Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-01-2020, 17:21
rick-g60 rick-g60 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 455
Default 2 delige remschijven

Beste,

Ik heb een vraag aan jullie zijn er mensen hier of ken je iemand die met een 2 delige remschijf rijdt?! Ik heb zelf een setje Brembo’s van een Ibiza cupra R in 305x28 steek 4x100 en zit te twijfelen om 2 delig te gaan rijden maar kan er eigenlijk niet zoveel over vinden online?! Dus vandaar de vraag en waar hebben jullie het vandaan??
Reply With Quote
  #2  
Old 20-01-2020, 18:30
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Persoonlijk geen ervaring mee. Maar, ik heb zo mn twijfels of dit wel nuttig is op een mk2.
Ze zijn vooral bedoeld om beter om te gaan met extreme hitte. Door het ontwerp is er minder hitteoverdracht naar de wielnaven, wat de wiellagers wel fijn vinden. Ook zijn er types (niet allemaal dus!) waar bij de rotor, onafhankelijk van het bevestigingsvlak op de naaf, kan uitzetten. Ze zijn ook wat lichter dan gewone schijven, en sommige types zijn zwevend uitgevoerd.

Alleen, wanneer pomp jij zo veel hitte in je remschijven dat het vet in je wiellagers begint te koken en te schijven krom trekken? Zelfs als je vaak races rijdt, zal dit nooit voorkomen denk ik. Zeker met die Brembo's die je hebt steken, die zijn groot genoeg om daarmee om te gaan.
Weet niet welke soort remklauwen je hebt steken? Tenzij het een of andere aftermarket race set is zijn die waarschijnlijk al zwevend, en heb je dus geen zwevende schijven nodig.

Kortom, ik denk persoonlijk dat het overkill is. Ik weet natuurlijk niet hoe je met de auto rijdt en wat voor motor er in zit, maar tenzij je op het circuit races rijdt met een of andere zotte motorswap ga je vooral veel geld kwijt zijn! Want die dingen zijn best duur, omdat het ontwerpen veel moeilijker is en het produceren ingewikkelder.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum