Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-02-2014, 19:36
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default Onregelmatig lopen en hoger benzine verbruik

Ik heb al tijden een probleem met mijn Golf GTI met een PF motor wat ik niet oplossen. Bij een koude start loopt behoorlijk slecht ongeveer 30 seconden daarna gaat het iets beter. Als ik gas geef valt hij zover terug dat hij bijna afslaat het lijkt of een halve seconde op 3 cillinders loopt. Hij stinkt bij een koude start behoorlijk naar benzine als de motor warm is doet hij dat niet meer dit alles doet hij dus bij een koude motor.

Bij een warme motor doet hij het volgende als ik gas geef houd hij iets in daarna gaat hij als de "brandweer". Maar moet ik stoppen gaat gaat de motor dansen tussen 1000 rpm en 900 rpm. Dat duurt ongeveer een minuut daarna is de toerental normaal. Dit gebeurd niet elke keer trouwens. benzine gebruik is ook omhoog gegaan normaal reed 1 op 13 nu 1 op 9 rustige rijstijl.

ik heb de bougies er uit gehad deze zijn pik zwart dus hij loopt te rijk. Ik heb ondertussen wat rondgevraagd ook op forums.

Volgende heb ik gedaan of vervangen STR schoon gemaakt.
vervangen heb ik Bougies + kabels ,bobine , rotor verdeelkap. blauwe temp sensor alles nieuw.

Ik heb geen vacuum lekken bougies slaan niet door. Wat kan ik nu zelf nog doen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 05-02-2014, 20:01
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Controleer timing. Controleer ontstekingstijdstip. Werkt de lambda naar behoren? Trekt hij misschien valse lucht? Heb je de blauwe temp. Sensor al eens vervangen?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum