Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-07-2012, 10:42
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default Uitlaatsysteem, zie door de bomen het bos niet meer.

Zoals de titel al zegt, ik raak echt helemaal de weg kwijt in de uitlatenwereld

Ik zit eraan te denken om voor mijn golf 3 een nieuw uitlaatsysteem te halen want ben niet zo tevreden met mijn huidige.

Momenteel is het zo:
Golf 3 GTI 16v. (Dr. Schrick 268graden nokkenassen + bonrath inlaat + K&N57I)

Uitlaatsysteem op dit moment:
- Supersprint spaghetti spruitstuk
- Katvervanger (elk jaar met de apk weer wisselen)
- Supersprint middendemper (geen vervanger maar echt een demper)
- Remus einddemper.

Nu vind ik het geluid gewoon niet echt mooi, klinkt heel erg zwaar/diep/donker. Buiten de auto klinkt het prachtig als je hem hoort rijden, maar in de auto echt vervelend.

Nu zat ik dus aan een ander uitlaatsysteem te denken die ook qua prestaties goed is.


Zoiets dus.
Had ik achteraf beter eerder over na kunnen denken, want die supersprint middendemper en remus einddemper hebben mij erg veel geld gekost.

Als ik beetje op internet kijk zie ik voor het geld van alleen een remus einddemper gewoon complete uitlaatsystemen.
Maar ik zie nu dus gewoon echt door de bomen het bos niet meer, er is zoveel te halen.

Wat is nu echt goed? Waar win ik ook echt vermogen mee en wat klinkt nog normaal om toch geen gezeik mee te krijgen/nog fijn aan je eigen oren is?

Nu heb ik wat uitlaten gevonden:
http://www.bkcustoms.nl/product_inf...a3e0c4895e76cf2
http://www.bkcustoms.nl/product_inf...a3e0c4895e76cf2
Hoe klinken die 2? De prijs vind ik wel hoog, want bij supersprint kun je voor de helft een compleet systeem bestellen (geen RVS dan)
RVS hoeft voor mij ook niet perse, de auto maakt toch weinig km's dus zal er niet onderuit rotten.

http://suspensionsupplies.us/cfb.as...27&veh=38&cso=1
Compleet supersprint (geen RVS) wel goedkoop...

http://www.stroevemotorsport.nl/Com...en/VW/Golf_III/
Ook wel een aantal leuke..

http://www.hottuning.nl/shop/comple...en-golf-3-.html
Ook aantrekkelijk in prijs..

Ik ben eens benieuwd naar jullie mening/ervaringen?
Hoe 'slecht' (qua vermogen) is een originele middendemper, want daarmee klonk m'n auto ook al heel mooi (met remus einddemper/ spaghetti en katvervanger)
En misschien andere adresjes voor zoiets, bijvoorbeeld ebay.

Ik weet ook niet wat voor kwaliteit alles is, hoe snel het 'leeggebrand' is en weer herrie gaat maken. Want anders kan ik haast beter zelf dempers maken met RVS wol erin.

Een hele lap tekst, maar toch bedankt voor het lezen/ hulp
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #2  
Old 02-07-2012, 14:04
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Ik heb onder mijn Corrado een Simons RVS systeem zitten. Paste prima. Geluid is ietsje meer als normaal maar in de auto niet storend. Ik heb het zelf hier op Ebay gekocht, scheelt nogal wat ten opzichte van bijv. Stroeve:

http://stores.ebay.de/PS-Autoteile/...0&_sid=27186505

Vermogenswinst durf ik niets van te zeggen, het lijkt alsof hij iets makkelijker in toeren gaat maar dat kan ook verbeelding zijn (geluid is natuurlijk ook anders).
Reply With Quote
  #3  
Old 02-07-2012, 16:35
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ja ik zag ook al dat het via Ebay een heel stuk goedkoper is.
Ik wil er ook niet teveel aan uitgeven omdat ik nog meer hobby's heb die geld kosten

Maar heb jij zo'n systeem met 3 dempers? of vervallen er ook dempers bij jou?



Ik weet ook niet of de diameter bij mijn setup nu veel uitmaakt, of ik een grotere binnendiameter heb?

Want anders zou ik mijn remus einddemper en supersprint middendemper kunnen houden en nog als extra een voordemper kunnen plaatsen.

De remus einddemper is natuurlijk super, alleen ik wil eigenlijk een iets ander geluid. Dit is echt zwaar en diep en ik hou meer van zo'n 'rally knetter geluid' als je de auto doortrapt Deze blijft over het hele toerengebied zwaar klinken.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM

Last edited by Sven-GTI : 02-07-2012 at 16:41.
Reply With Quote
  #4  
Old 02-07-2012, 16:53
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik rij anders straks na het eten even naar een afgelegen plekken om een filmpje te maken van m'n uitlaat geluid

Zoals ik op youtube zie klinken al die gruppe a uitlaatsysteempjes aardig bescheiden.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM

Last edited by Sven-GTI : 02-07-2012 at 16:56.
Reply With Quote
  #5  
Old 02-07-2012, 22:47
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Dat overdreven zware geluid komt van de remus einddemper, ik denk dat je een heel eind komt met alleen een supersprint rvs eindstuk.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #6  
Old 03-07-2012, 05:49
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

EPS Hoogezand, duur maar goed
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #7  
Old 03-07-2012, 07:27
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ja, uitlaatsysteem op maat is helemaal mooi :P Maar ik heb nog andere dure hobby's Het mag niet teveel kosten, en ik wil gewoon een sportief maar iets bescheidener geluid. Dus misschien toch een extra demper plaatsen.

Bijna al m'n vrienden hebben andere uitlaten onder hun auto, en die zijn binnenin nog goed aan te horen terwijl die buiten de auto ver boven mijn geluid uitkomen. Alleen mijn auto klinkt van binnen zo superirritant, op de snelweg bij 120 kun je elkaar amper verstaan :S:S

Eerst had ik precies hetzelfde uitlaatsysteem als nu alleen dan een originele middendemper ipv de supersprint middendemper. Toen was de auto muisstil, ik wilde iets sportievers, maar nu lijkt het wel of ik helemaal geen middendemper heb.




Nou, gisteravond even stukje wezen filmen voor het uitlaatgeluid.

Nu klinkt het op een filmpje wel anders dan in het echt, maar ik stond ervan te kijken dat m'n auto een heel ander geluid maakt buiten de auto dan dat je er zelf in rijdt.

Van binnen klinkt m'n geluid heel zwaar, maar van buiten nog best sportief.
Het lijkt misschien niet hard, maar voor m'n gevoel maakt mij meer herrie dan met een middendemper vervanger :S...

http://www.youtube.com/watch?v=Y57kFkbr4Ew Hier even gewoon de uitlaat.
http://www.youtube.com/watch?v=mw95vbDA_-0 Hier even optrekken in de auto met de ramen allebei open.
http://www.youtube.com/watch?v=e8zLMZ7WTw4 Hier even optrekken van buiten gefilmd.

Nu klinkt het geluid best stoer, maar ik zit dus te twijfelen of ik m'n remus einddemper vervang door een andere en misschien nog een extra tussendemper plaats (voor m'n middendemper) Of gewoon zo'n heel groep A uitlaatsysteem.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM

Last edited by Sven-GTI : 03-07-2012 at 07:30.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-07-2012, 08:25
jones jones is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,153
Default

vind het wel goed klinken eigenlijk, zou het gewoon lekker zo laten.
gewoon niet met elkaar praten als je 120 rijdt
Reply With Quote
  #9  
Old 03-07-2012, 09:21
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ja haha, ook een oplossing

Als ik zo de filmpjes zie vind ik het zelf ook mooi klinken, maar in de praktijk is het net te hard. Nu maakt de auto meer geluid dan dat ie vooruit komt zegmaar

Dan trek je bij het stoplicht rustig op, maar mensen kijken alsof je plankgas trapt :P

Weet niet of zo'n grotere diameter (groep a) uitlaatsysteem ander geluid/vermogen geeft? Want anders plaats ik een extra voordemper of een originele middendemper...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #10  
Old 03-07-2012, 09:25
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Ik kan via internet ook niet echt goede fimpjes vinden van mensen met hun uitlaat geluid, dus ik ben eens benieuwd naar ervaringen van andere mensen.

Het gekke is nog, ik dacht voor kwaliteit te gaan (remus en supersprint) maar vrienden die gewoon merkloze cheap-ass uitlaten hebben, die hebben nog een beter/stiller uitlaatsysteem dan mij lijkt wel :S:S


+ het feit dat ik eigenlijk spijt heb van m'n remus demper.. Behoorlijk veel geld voor weggelegd maar ik vind 'm toch niet zo mooi. Wil liever een 'bescheiden' uitlaat look hebben, gewoon 2 kleine pijpjes of iets. Zo'n DTM look ben ik weer beu
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #11  
Old 03-07-2012, 10:28
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Nu kom ik dus allerlei tegensprekende verhalen tegen van verschillende uitlaatbouwers.

De ene zegt per 60 vliegwiel pk 1 inch uitlaat, zou dus betekenen dat ik 3 inch moet hebben...
De ander zegt weer max 2 inch, omdat ik anders teveel uitlaatflow zou hebben, die beweert weer dat 3 inch is voor auto's boven de 300pk.

Maar het toerental is toch ook van invloed neem ik aan?

Het plaatje dat ik in het begin heb gepost lijkt me aantrekkelijk. Ziet er leuk uit en niet heel erg duur. Het zou dan stiller moeten zijn als ik nu heb want ik heb dan 3 dempers.. en het is 2,5 inch.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #12  
Old 03-07-2012, 11:22
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Bij mij zitten er inderdaad 3 dempers onder.

Volgens JD Engineering heb je tot vermogens van 400pk genoeg aan 63mm:

http://jdengine.home.xs4all.nl/html...9/aentdec09.pdf

3-inch lijkt mij veel te groot in ieder geval.
Reply With Quote
  #13  
Old 03-07-2012, 11:29
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Je eindstuk kan je trouwens simpel aan laten passen bij BK-Customs e.d. Ben je voor +/- 75 euro klaar.
En ik zou me niet zo druk maken om die paar pk's meer of minder. Dat is misschien belangrijk in de Formule 1 maar in dagelijks gebruik zal je daar weinig van merken.
Reply With Quote
  #14  
Old 03-07-2012, 12:28
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Die einddemper zou ik zelf ook wel aan kunnen passen in principe, maar als ik zo de prijs is zie van zo'n groep a uitlaatsysteem, dan is dat ook best interessant.

En anders zal ik toch los zo'n extra demper onder m'n auto monteren om het geluid wat meer te drukken. Door die nokkenassen is m'n auto ook een stuk luidruchtiger geworden (kleppen staan natuurlijk langer/verder open)
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #15  
Old 03-07-2012, 14:44
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Die einddemper van de foto helemaal bovenin dit topic heb ik evt. te koop.

Volledig RVS en van FK Automotive
Reply With Quote
  #16  
Old 03-07-2012, 15:33
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Kun je me een PB doen wat die eventueel moet kosten.


Mijn uitlaat systeem is op dit moment niet slecht neem ik aan, de enige 2 dempers die ik heb zijn absorptie dempers, dus gewoon free-flow. Zou ik anders misschien beter af zijn om een voordemper te plaatsen? Zoals als de 'vlammendover' bij een VR6 maar dan echt een demper?

Als ik mijn middendemper weghaal is het geluid veel harder, maar in de auto minder irritant omdat er dan niet zo'n vervelende resonantie inzit..
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #17  
Old 05-07-2012, 06:54
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

PB niet gelezen?
Reply With Quote
  #18  
Old 05-07-2012, 11:40
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Achteraf gewoon heel stom geweest dat ik die remus heb gekocht, van dat geld had ik een heel systeem kunnen kopen :s:s

Denk dat de goedkoopste/makkelijkste oplossing is om er gewoon een extra demper bij te zetten nog voor de middendemper..

Of ik zou iemand moeten weten die graag nog een remus einddemper koopt (nog in nieuwstaat) dan heft dat de kosten voor een andere syteem weer een beetje op.

Nu zag ik bovenstaand systeem (de foto van de beginpost) al op ebay in duitsland helemaal nieuw voor maar 240 euro.. en hier in nederland kan ik ze al vinden voor 320 euro. Geen geld, als ik bedenk dat alleen mijn einddemper al 460 euro was...
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM

Last edited by Sven-GTI : 05-07-2012 at 11:43.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum