Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2013, 13:14
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default Probleem Tellerbak Golf 2 TDI

Goedenmiddag,
Nadat ik mijn golf heb omgebouwd van 1.8 GU naar 1.9 1Z TDI is er een probleem ontstaan in de tellerbak van de tellerbak van de golf 3 welke zeer vreemd doet;
1: soms slaat de kilometerteller/snelheids meter op hol dan rijd ik 100 op de teller en soms als ik over een hobbel rij valt de teller naar beneden, soms springt die dan omhoog. En als ik dan voor het stoplicht sta staat ie nog steeds te springen. Soms is het erger dan anders. Maar meestal staat ie op mijn telefoon mee te springen
2: De koelwater temperatuur staat eigenlijk altijd op nul en het lampje te knipperen, en sinds 2 dagen staat ie soms op 85, soms op 100 maar meestal gewoon op 0. Terwijl als ik m via OBD bleutooth en een app op mijn telefoon uitlees/live connection dan zegt ie gewoon netjes 80 graden als die warm is, soms 82 soms 78. Natuurlijk zit er genoeg koelwater in.

Weet iemand wat het kan zijn?

Ik heb al de snelheids sensor en koelwatertemp sensor vervangen, tellerbak, bedrading van de zekeringkast naar tellerbak, en zekering kast. Ook heb ik nergens een kabelbreuk kunnen ontdekken. Heb de auto ook weg gebracht naar een auto electronicus, die voor mij alle bedrading heeft na gemeten en ook heeft geprobeerd te zoeken, maar die heeft ook niets kunnen vinden.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-05-2013, 09:42
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

Gister samen met een goede vriend de gehele motorkabelboom vervangen en het lijkt alsof de snelheids meter weer normaal doet (heb hem nog niet zien flippen) en ook lijkt het erop alsof de branstof meter weer aangeeft wat die aan zou moeten geven.
Helaas is er nog wel wat over gebleven en bijgekomen, de temperatuur meter doet het nog steeds niet wel via obd uitleesbaar maar niet op het dashboard. En de knipperlicht indicatie werkt niet meer...
Groetjes Carel
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum