Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-10-2011, 18:30
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default Golf VI GTI op LPG

Aangezien de Camry van m'n pa na trouwe dienst rustig begint af te takelen, is hij nu naar een nieuwe auto aan't kijken.

Hij is gaan kijken naar een Mazda 2 op LPG, maar dat is niet wat hij wil..

Een Golf VI GTI daarentegen vind 'ie prachtig, MAAR..
Gezien de kilometers die m'n pa maakt (±100 km/dag) wil hij eigenlijk persé een auto op LPG.

Mijn vraag is nu, kan een Golf VI GTI op LPG lopen zonder grote ingrepen?

We weten namelijk dat bij de nieuwere Toyota's de cilinderkop niet geschikt is voor LPG. Deze moet dan aangepast worden (o.a. klepzittingen veranderen).
Moet dit dan ook bij een Golf VI?
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #2  
Old 11-10-2011, 21:28
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Er zijn vrij weinig golfjes 6 op LPG, dit komt omdat vw ook een paar erg snelle diesels heeft.
Je ziet vaker moderne benzine motoren met Vloeibaar gas injectie, of dit bij een gti motor ook mogelijk is durf ik niet te zeggen.

Zou hem eerder een snelle diesel aan praten, op gas moet je koken

Last edited by Spierings : 11-10-2011 at 21:30.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-10-2011, 22:25
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Als het rendabel was om diesel te rijden, deed ie dat wel
Voor hem is LPG nog steeds goedkoper als diesel per maand.

Daarom ook mijn vraag.

Er is namelijk ook een BiFuel geleverd geworden, die hadden standaard benzine & LPG, maar ik kan daar heel weinig over vinden..
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #4  
Old 12-10-2011, 19:05
SvR SvR is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 10
Default

BiFuel wordt inderdaad gewoon nieuw geleverd, maar dat is dus geen GTI. Ik zou als ik jullie was eens informeren bij een gas inbouwer.

Ik zou het trouwens wel een hele aparte keuze vinden. Een GTD lijkt me een veel beter alternatief.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-10-2011, 19:07
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

G3 is helemaal geen rare keuze als je kijkt naar de maandlasten...
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #6  
Old 12-10-2011, 19:11
SvR SvR is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 10
Default

Wel op een GTI.

Een GTI koop je voor fun, looks, etc. Niet om daarna elk dubbeltje om te draaien.
Reply With Quote
  #7  
Old 12-10-2011, 20:20
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Als je gas wilt in bouwen kan je dit eigelijk alleen doen met lpi.
Omdat je ook zit met je turbo en dat je daarom geen onderdruk in je inlaat spruitstuk hebt als je gewoon rijd.
De prijs zal rond de 2000 euro liggen denk?
Maar de meeste auto`s zijn niet geschikt voor gas.
Zo ook elke toyota niet. (werk zelf bij de toyota)
Ik zelf zou nooit een gti kopen om hem vervolgens op gas te laten rijden.
Koop dan een 1600 en bou deze om met gti looks.
Loopt die nog zuiniger ook.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
  #8  
Old 12-10-2011, 21:19
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Zou ook even aan je pa vragen wat het budget is

Als hij naar een mazda 2 bifuel is gaan kijken (welke er is vanaf 14000 euro) stap je niet opeens over naar een wagen die eens zo duur is.
Een golf 6 GTI heeft namelijk een vanaf prijs vanaf 32290 en dan moet hij nog omgebouwt worden naar gas.
Dat is ongeveer 20000 euro duurder
Reply With Quote
  #9  
Old 12-10-2011, 21:22
dub35i dub35i is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 202
Default

Quote:
Originally Posted by SvR
Wel op een GTI.

Een GTI koop je voor fun, looks, etc. Niet om daarna elk dubbeltje om te draaien.


Onzin, waarom zou je je spaarvarken niet stuk mogen slaan op een wat kostbaardere auto, om vervolgens die weer aan te spekken met besparingen in de maandlasten ?

Fun en looks kunnen denk ik prima samen met economisch rijden...
Reply With Quote
  #10  
Old 12-10-2011, 23:01
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

De stap tussen Mazda2 en 6 GTI is inderdaad een flinke.

De vraag naar LPG kan ik overigens wel begrijpen... Met LPG/LPI kun je een hoop leuke dingen doen op snelle motoren. Vaak nog meer dan op benzine.
Uitspraken als; "gas is om op te koken" zullen doorgaans dan ook komen van mensen die zelf nooit LPG hebben gereden. Veel motoren leveren op LPI zelfs een hoop meer vermogen en koppel dan op benzine. Ofwel, sneller én goedkoper. Hoezo geen fun...
Zelf ben ik overigens ook dieselrijder (TDI blijft leuk spul), maar weet LPG wel op waarde te schatten.

Ik geloof dat er recentelijk weer wat systemen op de markt zijn gekomen voor motoren met directe injectie (TFSI!). Hier zou je eens naar moeten zoeken. Veel informatie vind je wellicht in Duitsland ook, daar is men iets verder qua lpg-gebruik dan hier.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl

Last edited by Turbo-Variant : 12-10-2011 at 23:03.
Reply With Quote
  #11  
Old 13-10-2011, 06:26
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Quote:
Originally Posted by SvR
Wel op een GTI.

Een GTI koop je voor fun, looks, etc. Niet om daarna elk dubbeltje om te draaien.


Kutargument

Gaat niet om dubbeltjes, gaat om bedragen.....
Ik rijd zelf een GTD uit de vag tak, maar dat is echt niet leuk qua verbruik ofzo. Ik wil gewoon een snelle auto rijden. Maar bij een diesel die 1:15 neemt en daar de vaste lasten nog over..... (de diesel is ook asociaal duur hedendaags)
Ik zou bij de volgende auto zeker G3 of LPI overwegen...
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #12  
Old 13-10-2011, 09:25
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Als de overstap naar de VI GTI gemaakt wordt, gaat de Porsche de deur uit
Budget ed. is er momenteel niet.

Ga zelf eens rekenen, een diesel is per maand duurder als LPG/LPi.
M'n pa heeft al genoeg dingen overwogen, andere opties hoef ik dus ook niet.

Wil gewoon informatie vergaren of het mogelijk is of niet
Want, zoals ik & patjetta al zeiden, Toyota's gaan niet op LPG zonder aanpassingen.
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #13  
Old 22-10-2011, 15:25
Lord-Iggy's Avatar
Lord-Iggy Lord-Iggy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 42
Default

Quote:
Originally Posted by Chriskee.
Als het rendabel was om diesel te rijden, deed ie dat wel
Voor hem is LPG nog steeds goedkoper als diesel per maand.

Daarom ook mijn vraag.

Er is namelijk ook een BiFuel geleverd geworden, die hadden standaard benzine & LPG, maar ik kan daar heel weinig over vinden..


Ik heb wel eens een weekje zo'n mk6 Bi-fuel meegehad, toen ik hem zag staan dacht ik van owww eentje op gas, maar dat viel reuze mee het reed niet verkeerd met name ook dat ie nog lekker doorreed ook en vrij zuinig...
Reply With Quote
  #14  
Old 22-10-2011, 20:39
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Ik rij al een poosje met een lpi systeem van vialle, echt helemaal super is dat!

Je merkt totaal niet dat je op gas rijdt of dat hij omschakelt.

Informeer eens naar een vialle lpi systeem.

Omslagpunt ligt al bij 5000km, en op een lpi systeem loopt een auto zelfs beter dan op benzine. En het is lekker goedkoop, en daardoor blijft het juist leuk!

Nee ik ga voor ikweetniethoeveel euro per maand me scheel betalen aan benzine!
Reply With Quote
  #15  
Old 22-10-2011, 20:52
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Wat is het verbruik enz dan met zo'n lpi systeem, en wat kost de aanschaf + inbouw van zo'n grap?
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #16  
Old 22-10-2011, 22:49
Fryslan Fryslan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 399
Default

Sorry, maar dit zijn gewoon 2 dingen die niet samen gaan! Volkswagen en Gas is sowiesow al een kriem..

Daarnaast komt het gewoon heel erg precies een GOLF VI GTI, deze motoren hebben op benzine de nodige problemen mbt Cilinderoverslagen en motor storingen ivm de direct inspuiting, en dan ga jij er ook nog gas op zetten?

Ik blijf gewoon bij mijn mening:

Fabrikanten hebben Jaren en jaren in de ontwikkeling van een motor zitten, kwa inspuiting, aansturing, brandstofdrukken, direct inspuiting, kleppen, cilinderkoppen, vormgeving zuigers, inlaatspruitstukken met wervelkleppen, katalysatoren, NOX kat's, labdasonde's en NOX sensoren, en niet te vergeten Bougie's en Turbo's.

Hier zijn dus meerdere zeer pientere mannen dagelijks mee bezig (stuk of 50?) die dit ontwikkelen en hebben hier jaren voor nodig om alles precies zo te krijgen..

Dan komt het: 1 of andere Domme nederlander of Belg denkt van: Wacht eens ff, als je nou gewoon de inspuitsignalen afpikken van het motorregelapparaat, en die doorgeven aan de gas computer, om vervolgens meerdere sensoren door te lussen naar de gascomputer om het signaal te verneuken voor de orriginele computer (waar ze Jaren research naar gedaan hebben) zodat de auto op gas kan lopen!

Gevolg: een motor met minder vermogen, Nog HETERE verbranding (en ze worden al zo heet!!) maar wel lekker goedkoop rijden, want dat willen we zo graag!

Jongens, als je het niet kan betalen koop dan 1 of andere vreselijke Toyota Ygo, of 1 of andere FOX met een 3 pitter.. Dan kan je goedkoop rijden!

Dus: GEEN GAS op een Volkswagen! En ZEKER niet op een TUrbo motor met directe inspuiting.. Gas is om op te koken, en niet om op te rijden...

Koop een Fiets ofzo..


EDIT:

Over Bifeul verhalen.. kijk dat word al heel anders!

Dit is een systeem dat compleet mee ontwikkelt is met de motor, en dus ook orrigineel en op de juiste manier afgeregeld kan worden, en idd dat rijdt niet heel verkeerd!

Aftermarket: NOT DONE, hoort in het rijtje thuis van de Carbonlook Dashboard inlegopplak delen.. van de halfords..

Last edited by Fryslan : 22-10-2011 at 22:51.
Reply With Quote
  #17  
Old 23-10-2011, 15:07
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Ja en diesel is voor trekkers.....
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #18  
Old 29-10-2011, 16:09
SvR SvR is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Roy 1.6
Kutargument

Gaat niet om dubbeltjes, gaat om bedragen.....
Ik rijd zelf een GTD uit de vag tak, maar dat is echt niet leuk qua verbruik ofzo. Ik wil gewoon een snelle auto rijden. Maar bij een diesel die 1:15 neemt en daar de vaste lasten nog over..... (de diesel is ook asociaal duur hedendaags)
Ik zou bij de volgende auto zeker G3 of LPI overwegen...


Nee jij hebt een goed argument?

Lees het verhaal hierboven maar, precies wat ik bedoel.

Koop lekker een Aygo als je zuinig wilt rijden, een GTI moet je niet mee rommelen. Technisch gezien dus niet (zoals hierboven staat) maar ook niet omdat je het idee van een GTI voorbij streeft. Sportief rijden vs economisch, die 2 gaan gewoon niet samen.
Reply With Quote
  #19  
Old 29-10-2011, 16:24
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Quote:
Originally Posted by Fryslan
Koop een Fiets ofzo..

Ik moet een fiets kopen, maar normaal antwoorden kun jij ook niet he?

Quote:
Originally Posted by SvR
Koop lekker een Aygo als je zuinig wilt rijden, een GTI moet je niet mee rommelen. Technisch gezien dus niet (zoals hierboven staat) maar ook niet omdat je het idee van een GTI voorbij streeft. Sportief rijden vs economisch, die 2 gaan gewoon niet samen.

Mijn vraag is puur en alleen of het KAN. Of het ethisch verantwoord is of wat dan ook, interesseert mij persoonlijk geen ruk, en ik denk mijn pa ook niet, anders wilde hij er niet meer informatie over hebben..
Als ik zou zeggen dat het om een Jetta VI - of wat dan ook - ging, was het zeker wel goed he?



We rijden nu al jaren lang, met verschillende auto's, probleemloos op gas. En er is gewoon niets om op aan te merken. Ja goed, het onderhoud komt wat nauwkeuriger, maar dat is geen ramp... Echter, zoals al 20x gezegd is, de nieuwe Toyota's kunnen niet op gas lopen, vanwege de "zwakke" cilinderkop.

Dus, jullie te geloven, kan een Golf BiFuel, wat ook een FSI systeem heeft, wel op LPG/LPI, maar een GTI niet?

Objectief een antwoord geven blijft toch moeilijk...
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #20  
Old 29-10-2011, 17:52
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

Ik zeg doen! Ik weet toevallig dat http://www.autospeciaal.nl/ ooit een A4 TFSI op LPG heeft afgeleverd en dat gaat prima.

Het kan me overigens minder dan niks interesseren welke auto jij naar LPG wilt ombouwen. Als je geen GTI neemt, verkoopt en bouwt VW een GTI minder aan het eind van de rit. Als je er wel een neemt, boeien wat je ermee doet! Het is niet dat ze zeldzaam zijn ofzo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum