20:59
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Als de golf dalijk uiteindelijk loopt is het echt gaaf om het hele topic nog eens door te lezen haha. Je bent begonnen met vrij weinig kennis en gaander weg heb je zelf de auto aan het lopen gekregen. Zo zie je maar.. waar een wil is.. is een weg

Nog even doorzetten!
Reply With Quote
  #430  
Old 27-06-2019, 16:02
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Reply With Quote
  #431  
Old 28-06-2019, 08:02
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by Sinaasboom
Als de golf dalijk uiteindelijk loopt is het echt gaaf om het hele topic nog eens door te lezen haha. Je bent begonnen met vrij weinig kennis en gaander weg heb je zelf de auto aan het lopen gekregen. Zo zie je maar.. waar een wil is.. is een weg

Nog even doorzetten!


Dan ben je wel even bezig
Maar inderdaad dankzij de hulp van hier dat ik zover ben gekomen!

En ondertussen heb ik veel bijgeleerd, en wat allemaal nog van pas gaat komen voor de hobby.

Kan al niet meer wachten voor rond te toeren
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #432  
Old 28-06-2019, 08:07
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst


Heeft inderdaad een ouderwetser look.
Die ga ik onthouden.

Ik ben alles aan het bekijken wat ik nog nodig heb, en zien dat ik alles in één keer kan bestellen.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #433  
Old 28-06-2019, 11:52
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Zijn dure dingen... helaas. Vriend van me heeft in zijn G60 eentje van AEM. Die zijn nog net betaaldbaar
Volgens mij hebben ze nu een nieuwe versie ervan. link
Reply With Quote
  #434  
Old 28-06-2019, 19:33
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Zijn dure dingen... helaas. Vriend van me heeft in zijn G60 eentje van AEM. Die zijn nog net betaaldbaar
Volgens mij hebben ze nu een nieuwe versie ervan. link


Nu da we toch bezig zijn met geld uit te geven

Maar als ik dat aanschaf gaan jullie mij toch ook weer moeten leren/uitleggen hoe dat werkt en hoe ik die getallen moet zien dat het goed is of niet
Ben alvast info aan het zoeken...
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #435  
Old 29-06-2019, 08:01
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Ik gebruik een zeitronix systeem met bosch wideband lambda, die kan zelfs digitaal prima in je interieur. Heeft diverse voordelen tov andere wideband lambda systemen.
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #436  
Old 01-07-2019, 10:17
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er

Maar als ik dat aanschaf gaan jullie mij toch ook weer moeten leren/uitleggen hoe dat werkt en hoe ik die getallen moet zien dat het goed is of niet


Held

Het installeren van zo'n apparaat is met bijgeleverde documentatie niet heel moeilijk.

Wat betreft het aflezen even kort de basis:

De verhouding tussen lucht en benzine in een verbrandingsmotor wordt benaamd met of AFR (Air-fuel ratio) of Lambda. Deze waarden zijn ondanks een andere factor gewoon gelijk aan elkaar.

Het zit namelijk zo, als je de chemische verbrandingsreactie van een gemiddeld benzine molecuul (de lengtes van de kool-waterstof moleculen binnen benzine verschillen enigzins) met zuurstof pakt, komt hier uit dat er per kilogram brandstof welgeteld 14,7 kilogram lucht nodig is voor de complete verbranding van alle benzine.

Deze 14,7 is beter bekend als de stoichiometrische mengverhouding. Deze verhouding komt overeen met een lambda-waarde van 1.

Indien er minder zuurstof in de motor aanwezig dan benodigd voor de complete verbranding van de ingespoten brandstof, zal een deel van de brandstof niet of slechts deels verbranden. Deze situatie kennen we vanuit de autowereld beter als 'rijk' lopen. Hierbij zal aan de hand van de vergelijking

massa-lucht / massa-brandstof = Ratio AF

Kunnen worden afgeleid dat er minder lucht een lagere AFR waarde ontstaat.

Indien er overmaat lucht aanwezig is, zal er een deel van de ingevoerde lucht onaangetast blijven, wat wij dan weer kennen als 'arm' lopen. Dit is gevaarlijk omdat lucht in de verbrandingskamer werkt als isolator van warmte, zal een groot deel van de verbrandingswarmte langer in de cilinder blijven hangen. Zo zal de temperatuur in de verbrandingskamer gestaag toenemen totdat deze zo hoog is dat het mengsel uit zichzelf gaat verbranden (detonatie) waardoor je gaten in zuigers kunt smelten of je drijfstangen spaghetti kunnen worden.

Indien de motor 'arm' draait zal dat gekenmerkt worden door een AFR van boven de 14,7.

Maar waar zit de grens?


Dat is afhankelijk van de 'last' van de motor. Bij volgas zal het wenselijk zijn om rijk te lopen. Dit rijk lopen zorgt voor een koelend effect op de ingevoerde lucht, om detonatie te voorkomen. Afhankelijk van het toerental zul hier gemiddeld een AFR van rond de 12,0 zien. Dit kan zakken tot 11,0 of wel 10,5, maar alles lager als deze waarden staat de motor wel erg rijk afgesteld (wat een slechte verbranding cq. verzuipen tot gevolg kan hebben).

Als je gewoon lekker aan het cruisen bent op halfgas tot bijna geen gas. Zal de motor vaak iets armer gaan lopen om brandstof te sparen. Zo zul je hier waarden tot ongeveer 15,5 - 16,0 zien. Hoger dat dit moet je toch wel gaan oppassen voor het warmlopen van de motor.

Zoek voor de verbeelding eens op Target Lambda Map, kom je verschillende modellen tegen!


Kort samengevat


- Flink gas + AFR hoger dan circa 12,5- 13,0 = Direct poot van het gas want catastrofe incoming

- Flink gas + AFR tussen 11,0 en 12,0 = Lekker doortrappen

- Weinig gas + AFR hoger dan 16,0 = Erg arm, te weinig brandstof
- Weinig gas + AFR tussen 14,7-15,5 = Lekker doorcruisen
- Weinig gas + AFR lager dan 14,7 = Vaak tanken

Last edited by RobertVoorst : 04-07-2019 at 14:30.
Reply With Quote
  #437  
Old 03-07-2019, 18:36
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Red face

Waarschijnlijk duidelijk uitgelegd, maar ik ga het toch eens een paar keer moeten doornemen om het erin te krijgen
Dus die AFR waarde is voor eender gelijk welke motor dus, of eender welk verbrandingstype met brandstof?

Begrijpelijk of toch niet, om het in het oog te kunnen houden, maar dat zit toch niet in elke auto of sportwagen (straatversie) .
Of is het omdat je met een wagen zit oudere motor en die wat opgevoerd is, dat je het beter in het oog houdt?
Mijn 335i heb ik dat ook niet, en heeft toch ook 326pk, is weliswaar van 2010 maar toch...

@RobertVoorst
Mogen we je proficiat wensen of niet?
Dat je geslaagd bent voor uw examen.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #438  
Old 04-07-2019, 07:29
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Dus die AFR waarde is voor eender gelijk welke motor dus, of eender welk verbrandingstype met brandstof?

Correct! Wel alleen voor Benzine motoren. Diesel werkt net weer anders

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Begrijpelijk of toch niet, om het in het oog te kunnen houden, maar dat zit toch niet in elke auto of sportwagen (straatversie) .
Of is het omdat je met een wagen zit oudere motor en die wat opgevoerd is, dat je het beter in het oog houdt?
Mijn 335i heb ik dat ook niet, en heeft toch ook 326pk, is weliswaar van 2010 maar toch...


Het zit er niet af fabriek in omdat de ECU van deze auto's de hoeveelheid brandstof etc regelt op basis van de waarden van de Lambda-sensor. Dit systeem zorgt er dus zelf voor dat de motor via een bepaalde voorgeprogrammeerde tabel (waar alle gewenste AFR waarden in staan) zal lopen.

Indien de motor op een bepaald bedrijfspunt (zeg, 3500 toeren en 100% gas) een lambda waarde in de tabel heeft staan van 0,85 (das een AFR van 12,5 ongeveer), maar de lambdasonde een waarde van 0,90 terugkoppeld, zal de ECU langer benzine inspuiten om de waarde naar 0,85 te krijgen.

Omdat jouw DTA GEEN terugkoppeling heeft naar de werkelijke Lambda waarde, omdat deze niet aangesloten is, kan deze dus niet in de gaten houden of de motor op de juiste AFR loopt en waar nodig bijregelen.

Stel dat jouw 335i ineens veel te arm gaat lopen door een fout in bijvoorbeeld de benzineregeling (minder druk door kapotte pomp ofzo), dan zal de Computer eerst proberen bij te regelen. Als deze dan na een bepaalde tijd nog niet juist is, zal de ECU de motor in noodloop gooien en een motorstoringslampje laten branden op de tellerklok!

Maar stel dat de Mk1 ineens te weinig brandstof krijgt, tja.. dan weet noch jij noch de DTA dat de motor van binnen bezig is met het smelten van je zuigers Als jij vervolgens op je AFR metertje kan zien dat de motor tijdens acceleratie te arm loopt, kun je een hoop miserie voorkomen.

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
@RobertVoorst
Mogen we je proficiat wensen of niet?
Dat je geslaagd bent voor uw examen.


Per 26 Juni mag ik mijzelf inderdaad prijzen met Ing. voor m'n naam
Geslaagd met gemiddeld een 8 dus uiterst tevreden
Reply With Quote
  #439  
Old 04-07-2019, 07:55
robertoal robertoal is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 245
Default

Heb je heel mooi uitgelegd!
Vooral deze vond ik verhelderend:
Dit is gevaarlijk omdat lucht in de verbrandingskamer werkt als isolator van warmte, zal een groot deel van de verbrandingswarmte langer in de cilinder blijven hangen.

Heb me al een tijd afgevraagd hoe dat kwam :-)
Dank.
Reply With Quote
  #440  
Old 04-07-2019, 13:02
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Correct! Wel alleen voor Benzine motoren. Diesel werkt net weer anders



Het zit er niet af fabriek in omdat de ECU van deze auto's de hoeveelheid brandstof etc regelt op basis van de waarden van de Lambda-sensor. Dit systeem zorgt er dus zelf voor dat de motor via een bepaalde voorgeprogrammeerde tabel (waar alle gewenste AFR waarden in staan) zal lopen.

Indien de motor op een bepaald bedrijfspunt (zeg, 3500 toeren en 100% gas) een lambda waarde in de tabel heeft staan van 0,85 (das een AFR van 12,5 ongeveer), maar de lambdasonde een waarde van 0,90 terugkoppeld, zal de ECU langer benzine inspuiten om de waarde naar 0,85 te krijgen.

Omdat jouw DTA GEEN terugkoppeling heeft naar de werkelijke Lambda waarde, omdat deze niet aangesloten is, kan deze dus niet in de gaten houden of de motor op de juiste AFR loopt en waar nodig bijregelen.

Stel dat jouw 335i ineens veel te arm gaat lopen door een fout in bijvoorbeeld de benzineregeling (minder druk door kapotte pomp ofzo), dan zal de Computer eerst proberen bij te regelen. Als deze dan na een bepaalde tijd nog niet juist is, zal de ECU de motor in noodloop gooien en een motorstoringslampje laten branden op de tellerklok!

Maar stel dat de Mk1 ineens te weinig brandstof krijgt, tja.. dan weet noch jij noch de DTA dat de motor van binnen bezig is met het smelten van je zuigers Als jij vervolgens op je AFR metertje kan zien dat de motor tijdens acceleratie te arm loopt, kun je een hoop miserie voorkomen.



Per 26 Juni mag ik mijzelf inderdaad prijzen met Ing. voor m'n naam
Geslaagd met gemiddeld een 8 dus uiterst tevreden


Deze uitleg maakt het voor mij heel duidelijk om die AFR waarden in het oog te houden, bij men golfje.
En reden te meer om zeker ni te lang te wachten om die lamdasonde met controler te instaleren, na de afstelling van de auto.

Bedankt voor de uitleg.

Dan wens ik u een dikke proficiat
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum