Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 17-04-2010, 11:16
Ruud_79's Avatar
Ruud_79 Ruud_79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 394
Default

Quote:
Originally Posted by Wilfrank
Bedankt Johan voor de mooie reactie


Welkom op het forum Wilfrank!
__________________
Your Car, Our Passion!

Lupo 1.4 Cambridge, 11-2002 (DAILY)
Audi RS3 8P 2.5 TFSI Quattro Sportback, 07-2011 (SHOW/DEMO)
  #42  
Old 17-04-2010, 11:21
Ruud_79's Avatar
Ruud_79 Ruud_79 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 394
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Achterlichten kan iedere malloot er op schroeven, is geen hogere wiskunde voor nodig.

En het geld dat in een motor gaat zitten, zie je inderdaad aan de buitenkant niet. Zit er een standaard draaiend gedeelte in, of lichte gesmede zuigers van 300 euro 't stuk, uitgewogen en gebalanceerde billet drijfstangen van 700 euro voor een setje en een scherp geslepen, gebalanceerde en uitgewogen krukas. Is het onderblok nog standaard, of is het tot de grootst mogelijke overmaat uitgeboord? Standaard kop, of geoptimaliseerde rensport kop met grotere kanalen en kleppen, hydro omgebouwd naar vast, etc.

Ik kan makkelijk 15.000 euro in een blok steken zonder dat het echt te zien is dat er meer aan de hand is dan een 750 euro revisie. Dan komen er nog dingen bij als spuitwerk. Kun je aan de foto zien of het een klusje was van buitenplaten spuiten voor 750 euro, of de hele auto binnen en buiten door een pro-spuiter na chemisch ontlakken en KTF-lakproces met professioneel voorbehandelen van samen een kleine 7.500 euro?

En die pk's... dat lukt makkelijk met een 2.1 op Webers, als je er genoeg geld in steekt. Hoop hier met mijn toekomstige 2.1 op itb's in ieder geval ooit bovenuit te komen... hoop alleen dat we tegen die tijd nog steeds op fossiel brandstoffen rijden.


Chrisje!!
__________________
Your Car, Our Passion!

Lupo 1.4 Cambridge, 11-2002 (DAILY)
Audi RS3 8P 2.5 TFSI Quattro Sportback, 07-2011 (SHOW/DEMO)
  #43  
Old 17-04-2010, 14:23
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Benji
Tjonge, ik meende dat ik op Volksforum zat.... Gezien de reacties weet ik het niet.
Als iemand het een hok vind moet diegene dat weten. IK vind hem op wat details na best wel mooi.

ik deel je mening, beide punten
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
  #44  
Old 17-04-2010, 14:45
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud's VW Shop
Het bedrijf wat de motor destijds gebouwd heeft heette Koptec Engineering.
De vorige eigenaar heeft toen het kleppendeksel laten customizen met de naam van het bedrijf erin...
Maaruh ik heb er toen mee gereden en het ding gaat echt als de brandweer met een bijbehorend superrrr geluid


Dat kan ik me voorstellen

Is er niet ergens een filmpje van hoe dat ding afgaat ? ?
  #45  
Old 17-04-2010, 17:31
bouncer666 bouncer666 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 5
Thumbs up

Quote:
Originally Posted by Wilfrank
Bedankt Johan voor de mooie reactie

ik dacht die caddy al te herkennen ..... das zeker geen kroegenpraat . is een heel fatsoenlijk in elkaar gezet project waar veel bloed zweet en tranen in zit ... spuitwerk is meer dan mooi om maar te zwijgen over het vermogen en het geluid van deze auto .
nu zal wilfrank denken HUH wie is dat ......... denk maar eens ff na .. witte golf 1 GTS .... ats cup wielen daarvoor een donkere golf 2 gti 8v special eddit met voll leer inberieur ... en wilfrank weet je het al ???

groeten uit limburg
  #46  
Old 17-04-2010, 19:22
johan-polo johan-polo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 38
Default

Quote:
Originally Posted by Wilfrank
Bedankt Johan voor de mooie reactie


Geen dank Wilfrank.....
Je auto was super gebouwd en hoor weer goede verhalen over een Caddy..
Die hopen we weer te zien op de 20ste van juni
  #47  
Old 18-04-2010, 08:49
Wilfrank Wilfrank is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 7
Default

Ja we hebben weer een leuk nieuw speeltje
Een zwarte Caddy type 3 en er is al veel aan gedaan de laatste tijd.
Ingebouwd: 2.0 TDI met een DSG bak,Grotere turbo geplaatst van een 170 PK, Climatronic, Standkachel, R32 stuur met flippers, R32 remmen, leer uit een touran geplaatst incl. stoelverwarming, Xenon ingebouwd inc. hoogteregeling en koplampsproeiers, Ramen getint,RNS510 incl. bluetoohmodule, PDC.
Binnenkort een nieuwe module plaatsen voor bochtverlichting.
Ook gaat hij binnenkort opnieuwe gechipt worden en hopen we ergens rond de 200 pk te zitten.
Ook gaan ze de software aanpassen van de DSG bak i.v.m. het hogere koppel.
Ik denk wel dat we de 20e even komen kijken hoe mooi jullie weer de meeting georganiseerd hebben.

Groetjes,

Wilfrank
  #48  
Old 18-04-2010, 14:23
Wilfrank Wilfrank is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 7
Talking

Quote:
Originally Posted by bouncer666
ik dacht die caddy al te herkennen ..... das zeker geen kroegenpraat . is een heel fatsoenlijk in elkaar gezet project waar veel bloed zweet en tranen in zit ... spuitwerk is meer dan mooi om maar te zwijgen over het vermogen en het geluid van deze auto .
nu zal wilfrank denken HUH wie is dat ......... denk maar eens ff na .. witte golf 1 GTS .... ats cup wielen daarvoor een donkere golf 2 gti 8v special eddit met voll leer inberieur ... en wilfrank weet je het al ???

groeten uit limburg


Jawel Mister Halfords..........................
  #49  
Old 18-04-2010, 15:09
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

Quote:
Originally Posted by Ruud's VW Shop
Is anders wel gemeten meneer bierpul toen de motor net was ingereden. Is gemeten op een echte bank en niet zo'n mobiel-meeting-PK-test-bank-ding.
Ik ken de vorige eigenaar persoonlijk erg goed en die verteld geen onzin.



Kreeg steeds meer zin in Worthersee toen ik die bierpul las
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

  #50  
Old 18-04-2010, 19:56
bouncer666 bouncer666 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Wilfrank
Jawel Mister Halfords..........................



gefeliciteerd u gaat door voor de volgende ronde
  #51  
Old 18-04-2010, 20:18
Wilfrank Wilfrank is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by bouncer666
gefeliciteerd u gaat door voor de volgende ronde


Hoe is het verders heb je nog een VW ?
  #52  
Old 19-04-2010, 07:32
bouncer666 bouncer666 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 5
Default

Quote:
Originally Posted by Wilfrank
Hoe is het verders heb je nog een VW ?



ik heb momenteel geen VW maar ik heb zo mijn ogen weer eens open voor een nieuwe uitdaging . was gaan kijken voor die mooie audi 100 van 1977 ... maar was een fiasco . heb inmiddels mijn harley wel klaar dus kan weer aan wat anders gaan beginnen ... wil een leuke mk1 of zo .
verders gaat het erg goed aan deze kant . hebben geen klagen . jij bent ook weer goed bezig zag ik met een nieuw type caddy.

greetz jac

Last edited by bouncer666 : 19-04-2010 at 20:45.
  #53  
Old 19-04-2010, 21:46
Wilfrank Wilfrank is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 7
Default

Ach ja we blijven bezig.......................
Heb nog een type 1 GLD en GTI staan dat zou het volgende moeten zijn.
  #54  
Old 20-04-2010, 19:58
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Achterlichten kan iedere malloot er op schroeven, is geen hogere wiskunde voor nodig.

En het geld dat in een motor gaat zitten, zie je inderdaad aan de buitenkant niet. Zit er een standaard draaiend gedeelte in, of lichte gesmede zuigers van 300 euro 't stuk, uitgewogen en gebalanceerde billet drijfstangen van 700 euro voor een setje en een scherp geslepen, gebalanceerde en uitgewogen krukas. Is het onderblok nog standaard, of is het tot de grootst mogelijke overmaat uitgeboord? Standaard kop, of geoptimaliseerde rensport kop met grotere kanalen en kleppen, hydro omgebouwd naar vast, etc.

Ik kan makkelijk 15.000 euro in een blok steken zonder dat het echt te zien is dat er meer aan de hand is dan een 750 euro revisie. Dan komen er nog dingen bij als spuitwerk. Kun je aan de foto zien of het een klusje was van buitenplaten spuiten voor 750 euro, of de hele auto binnen en buiten door een pro-spuiter na chemisch ontlakken en KTF-lakproces met professioneel voorbehandelen van samen een kleine 7.500 euro?

En die pk's... dat lukt makkelijk met een 2.1 op Webers, als je er genoeg geld in steekt. Hoop hier met mijn toekomstige 2.1 op itb's in ieder geval ooit bovenuit te komen... hoop alleen dat we tegen die tijd nog steeds op fossiel brandstoffen rijden.


Tegen die tijd hebben we vast nog wel bio-ethanol.
Kost op het moment geen klote alleen verbruik je wel 20% meer.

Gr, Pim



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum