Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #241  
Old 29-12-2014, 23:01
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default

Kunnen we nog wat leren.. Maja tegenwoordig hoeft het alleen maar mooi te zijn..
Reply With Quote
  #242  
Old 29-12-2014, 23:02
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
beter niet..worden we enkel afgefikt..
was ook een andere tijd toen..toen een schoefsetje nog niet te koop was beneden de 1500 gulden..
je een hele pief was als je een Kr in je Golf 1 had zitten..en 165-35-17 Nanpang nog niet bestond..


Inderdaad. Geen te grote wielen met te smalle banden. Geen trailerqueens. Elke auto werd gewoon naar de meeting gereden.
Geen afgunst naar elkaar toe maar gewoon verwondering over wat ze nu weer verzonnen hadden.
Er waren geen fora waar je complete bouwprojecten kon volgen. Af en toe zag je wat bouwverslagen in de VW Scene en dergelijke bladen.
Elke meeting was spannend want je wist nooit wat je nu weer zou zien.

*voel me wel oud nu....
Reply With Quote
  #243  
Old 29-12-2014, 23:04
JaapL. JaapL. is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 636
Default

Toen ze nog E30 Dashboard monteerde in de Golf 1? Of 2?
Reply With Quote
  #244  
Old 29-12-2014, 23:05
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Precies Jaap. Vond t toen al niks maar was wel een trend vooral onder de duitsers.
Alsook de mercedes 190 achterlichten in een type 1...
Reply With Quote
  #245  
Old 30-12-2014, 01:06
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
zit ook wel iets in ja..Jeroen heeft heel lang zijn Golf gereden als min of meer dagelijks..en niet puur voor meetings en sprints..
diegene die hem wel eens mee hebben gemaakt begin jaren '90 weten dit ook..en hebben ook van hem persoonlijk mee gekregen dat het allemaal niet meeviel om een standaard G60 zo ver te krijgen..en die weten ook dat hij dikwijls bakken en steekassen naar de GVD reed..
Sipke zijn Golf was/is heel wat anders..ik geloof ook niet dat die gewoon op kenteken stond met een RS2 blok..terwijl Jeroen zijn Golf altijd straat legaal was..
er zullen er best wel geweest zijn die sneller waren ,maar de man was toch de trendsetter toen..
er zijn er trouwens maar weinig over gebleven die toen een Golfje 1 hadden met een G60 erin..de enigste andere die ik ken, die nog zo rondrijd uit 'dat' tijdperk is Ed Timmermans met zijn blauwe KK-47-KT..
die kwam ik een keer tegen toen ik stond te tanken bij het Garda meer in Italie..was gewoon 'even' op vakantie geweest in Rimini..hij reed gewoon 'even' naar huis..
motorkap was onderweg nooit open geweest zei hij..(reed gewoon op een H&R schroefset op -8cm en 16 inch)
dat waren de pioniers vroeger...tegenwoordig is het allemaal anders..worden auto's gebouwd om gefotografeerd te worden..verkocht aan mensen die het wel 'vet' vinden..maar er eigenlijk de ballen verstand van hebben
das inderdaad appels met peren..

Je gelooft niet dat hij op kenteken stond nou dat stond ie wel ik reed ook gewoon dagelijkt er mee met mijn Golf rs2 gti had geen tweede auto toen . Zijn zelf een keer naar zwolle geweest naar de kelly family
En ik reed gewoon naar VW treffen toen biddinghuizen six flags waar ik Jeroen ook even een poep liet ruiken.En hij zijn auto op de aanhanger had.Maar maakt ook niks waren mooie tijden
Reply With Quote
  #246  
Old 30-12-2014, 09:32
v6freak v6freak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 418
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
Je gelooft niet dat hij op kenteken stond nou dat stond ie wel ik reed ook gewoon dagelijkt er mee met mijn Golf rs2 gti had geen tweede auto toen . Zijn zelf een keer naar zwolle geweest naar de kelly family
En ik reed gewoon naar VW treffen toen biddinghuizen six flags waar ik Jeroen ook even een poep liet ruiken.En hij zijn auto op de aanhanger had.Maar maakt ook niks waren mooie tijden


Reply With Quote
  #247  
Old 30-12-2014, 09:55
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Is het niet zo, dat het onder andere heel erg van je financiele situatie afhangt, of je een pionier bent of niet? Zodat de nieuwere autos met name door mensen met geld verbouwd worden? Zo was je in de jaren '80 vast wel een pionier met een Kadett 2.4L .. omdat een Kadett nog redelijk nieuw was..

En vandaag is het ook zo.. De schitterende blauwe Golf 6 R-RS is ook een pionier; ik geloof niet, dat ze met pakken gebouwd worden.. maar, eerlijk is eerlijk: je bent niet voor 2000€ klaar
Reply With Quote
  #248  
Old 30-12-2014, 10:14
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Als ik me niet vergist was Biddinghuizen een 200meter baan en dit is natuurlijk niet ideaal al helemaal niet voor iemand die alleen op straat banden sprint ipv slicks!!
Ook reed hij daar een aandrijfas kapot en is daarom op de aanhanger terug gegaan.

In 2002 0f 2003 nadat we zijn golf 1 weer hadden klaar gemaakt zijn we met de golf 1 naar Engeland geweest om te sprinten, daar ook nog 1000km gereden en ook gewoon heen en terug gereden en niks op de aanhanger...
Heb er ergens nog wat foto's van liggen die zal ik nog wel even opzoeken.
Reply With Quote
  #249  
Old 30-12-2014, 10:20
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Het zal geschiedenis zijn Richard , maar jij bent appels met peren aan het vergelijken als je Jeroen zijn golf met die van Sipke vergelijkt.
Denk dat je dat zelf ook heel goed weet. En ja ik heb veeeel meer respect voor Jeroen .
Sipke hoeft alleen maar veel geld uit te geven voor een grotere turbo , de G lader heeft op laatst gewoon zijn beperkingen , en dan toch zoveel vermogen er uit halen.
Ik kan mij nog een cabbyG60 herinneren die dat ook claimde maar ...........

Ja dat klopt is had voor drachten een nieuwe turbo laten maken voor 700 euro of zo bij C&E Turbochargers. Jeroen liet even een andere motor bouwen bij Gerard emming voor 17500 euro die hij er zo in kon hangen.
Reply With Quote
  #250  
Old 30-12-2014, 10:32
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Guys, het gaat niet om wie de dikste of de langst heeft en in hoeveel seconden je klaar bent.
Het gaat erom dat je zelf doet wat je wilt doen en dat je daarvan geniet.

AMEN

Reply With Quote
  #251  
Old 30-12-2014, 10:39
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Als ik me niet vergist was Biddinghuizen een 200meter baan en dit is natuurlijk niet ideaal al helemaal niet voor iemand die alleen op straat banden sprint ipv slicks!!
Ook reed hij daar een aandrijfas kapot en is daarom op de aanhanger terug gegaan.

In 2002 0f 2003 nadat we zijn golf 1 weer hadden klaar gemaakt zijn we met de golf 1 naar Engeland geweest om te sprinten, daar ook nog 1000km gereden en ook gewoon heen en terug gereden en niks op de aanhanger...
Heb er ergens nog wat foto's van liggen die zal ik nog wel even opzoeken.

Dan vergis je je.hij reed daar gewoon op slicks.En zij snelte tijd was toen 7.50Sec met tijd klok en met de hand de s,morgen geklokt 6.65sec. Om dat de tijdwaarneming stuk was.Ik reed de s middags en reed toen 7.20 sec.
En hans weijs reed toen 7.18 sec met zijn golf 3 rally auto
Reply With Quote
  #252  
Old 30-12-2014, 10:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Heb er ergens nog wat foto's van liggen die zal ik nog wel even opzoeken.


Reply With Quote
  #253  
Old 30-12-2014, 11:10
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by René

Ja ook wel en beeld material maar is niet digitaal of hoe dat ook maar heet
Reply With Quote
  #254  
Old 30-12-2014, 11:20
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Omzetten naar digitaal!
Reply With Quote
  #255  
Old 30-12-2014, 11:23
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Ik weet nog wel dat in die tijd de mk1 van Sipke op Drachten echt een van de snelste jongens was, in die tijd waren wij de man al met 150-170 pk, en nodigde je bijna de hele familie uit als je 200kmpu had gezien op de teller op de snelweg voor een groot feest.
Mk1 was een absoluut kanon, weet ook nog wel dat ik bijna bak/motoronderdelen heb gekopt toen ik s aan de kant stond te kijken

Heb meer respect voor de normale jan met korte achternaam die achter in de schuur een monstertje bouwt dan iemand die een endless budget heeft en het maar even klaar laat maken.



Zelfs in de tijd konden die golf rijders er al geen uitlaat netjes recht onderhangen

Blijft natuurlijk een super ding, had later toch ook nog s zon CRX dubbele uitlaat eronder gebakken?
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever

Last edited by Deckedm : 30-12-2014 at 11:32.
Reply With Quote
  #256  
Old 30-12-2014, 12:31
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Die dubbele kachelpijp was eerder, toen ie nog op AZEV's stond. Ongeacht wie er nou sneller was of een sterkere motor had, of 30 steekassen doormidden draaide, de auto van Jeroen is één van de iconische auto's uit de internationale scene die er was in de 2e helft van de jaren 90. Dat kan niemand ontkennen en is overigens ook helemaal geen degradatie of zoiets voor andere wagens. Iedereeen weet zich de 'KR' van Jeroen te herinneren, net zoals de Engelse wagens van de Radicool boys.
Natuurlijk heeft alles met geld te maken, hoe meer je te besteden hebt, hoe meer je uit n auto kan halen. Of dat nou performance is, of stijl. Dat is nu zo, en dat was toen natuurlijk ook al zo. Twee rechterhanden zijn handig, maar in the end moet t toch allemaal wel ff betaald worden.
Ik was toen de koning te rijk dat ik me als student een echte MK1 GTI kon veroorloven. Moest me de blaren werken om t ding op de weg te houden, maar had t er graag voor over. Kon me geen H&R schroefset veroorloven voor 1500 Florijnen. Voor mij hield t op bij een Jamex verensetje en een Powerrohr maakten we natuurlijk gewoon zelf...
Reply With Quote
  #257  
Old 30-12-2014, 13:03
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by René
Omzetten naar digitaal!

Ja dat hebben we een keer geprobeerd maar dat lukte toen niet
Reply With Quote
  #258  
Old 30-12-2014, 18:21
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Deckedm
Ik weet nog wel dat in die tijd de mk1 van Sipke op Drachten echt een van de snelste jongens was, in die tijd waren wij de man al met 150-170 pk, en nodigde je bijna de hele familie uit als je 200kmpu had gezien op de teller op de snelweg voor een groot feest.
Mk1 was een absoluut kanon, weet ook nog wel dat ik bijna bak/motoronderdelen heb gekopt toen ik s aan de kant stond te kijken

Heb meer respect voor de normale jan met korte achternaam die achter in de schuur een monstertje bouwt dan iemand die een endless budget heeft en het maar even klaar laat maken.



Zelfs in de tijd konden die golf rijders er al geen uitlaat netjes recht onderhangen

Blijft natuurlijk een super ding, had later toch ook nog s zon CRX dubbele uitlaat eronder gebakken?
Dat dacht ik en als ze niet meer kunnen winnen komen ze niet meer .
Reply With Quote
  #259  
Old 30-12-2014, 19:00
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
Dat dacht ik en als ze niet meer kunnen winnen komen ze niet meer .

__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #260  
Old 30-12-2014, 19:39
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Maar weer duidelijk dat gewoon in de kleine schuurtjes door de gewone man de "echte monsters" worden gemaakt
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum