Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-02-2013, 23:10
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default Hoe lastafhankelijke remkrachtverdeler instellen?

Mijn golf 2 heeft een lastafhankelijke remkrachtverdeler.

Op deze verdeler zitten 2 verstelmogelijkheden.
Optie 1 is de positie van de bout met ijzeren busje en rubber waar de haak van de veer omheen zit. Deze bout kan verschoven worden.

Optie 2 is de schroefdraad die uit de verdeler komt waar een contramoer op zit.

Mijn vraag is: welk van de 2 opties gebruik ik voor de afstelling, en wat zijn de " afstelwaarden / afstelcriteria " ?

Probleem:
Tweedelig probleem:
-Als ik rem, en vervolgens tijdens het remmen over een drempel of iets dergelijks ga, waardoor de lastafhankelijke remkrachtverdeler geactiveerd wordt, voel ik het rempedaal iets dieper inzakken. Dit is irritant, en lijkt me ook niet zoals het hoort.

-Bij controle van de remkrachtverdeler voel ik een aanzienlijke vrije slag. Tenminste, het voel als een vrije slag.

Door de combinatie vermoed ik dat als ik normaalgesproken rem, de achterremmen nog niet worden gebruikt. (hoewel dat ook weer onlogisch klinkt nu ik het typ).

Wie heeft hier ervaring mee of weet er meer vanaf?

Remblokken en schijven zijn allemaal nieuw.
Remschoenen achter zijn ook nieuw, evenals de remcilinders achter.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-03-2013, 14:20
Ranchdude's Avatar
Ranchdude Ranchdude is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 80
Default

Optie 1 gebruiken om af te stellen,nooit de inwendige afstelling wijzigen zonder juiste middelen.

Vrije slag is normaal,moet gangbaar zijn en snel kunnen reageren op wisselende omstandigheden.

Pedaal die wegzakt zou duiden op lucht in systeem of remschoen(en) die niet helemaal aangrijpen
Reply With Quote
  #3  
Old 01-03-2013, 14:44
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Hoe het afstellen zit weet ik zo direct niet, maar het sponzig aanvoelen lijkt op lucht in je systeem.

ALs je je remsysteem ontlucht moet de remkrachtverdeler helemaal ingeduwd zijn (open staan) anders blijft er lucht inzitten en krijg je hem voor geen meter ontlucht.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #4  
Old 01-03-2013, 16:31
Ranchdude's Avatar
Ranchdude Ranchdude is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 80
Default

idd,zit een gaatje in hefboom,deze kun je dan borgen met pennetje/boortje ,staat de regelaar helemaal open
Reply With Quote
  #5  
Old 01-03-2013, 20:56
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Wow thanks voor alle reacties! Als ik alles zo lees lijkt me de kans het grootst dat de remschoenen nOg niet tegen de trommel aan liggen e dat het pedaal daardoor verspringt som; maar wat ik daar aan zou kunnen doen weet ik ook niet?
Reply With Quote
  #6  
Old 02-03-2013, 20:44
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Het pedaal voelt overigens niet sponzig, zit wel een beetje diep, maar is niet echt sponzig. Lucht in de leiding zou toch ook niet kunnen verklaren dat het pedaal verspringt zodra er meer remkracht naar de achterwielen gaat.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-03-2013, 20:49
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

Als ik nu een dagje ga rijden met de remkrachtverdeler helemaal open ( dmv een schroefje door het gaatje daarvoor) zal ik snel genoeg merken of mn pedaal sponziger aanvoelt
Reply With Quote
  #8  
Old 03-03-2013, 17:00
ids ids is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 607
Default

Hallo, de remkrachtbegrenzer moet je met behulp van een remmenbank en een simpele formule afstellen, zo dat je achterremmen niet te veel remmen.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-04-2013, 22:25
Losha Losha is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 202
Default

Quote:
Originally Posted by ids
Hallo, de remkrachtbegrenzer moet je met behulp van een remmenbank en een simpele formule afstellen, zo dat je achterremmen niet te veel remmen.


weet iemand die formule toevallig ?

neem aan iets in de trant van ? 70% voor 30% achter ?
__________________
HeliosBlauw past bij jou.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-04-2013, 06:51
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Stel hem bij mijn eigen auto gewoon op gevoel af. Gewoon stellen en een ronde rijden.

Veel mensen kijken niet eens naar de remdrukregelaar bij bijvoorbeeld verlagen, een van de dingen die dan ook heel erg veranderd.


Remmen achter kun je ook gewoon stellen, soms kan zijn dat de steller niet meer soepel gaat en dan kun je deze iets met een schroevendraaier helpen.
Een keer loshalen en de steller een beetje in het remmenvet zetten wil ook wel eens helpen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 27-04-2013 at 06:53.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum