Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 13-03-2020, 16:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Lekker bezig! Zal het vast beter van worden als je straks alles van epytec hebt.
Reply With Quote
  #42  
Old 13-03-2020, 17:38
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Heerlijke fase dit! Kan zelf ook niet wachten tot die van mij hangt
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #43  
Old 04-05-2020, 20:03
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Heel snel gaat het hier allemaal niet, maar goed blokje is weer eruit en wil de achterste versnellingsbaksteun van Epytec monteren. De krukas keerring heb ik nog niet vervangen en wil ik uit voorzorg wel gelijk meenemen, dus bak weer eraf en keerring binnenkort vervangen (eerst even bestellen ).




Echter de versnellingsbak heb ik tweedehands gekocht dus die misschien eens openmaken en van binnen bekijken, heeft iemand toevallig een werkplaats handleiding voor revisie van een 02A bak? Bak gaat goed in versnellingen met de hand maar maakt een grommend geluid, lagers wellicht?



Las hier ook op het forum dat het gedeelte waar de startmotor komt niet geverfd moet zijn in verband met geleiding van elektra dus dat ook even opgeschuurd:



Groetjes Sinaasboom
Reply With Quote
  #44  
Old 04-05-2020, 20:51
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Zit er wel olie in de bak?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #45  
Old 04-05-2020, 21:08
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Zit er wel olie in de bak?


Goeie vraag! Hij lekt geen olie.. dus zou zo maar kunnen dat er niets inzit inderdaad haha Misschien maar eerst even checken inderdaad en anders eens olie erin doen en dan nog eens luisteren.

Last edited by Sinaasboom : 04-05-2020 at 21:12.
Reply With Quote
  #46  
Old 04-05-2020, 22:00
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Verder geen gegevens of km stand van de bak bekend? In dat geval zou ik m sws openmaken. Heb hier van een klant nog een EUH bak liggen uit een golf4 TDI en die maakt lawaai. Is een lager uit gelopen die aan het einde van de prize as zit bij de 5e versnelling. Dit kan je (soms) alleen horen als hij achter een draaiende motor zit en de koppeling los laat. Vaak eerst een zacht ruisend geluid, maar deze die jankt behoorlijk erg. En met wat meer km's erop zijn er nog wel andere kleine dingen die je dan mooi kan controleren/vervangen. En het magneet mooi reinigen waar een boel slijpsel aan blijft hangen. Dan weet je zeker dat ie weer goed is.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #47  
Old 04-05-2020, 22:48
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

02A handleiding heb ik voor je, stuur even je email in pb!
Reply With Quote
  #48  
Old 05-05-2020, 11:59
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Verder geen gegevens of km stand van de bak bekend? In dat geval zou ik m sws openmaken. Heb hier van een klant nog een EUH bak liggen uit een golf4 TDI en die maakt lawaai. Is een lager uit gelopen die aan het einde van de prize as zit bij de 5e versnelling. Dit kan je (soms) alleen horen als hij achter een draaiende motor zit en de koppeling los laat. Vaak eerst een zacht ruisend geluid, maar deze die jankt behoorlijk erg. En met wat meer km's erop zijn er nog wel andere kleine dingen die je dan mooi kan controleren/vervangen. En het magneet mooi reinigen waar een boel slijpsel aan blijft hangen. Dan weet je zeker dat ie weer goed is.


Heb inderdaad geen historie van de bak, dus dat wordt even openmaken en kijken wat voor ''metaal'' we in de kuip hebben

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
02A handleiding heb ik voor je, stuur even je email in pb!


Top dankjewel! Zal snel wat foto's posten van het knutselen
Reply With Quote
  #49  
Old 26-06-2020, 06:34
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Momenteel weinig voortuitgang hier, maar heb bovenstaande bak opengeknutseld en ben gaan rekenen wat lagers, keerringen, boutenset enz enz zou gaan kosten (want ja dan heb je toch alles open en kun je net zo goed alles maken zoals je het wilt). Maar dat viel toch wat hoog uit, hoogste prioriteit heeft momenteel het project afmaken en rijdend maken. In oktober komt er een kleine spruit dus een beetje druk zit er nu wel achter

In plaats van deze bak te reviseren voor enkele honderen euro's op zoek gegaan naar een andere 02a ASD bak. Uiteindelijk een bak gevonden redelijk in de buurt voor 100 euro, is het proberen waard toch? Even getest en klinkt al een heel stuk prettiger dan voorgaande bak (zit nu bijna geen olie in)



Nog even en dan vakantie, dan kan het beunen weer gaan beginnen!
Reply With Quote
  #50  
Old 19-11-2020, 18:49
Davebreda Davebreda is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 2
Default

Ik ben met hetzelfde project bezig heb alleen soms wat vragen kan ik contact met jou opnemen ?
Reply With Quote
  #51  
Old 19-11-2020, 22:15
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Quote:
Originally Posted by Davebreda
Ik ben met hetzelfde project bezig heb alleen soms wat vragen kan ik contact met jou opnemen ?


Stuur maar priveberichtje als je wilt?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum