Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-07-2014, 16:01
Tux88 Tux88 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 3
Default T3 keuring BE

Hallo iedereen,

Ik heb een T3 1.6 diesel op het oog om over te kopen en in te schrijven als Oldtimer. Momenteel bevinden er zich echter geen zetels in deze bestelwagen, met uitzondering de standaard 3-zit vooraan. Ik zou hier toch graag zetels in monteren en heb al gezien dat de originele gaten in de bodemplaat aanwezig zijn. Een origineel T3 interieur zou dus probleemloos moeten passen.. Zo eentje op de kop tikken kan immers ook niet bijzonder moeilijk zijn.

Nu vraag ik me echter wel af hoe dat zit met de (her)keuring (APK) hiervan in België. Ik vermoed dat men bij oldtimers geen onderscheid maakt tussen lichte vracht en voertuig dubbel gebruik? Is het mogelijk deze bus nadien te herkeuren en zo op de correcte manier rond te rijden?


Vriendelijke groeten,
Bart

PS: ik ben nieuw hier op het forum en heb mijn T3 momenteel nog niet. Indien ik hem overkoop zal ik deze met plezier introduceren hier op het forum
Reply With Quote
  #2  
Old 04-07-2014, 01:13
4 stroker 4 stroker is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 32
Default

in belgie is een lichte vracht pas een oldtimer vanaf 30 jaar en indien je met te weinig zetels in de bus naar de keuring gaat kan het goed zijn dat ze het aantal zitplaatsen aanpassen naar 3.

best bankje zoeken en monteren voor je naar de keuring gaat.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2014, 15:14
Tux88 Tux88 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 3
Default

Bedankt 4 stroker voor je reactie. Intussen zelf even contact opgenomen met enkele keuringscentra. Daar mijn T3 zijn eerste inschrijving als lichte vracht was, dient hij ook zo te blijven. Geen zetels dus voor mijn busje
Ben sinds vandaag eigenaar en een ombouw tot kampeerwagen zie ik ook wel zitten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum