Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 10-09-2010, 14:17
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Vanmorgen bij de dealer gebeld voor een brandstofpomp, deze hadden ze niet op voorraad en kost inclusief vlotterdeel een goede € 385,- . Daar had ik geen behoefte aan, ik heb nog gemaild naar HS-autoparts, deze had hem niet op voorraad, zou maandag worden.

Daarna nog een automaterialenzaak gebeld, deze had het brandstofpomp gedeelte binnen 2 uurtjes op de plank liggen, tegen een bedrag van € 185,-

Het enige verschil met een complete pomp met vlotter is dus 4 schroefjes meer losdraaien en 2 stekkertjes vervangen....en je oude vlotter mee overnemen.

Nu dus een Bosch benzinepomp in plaats van een VDO Siemens, maakt verder geen verschil.

Al met al een kleine 2 uurtjes werk, de auto startte direkt weer.

Nu ga ik ervanuit dat het "abgaswarnleuchte" lampje niet meer gaat branden.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #22  
Old 10-09-2010, 14:18
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Quote:
Originally Posted by bjuriaan
Weet niet of je al op het vwpassat.nl forum aangemeld hebt. Zou ik zeker even doen, zitten veel mensen met kennis van zaken. En veel met vagcom die je graag willen helpen...


Daar loop ik al een tijdje rond...
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #23  
Old 18-01-2011, 17:46
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Zo,

eindelijk weer eens een update, en dit keer meteen een stuk minder positief....


op 17 december lag er een dikke ijslaag op het wegdek. Ik stond voorgesorteerd om af te slaan, vóór me stond een containerauto, achter me reed een koel combinatie. Deze rolde uit , ging remmen en verloor zijn grip. De chauffeur probeerde nog alles wat hij kon, het mocht niet meer baten. Met een lage snelheid drukte hij tegen de achterzijde van de passat, schoof me zo door onder de stootbalk van mijn voorligger.

Resultaat:

voorbumper beschadigd en ingedrukt, grille compleet afgebroken, linker komplamp afgebroken steunen, slotdrager gescheurd, sierlijst beschadigd...

Achterbumper gebroken, achterklep krom, lijsten beschadigd, en nog meer wat niet zichtbaar was.
Schadebedrag: 3750,00

We konden nog wel rijden met de passat, de lol was er echter wel af...
De expert heeft ons de keuze gelaten om of de auto te behouden en dan een bedrag uit te keren van 2700,00 euro, of afstand te doen van de auto en dan de dagwaarde te ontvangen.
Omdat we geen zin hebben om de schade te repareren met half werk, imitatie delen of tweedehands, hebben we besloten om met de dagwaarde akkoord te gaan.

Vandaag hebben we hem ingeleverd bij het autoschadebedrijf, hij wordt opgehaald door een bedrijf genaamd Sousa (of zoiets) uit Tilburg.

We hebben een half jaar prettig gereden met deze erg goed verzorgde passat, jammer dat we er niet langer mee hebben kunnen rijden.

Wordt vervolgd in een nieuw topic.........
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #24  
Old 18-01-2011, 21:38
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Das jammer om te lezen Rene.
Maar zie al dat je een nette vervanger hebt gevonden!

Was je tevreden over deze motor? Ik ga as. donderdag kijken naar een zelfde 2.0.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #25  
Old 18-01-2011, 23:41
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Ik was er wel tevreden over, echter vrij aan de lichte kant. als je eenmaal rijdt is het best prettig, ik vond wel dat hij in combi met de 4-traps automaat vrij veel toeren nodig had om op gang te komen met bijvoorbeeld inhalen of sneller optrekken.

Voor dagelijks woonwerk verkeer of rustig rijgedrag geen probleem.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #26  
Old 01-09-2013, 20:22
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

slotje.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
Closed Thread



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum