Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-11-2016, 20:59
crossproto crossproto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 17
Smile autocross sprinter 1900 TDI

Na het stoppen met het crossen met luchtgekoelde turbomotoren wil ik het eens proberen met een 1900 TDI motor . Ik heb mij een golf 3 TDI 110pk met slechts 85000 km aangeschaft om te slopen . De wagen stond al even stil maar de motor draaide goed . Na het bekijken van de bedrading die nodig is om de motor over te bouwen in de sprinter maak ik mij zorgen . De dieselpomp is elektronisch en vroeg mij af of het niet beter is om een ouder type pomp te plaatsen met gaskabel . Welk type pomp met gaskabelaansluiting zou het best passen ?
Reply With Quote
  #2  
Old 14-11-2016, 21:14
Joey96 Joey96 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 197
Default

Leuk project!
Wij houden hier van foto's!!

Dieselpomp van n ouder type gaat niet zomaar passen door het verschil in zuigers tussen de oude type motoren en de nieuwere "wervelkamers"
Ook de inspuitdruk is anders.
Je kan wel je pomp om "laten" bouwen tot mtdi pomp om van al je elektronische troep af te zijn. Zit wel iemand op het forum die dat doet voor schappelijke prijzen.

Of je Kabelboom laten uitdunnen en opmaat laten maken, en met kabeltjes rijden
Is ook iemand op het forum die dat kan doen

Succes met je project! Ik ga hem volgen
Reply With Quote
  #3  
Old 14-11-2016, 21:32
crossproto crossproto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 17
Default

Wil best een foto plaatsen maar weet niet hoe het moet .
Reply With Quote
  #4  
Old 14-11-2016, 22:06
ghulst's Avatar
ghulst ghulst is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 185
Default

Je kunt je foto's ergens uploaden en dan het internetadres van je foto gebruiken om hem hier te laten zien.

Ik gebruik zelf Flickr. Veel gratis ruimte, mooie albums en makkelijk delen. Hier heb ik bijvoorbeeld een foto van mijn oude verlaagde kever staan.

Als je op de pagina kijkt, dan zie je ook een soort krom pijltje naar rechts. Als je er met je muis op staat, dan zegt het "Share photo". Klik je er op, dan krijg je drie opties. Voor plaatsen op een forum moet je de "BB code" optie kiezen. Dan krijg je iets als dit:
Quote:
[ ur l =https://flic.kr/p/CWzFbn][im g]ht tps://c6.staticflickr.com/2/1554/24246504925_d362ca489a.jpg[/img][/url][u rl=https://flic.kr/p/CWzFbn]beetle_front_down[/url] by [u rl=https://www.flickr.com/photos/arnehulstein/]Arne Hulstein[/url], on Flickr

(Ik heb een paar extra spaties toegevoegd die je anders niet krijgt, zodat je de code kunt zien. Anders zou je alleen het plaatje zien.)

Het meeste hiervan kun je ook weer verwijderen. Het belangrijkste dat je over moet houden is:
Quote:
[im g]h ttps://c6.staticflickr.com/2/1554/24246504925_d362ca489a.jpg[/img]

(Zelfde hier met de spaties.)

Als je die code dan hier kopieert, dan krijg je een mooie foto:




(Overigens kun je bij Flickr via de site uploaden, maar met de app ook via je telefoon.)

Last edited by ghulst : 14-11-2016 at 22:09.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2016, 18:27
crossproto crossproto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 17
Default

Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2016, 21:59
crossproto crossproto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 17
Default

[QUOTE=Joey96]Leuk project!


Dieselpomp van n ouder type gaat niet zomaar passen door het verschil in zuigers tussen de oude type motoren en de nieuwere "wervelkamers"
Ook de inspuitdruk is anders.
Je kan wel je pomp om "laten" bouwen tot mtdi pomp om van al je elektronische troep af te zijn. Zit wel iemand op het forum die dat doet voor schappelijke prijzen.

Wie zou er mijn TDI pomp om kunnen bouwen naar een mtdi pomp ?
Reply With Quote
  #7  
Old 16-11-2016, 01:27
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Je hoeft helemaal geen pomp om te bouwen, je kan gewoon een nemen van een land rover 200 of 300tdi. Er zijn er nog pompen die je er zo kan opschroeven maar dat zijn de meest gebruikte. Ik heb zelf een van een 300 tdi op mijn afn staan, heb gewoon het deksel van een 1600td eropgeschroeft zodat het er mooi origineel uitziet en ik niet hoef te klooien met mijn gaskabel. Wagen loopt hiermee als een trein doordat deze pomp een hogere druk levert dan de originele tdi pomp. Als je wat gaat googelen (wel in het engels) vind je hier hopen informatie over.
Reply With Quote
  #8  
Old 16-11-2016, 12:33
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

leuk nog een belg op het forum bij , al meermaals uw proto aan het werk gezien
Reply With Quote
  #9  
Old 16-11-2016, 20:48
crossproto crossproto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 17
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Je hoeft helemaal geen pomp om te bouwen, je kan gewoon een nemen van een land rover 200 of 300tdi. Er zijn er nog pompen die je er zo kan opschroeven maar dat zijn de meest gebruikte. Ik heb zelf een van een 300 tdi op mijn afn staan, heb gewoon het deksel van een 1600td eropgeschroeft zodat het er mooi origineel uitziet en ik niet hoef te klooien met mijn gaskabel. Wagen loopt hiermee als een trein doordat deze pomp een hogere druk levert dan de originele tdi pomp. Als je wat gaat googelen (wel in het engels) vind je hier hopen informatie over.


bedankt voor de info
Reply With Quote
  #10  
Old 17-11-2016, 18:18
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Ik ben helemaal niet huis in de autocross, maar is het niet zo dat je beter een motor hebt zonder al teveel koppel? Omdat je dat toch niet op de baan/aarde krijgt? Geen commentaar dat ik geef ik vraag het mij gewoon af. Want als er nu 1 iets is dat je met een m-tdi hebt is het wel koppel. Ik ben zelf aan het kijken om mijn m-tdi zo af te stellen dat hij zo weinig mogelijk koppel heeft omdat hij nu patineert tot in 3de in ik daarmee niks vooruit kom.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-11-2016, 18:48
crossproto crossproto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 17
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Ik ben helemaal niet huis in de autocross, maar is het niet zo dat je beter een motor hebt zonder al teveel koppel? Omdat je dat toch niet op de baan/aarde krijgt? Geen commentaar dat ik geef ik vraag het mij gewoon af. Want als er nu 1 iets is dat je met een m-tdi hebt is het wel koppel. Ik ben zelf aan het kijken om mijn m-tdi zo af te stellen dat hij zo weinig mogelijk koppel heeft omdat hij nu patineert tot in 3de in ik daarmee niks vooruit kom.


Het is juist om het koppel dat ik het eens wil proberen met een TDI blok . Vooral ook omdat er genoeg te vinden zijn als hij stuk loopt ! Eerst dacht ik aan een VW 2000cc 16v maar het koppel viel dan tegen en zijn moeilijker te vinden !!
Reply With Quote
  #12  
Old 17-11-2016, 23:41
polo86c polo86c is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 211
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
patineert


Patineert Hmmm.
Patineren ken ik wel dat is lood bewerken zodat het niet afgeeft op andere materialen .
Dus verklaar u nader
Reply With Quote
  #13  
Old 18-11-2016, 07:42
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by polo86c
Patineert Hmmm.
Patineren ken ik wel dat is lood bewerken zodat het niet afgeeft op andere materialen .
Dus verklaar u nader


Doorslippen (burnout)
Reply With Quote
  #14  
Old 28-11-2016, 17:51
crossproto crossproto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 17
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Ik heb zelf een van een 300 tdi op mijn afn staan, heb gewoon het deksel van een 1600td eropgeschroeft zodat het er mooi origineel uitziet en ik niet hoef te klooien met mijn gaskabel. Wagen loopt hiermee als een trein doordat deze pomp een hogere druk levert dan de originele tdi pomp.


Heeft u zelf deze 300 TDI pomp overgebouwd op uw motor ?
Reply With Quote
  #15  
Old 29-11-2016, 00:33
vwjohnny vwjohnny is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 684
Default

Erg benieuwd. Wij zijn bezig met een v10 TDI in een racecombine (pikdorser voor de Belgen) we willen eerst de motor inbouwen en aan het lopen krijgen en dan standaard chip 400pk en 1000nm we zijn benieuwd het frame met motor is ongeveer 300 kilo lichter als de touareg waar de motor met bak uit komt
__________________
Caddy Maxi 1.9TDI soon Touran nose and 1.4tsi 6gear
Golf 2 1.3 Madison
Reply With Quote
  #16  
Old 29-11-2016, 10:39
crossproto crossproto is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 17
Smile

Quote:
Originally Posted by vwjohnny
Erg benieuwd. Wij zijn bezig met een v10 TDI in een racecombine (pikdorser voor de Belgen) we willen eerst de motor inbouwen en aan het lopen krijgen en dan standaard chip 400pk en 1000nm we zijn benieuwd het frame met motor is ongeveer 300 kilo lichter als de touareg waar de motor met bak uit komt


dat word ook een crossBOM
Reply With Quote
  #17  
Old 17-01-2017, 13:57
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Quote:
Originally Posted by golffan
Je hoeft helemaal geen pomp om te bouwen, je kan gewoon een nemen van een land rover 200 of 300tdi. Er zijn er nog pompen die je er zo kan opschroeven maar dat zijn de meest gebruikte. Ik heb zelf een van een 300 tdi op mijn afn staan, heb gewoon het deksel van een 1600td eropgeschroeft zodat het er mooi origineel uitziet en ik niet hoef te klooien met mijn gaskabel. Wagen loopt hiermee als een trein doordat deze pomp een hogere druk levert dan de originele tdi pomp. Als je wat gaat googelen (wel in het engels) vind je hier hopen informatie over.


Alle info hierover is welkom!
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #18  
Old 18-01-2017, 00:28
golffan golffan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
Default

Dat heb ik zelf gedaan ja. Dus gewoon een standaard afn genomen, pomp eraf geschroefd, beugel mag blijven wel moet je het grote ronde gat waar de pompneus inkomt uitfrezen/boren. Omdat de neus van een land rover pomp groter is. ik heb dit gedaan met een klokgatboor op de accuschroefmachine, natuurlijk wel met behulp van een mal. Vervolgens moet je de dieseluitgangen aan de pomp overzetten van een vw omdat deze van een land rover langer of korter zijn of iets met de draad weet dit niet meer zo 123 is al een tijdje geleden, weet alleen nog zeker dat ik deze overgezet heb een een 1600d. Dan heb je nog het probleem dat je pomptiming niet kan verzetten omdat je de pomp niet kan kantelen, dus moet je een poulie nemen van een golf4 deze is verstelbaar, beter is 1 van een AAZ, deze is ook verstelbaar maar veel lichter dan de golf4. Om je pomptiming te zoeken moet je wel ff uitzoeken, er zit in de land rover poulie geen spie maar er is wel een spiebaan in de hoofdas van de pomp. ik heb daar dan een poulie opgemonteerd van een 1600 met spie, en de motor op bdp gezet, Pomp dan zo stil mogelijk proberen te houden, hij verspringt altijd iets dus heb ik dit afgetekent op de motor. Dan poulie eraf en de verstelbare erop. Dan volgens aftekening proberen zo goed mogelijk juist op bdp zetten. Vervolgens kun je de positie controleren/afstellen met de micrometer precies zoals je dat doet met een standaard D of TD. Als je dit allemaal gedaan hebt en je hebt de motor aan het lopen zie je dat de poulie van de pomp niet in lijn loopt met de rest. Dus moet je een flens maken dat tussen de pomp en de beugel komt. ik heb dit gemaakt uit een plaat van 3 mm. is wel eventjes werk als je het perfect wil hebben, je moet ook een beugel maken aan de kant van de uitgangen van de pomp om deze vast te zetten met die 4de bout van m8 dit is ook eventjes werk, dit heb ik gemaakt uit 4 mm. plaat. Verder heb ik dan het deksel van de pomp gedemonteerd en deze overgezet van een 1.6 td zodat mijn originele gaskabel past, hier zit je governer in dus als je deze al hebt aangepast is dit mooi meegenomen, moet je dit niet meer doen. Zo ziet het er ook netjes origineel uit onder de kap. Dit is het zo een beetje denk ik is allemaal wat werk maar geloof me het is het waard. Deze motor had een k24/t3 van een 1.6 td die dik 2 bar turbodruk droei, De t3 was de beste die haalde 2.4 bar en ging ook het langst mee. En jawel op een volledig origineel blok. Vanaf 2000 toeren ging je er vandaar tot 5500 hij kon gaan tot 6000 maar het klinkt gewoon niet gezond en het is helemaal niet nodig. Dus tussen 2000 en 5500 heb je een heel mooi vermogen, dus een zeer wendbare motor.

Last edited by golffan : 18-01-2017 at 00:30.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum