Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-02-2020, 18:55
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default JOM NJT Extreme schroefset (kwalitatief uitermate teleurstellend ?)

Hoi allen,

ik wil graag mijn ervaring delen met de schroefset in hardheid verstelbaar van JOM NJT Extreme.

Mijn MK2 met MK3 (2.0l cabrio 4x100) sub frame en achter as is voorzien van de NJT schroefset.
onder de +-120 km per uur rijd het aardig comfortabel maar daar boven is de wegligging zwabberig. (als of je dikke spoorvorming hebt tijdens verwisselen van rijstrook)

- sporing is netjes uitgelijnd
- rij op 195 50 15"6j g60 staal
- voor en achter ophanging rubbers zijn vernieuwd (geen PU)

ik begin te twijfelen of het niet aan de schroefset ligt, best jammer aangezien deze nog geen 3000 km heeft afgelegd.

kunnen jullie mij advies geven voordat ik een andere schroefset (AP) aanschaf?

ps, Vruuuger reed ik een mk1 met sjaak schroefset, en dat was stukken beter dan nu terwijl die MK1 een frikadel 1e klas was..

hoop dat jullie dit gezwabber een naam kunnen geven zodat ik het kan oplossen.

Last edited by blamo : 08-02-2020 at 17:26.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-02-2020, 19:24
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Ik herken dit wel (van een andere schroefset vmaxx) alsof je (achter) eieren reed en als je over een brug reed met van die stalen verbindings groeven, had je het zweet in je handen staan ...

later andere schokbrekers gekregen en toen was het stuk beter, maar had spijt dat ik niet orgineel was blijven rijden. het ging om een S4
Reply With Quote
  #3  
Old 04-02-2020, 19:28
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

kijk aan,, pongel schroefset dus
Reply With Quote
  #4  
Old 05-02-2020, 10:06
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,178
Default

Tevreden van AP. Ook bij 200+
Reply With Quote
  #5  
Old 05-02-2020, 16:15
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Tevreden van AP. Ook bij 200+


dus lekker strak op de weg..
dan maar sparen voor AP
Reply With Quote
  #6  
Old 06-02-2020, 00:36
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

Vreemd. Ik had een triple s schroefset. Stond goed plat en was goed comfortabel. Was denk ik een set voor een polo, want had nog genoeg draad over, zeker achter. Zwabberde nooit of wat dan ook.
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #7  
Old 06-02-2020, 05:08
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Ik heb ook een nieuwe AP schroefset gemonteerd op mijn corrado maar vind deze niet echt geweldig. Bij lange golvende stukken in het wegdek zeer onstabiel al bij snelheden rond de maximum snelheid en bij korte oneffenheden zoals overgang klinkers naar asfalt , hoekjes uit wegdek , richels in wegdek van bv viaducten slaat deze heel erg in de aanslag. Ik vond het bijzonder teleurstellend hoe dit zich gedroeg. De set is inderdaad niet spijkerhard zoals de goedkopere setjes. En nee, hij ligt niet op de grond qua verlaging , daar houd ik beslist niet van.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #8  
Old 06-02-2020, 16:27
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Ik heb ook een nieuwe AP schroefset gemonteerd op mijn corrado maar vind deze niet echt geweldig. Bij lange golvende stukken in het wegdek zeer onstabiel al bij snelheden rond de maximum snelheid en bij korte oneffenheden zoals overgang klinkers naar asfalt , hoekjes uit wegdek , richels in wegdek van bv viaducten slaat deze heel erg in de aanslag. Ik vond het bijzonder teleurstellend hoe dit zich gedroeg. De set is inderdaad niet spijkerhard zoals de goedkopere setjes. En nee, hij ligt niet op de grond qua verlaging , daar houd ik beslist niet van.




Mmm., deze info maakt het niet makkelijker(☺️)
Reply With Quote
  #9  
Old 06-02-2020, 16:30
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by B-ram
Vreemd. Ik had een triple s schroefset. Stond goed plat en was goed comfortabel. Was denk ik een set voor een polo, want had nog genoeg draad over, zeker achter. Zwabberde nooit of wat dan ook.



Voorheen zelf ook met de sjaakies schroefset gereden (200€ oid) en dat was ook strak op hogere snelheid..
Reply With Quote
  #10  
Old 06-02-2020, 16:36
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Heb voorheen gereden op een set van zowel TA Technix & FK Street. Beide niet mijn aankoop want zaten al onder de auto, maar beiden waren setjes van onder de 300 euro.

Die dingen waren beide zo knetterhard dat t niet leuk meer was. Stuurde voor geen meter en bij bijna elke snelheid voelde de auto super zweverig aan. Die metalen ribben in de bocht van een viaduct hebben mij meermaals een schone onderbroek moeten laten halen..

Nu rijd ik een KW variant 1 set, en dat is verdomd goddelijk vergeleken met die budget setjes. Geen gerammel, super wegligging en echt vertrouwen in de auto in bochten etc.

Nou is KW de grote broer van AP, maar ze komen uit dezelfde fabriek. Ik neem dan ook aan dat KW zowel de KW als AP set met dezelfde veer- & demperconstante uitgevoerd heeft. Zo zouden deze sets vrij identiek moeten rijden.

Heb meerdere jongens uit de vriendenkring die op AP rijden, en vooral voor een dagelijks setje zijn zij hier allen over te spreken!
Reply With Quote
  #11  
Old 06-02-2020, 17:01
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst

Die dingen waren beide zo knetterhard dat t niet leuk meer was. Stuurde voor geen meter en bij bijna elke snelheid voelde de auto super zweverig aan. Die metalen ribben in de bocht van een viaduct hebben mij meermaals een schone onderbroek moeten laten halen..



Plus 1 dus
Reply With Quote
  #12  
Old 06-02-2020, 18:25
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Heb voorheen gereden op een set van zowel TA Technix & FK Street. Beide niet mijn aankoop want zaten al onder de auto, maar beiden waren setjes van onder de 300 euro.

Die dingen waren beide zo knetterhard dat t niet leuk meer was. Stuurde voor geen meter en bij bijna elke snelheid voelde de auto super zweverig aan. Die metalen ribben in de bocht van een viaduct hebben mij meermaals een schone onderbroek moeten laten halen..

Nu rijd ik een KW variant 1 set, en dat is verdomd goddelijk vergeleken met die budget setjes. Geen gerammel, super wegligging en echt vertrouwen in de auto in bochten etc.

Nou is KW de grote broer van AP, maar ze komen uit dezelfde fabriek. Ik neem dan ook aan dat KW zowel de KW als AP set met dezelfde veer- & demperconstante uitgevoerd heeft. Zo zouden deze sets vrij identiek moeten rijden.

Heb meerdere jongens uit de vriendenkring die op AP rijden, en vooral voor een dagelijks setje zijn zij hier allen over te spreken!


thx!! schept vertrouwen in het schoon houden van mijn ondergoed
Reply With Quote
  #13  
Old 06-02-2020, 18:26
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

heeft er iemand nog een set Ap's liggen?
Reply With Quote
  #14  
Old 06-02-2020, 18:33
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

heb nog een set vmaxx liggen op de plank, morgen deze eens monteren, kijken of het beter is of misschien ben ik gewoon verwend door ons familycar (Saab 95 sport estate)
mocht de vmaxx set ook kutjes zijn dan de AP
Reply With Quote
  #15  
Old 06-02-2020, 18:38
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Dat is niet te vergelijken. Bij AP merk je dat je met een kwaliteitsset rond rijd. Komt dan ook van de KW fabriek.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #16  
Old 06-02-2020, 18:46
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Dat is niet te vergelijken. Bij AP merk je dat je met een kwaliteitsset rond rijd. Komt dan ook van de KW fabriek.



begin steeds meer spijt te krijgen dat ik voor de NJT extreme(400euro) ben gegaan, 150 meer en had dus nu niet hoeven klagen...

ps, een ding is wel,, de NJT zijn in de zachtste stand, zeiden zacht op cruise modus =-120km/h zowel Nederlands als Italiaans asfalt. maar toch K.*.T

Last edited by blamo : 06-02-2020 at 18:50.
Reply With Quote
  #17  
Old 06-02-2020, 18:56
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

Heb voor mijn golf1 ook kw var.1 en geen moment spijt van gehad. Voordeel tov budget setje vind ik; meer comfort, wegligging beter, kw werkt met RvS poten en 1 kunstof stelring per poot die makkelijk geborgd kan dmv inbusboutje, je hoeft ze niet dik in het vet te zetten om de schroefdraad goed te houden. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #18  
Old 06-02-2020, 19:12
blamo blamo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 186
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Heb voor mijn golf1 ook kw var.1 en geen moment spijt van gehad. Voordeel tov budget setje vind ik; meer comfort, wegligging beter, kw werkt met RvS poten en 1 kunstof stelring per poot die makkelijk geborgd kan dmv inbusboutje, je hoeft ze niet dik in het vet te zetten om de schroefdraad goed te houden. Onderdelen zijn goed verkrijgbaar.

Reply With Quote
  #19  
Old 07-02-2020, 08:13
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Ik rij nu op een D2 circuit schroefset in hardheid verstelbaar en kan er ultra low mee, ik kan wel zeggen dat deze set vergelijkbaar is met H&R wat ik eerder heb gehad!

Denk sowieso dat gasgevulde een aanslag op je nieren zijn!
Reply With Quote
  #20  
Old 07-02-2020, 11:39
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

https://www.winparts.nl/onderstel-a...p1032018.html#0

Voor de snelle beslisser; De KW Variant 1 is in de aanbieding bij Winparts
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum