Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Autosport
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-04-2004, 19:17
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default 'Sensationele rijderbezetting Racing for Holland'

Racing for Holland, het Sportscar-team van Jan Lammers, start de 24 uur van Le Mans op 12 en 13 juni met een zeer sterke groep rijders. De eerste Dome-Judd wordt bestuurd door de Amerikaan Chris Dyson en de Japanner Katsumoto Kaneishi. De tweede Dome heeft als rijders Tom Coronel en de voormalige Formule 1-coureurs Justin Wilson en Ralph Firman. Komend weekend komen deze toppers in actie tijdens de grote test op het circuit van Le Mans, die wordt gezien als generale repetitie voor de klassieke race.

Racing for Holland werd al getipt als serieuze kanshebber op de overwinning tijdens de 24 uur van Le Mans en nu de oersterke en complete bezetting van het team bekend is zal de concurrentie zich helemaal zorgen gaan maken. Een zeer enthousiaste Lammers: “Ik ben dolgelukkig met deze topcoureurs. Pas afgelopen dinsdag hoorden we dat we naast de auto voor Chris, Katsumoto en mijzelf ook onze tweede auto aan de start mogen brengen bij de test van zondag en de race. De auto was gelukkig al geprepareerd. Afgelopen woensdag heb ik op het Circuit Park Zandvoort beide auto’s voor de laatste keer getest en dat verliep probleemloos.”

Technisch was alles dus in orde, maar Lammers had slechts 48 uur de tijd om drie rijders te vinden voor de tweede auto. Daar slaagde hij bijzonder goed in. Met Tom Coronel, Ralph Firman en Justin Wilson heeft Racing for Holland drie absolute topcoureurs binnengehaald. Coronel staat voor de vierde keer aan de start in Le Mans. Justin Wilson reed vorig jaar Formule 1 voor Minardi en Jaguar en maakte daar veel indruk. Dit seizoen start hij in de Amerikaanse tegenhanger van de Formule 1, de Champ Cars. Ralph Firman haalde net als Tom Coronel grote successen in Japan. Ook hij startte vorig jaar in de Formule 1, voor Jordan. Firman rijdt dit jaar in de Nissan World Series. Chris Dyson werd vorig jaar kampioen in de American Le Mans Sportscar-klasse in de Verenigde Staten. Kaneishi racete het afgelopen seizoen in de DTM.

Jan Lammers: “Als ik eerlijk ben was het financieel gezien misschien beter geweest als ik voor andere rijders had gekozen, maar ik wilde geen plastisch chirurg uit Hollywood die met zijn geld bij mij de show komt stelen en schittert door achteraan te rijden en daarmee onherstelbare littekens in ons imago veroorzaakt. Ik wil toppers. Die heb ik nu. Chris Dyson rijdt voor het eerst in Le Mans en zal komend weekend tijdens de test zoveel mogelijk kilometers moeten maken. Ik heb met hem samen gereden tijdens de 12 uur van Sebring en daar maakte hij indruk. Samen zorgen we voor de Holland-Amerika lijn binnen het team. Katsumoto Kaneishi is snel, maar ook nieuw op Le Mans. Het is het voor het team en onze partner Dome erg plezierig dat we een Amerikaan en een Japanner als coureurs hebben. Dome is niet alleen een Japans bedrijf met veel interesse in de Amerikaanse markt, maar hun steun is voor Racing for Holland van levensbelang. Tom Coronel heeft zich al vaak bewezen. Justin Wilson reed tijdens de afgelopen 12 uur van Sebring met een minder competitieve auto maar liet daarmee bijzondere dingen zien. Zoals hij ook al in de Formule 1 had gedaan. Hij heeft veel karakter en is enorme aanwinst voor het team. Het aardige is dat ik in een grijs verleden 2,5 jaar lang met zijn manager Jonathan Palmer heb gereden in de Groep C Canon Porsche. Het contact met Ralph Firman werd gelegd via Tom Coronel. Ook met hem kwam het contract in zeer korte tijd tot stand. Daardoor heb ik drie absolute topcoureurs in de tweede auto. Waanzinnig.”

Nu de ergste drukte even voorbij is, heeft Lammers tijd voor andere belangrijke zaken. “Ik ben zo druk geweest met het overeind houden van het team en het zoeken naar de goede ingrediënten om verder te gaan dat de communicatie naar sponsors, media en fans te weinig aandacht heeft gekregen. Dat wil ik gaan verbeteren. Ik realiseer mij meer dan ooit dat ik als teameigenaar en coureur ook entertainer ben. Ik heb de plicht en verantwoording iets te presteren en te presenteren wat de fans leuk vinden. Ik hoop dat met de keuze voor deze rijders te bereiken.”

bron: formule1nieuws.nl
Reply With Quote
  #2  
Old 23-04-2004, 19:19
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Reply With Quote
  #3  
Old 30-05-2004, 18:29
Chrispy's Avatar
Chrispy Chrispy is offline
Old Fart
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 931
Default

als wij voor volgend jaar nu een potje openen, kunnen we volgend jaar meteen donatie van 1 euro per lid, een Volksforum.com sticker op de auto van Racing voor Holland auto's hebben.
Dat zou wel gaaf zijn.
In ieder geval ga ik over twee weken kijken.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum