Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-10-2014, 18:47
MarjolijnW MarjolijnW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 4
Default Polo 6N 1.6 valt uit tijdens rijden

Hallo allemaal,
vanmorgen viel mijn Polo 6N 1.6 uit 1997 na zo'n 7km rijden zomaar uit. Ik was net opgetrokken na een stoplicht, ging ongeveer 30/40 en opeens ging de radio uit en voelde ik de auto afremmen. Op het dashboard brandde het acculampje en verder niks.
Dus koppel in, contact uit en opnieuw starten dacht ik. Dat ging dus niet. Met uitrollen en duwen toch op m'n werk gekomen.
Toen de ANWB er 3 kwartier later was, startte m'n auto weer perfect. Naar huis rijden ging ook prima.
Wat kan dit zijn? Ik heb verder geen problemen met de motor: hij stinkt niet, geen schommelende toerentallen, geen vreemde geluiden. Een paar maanden geleden heeft hij een grote beurt gehad incl. nieuwe bougies en filters.
Groetjes,
Marjolijn
Reply With Quote
  #2  
Old 20-10-2014, 22:13
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Heeft de ANWB iets moeten doen om de auto te laten starten of heeft die man bij wijze van spreken de motorkap niet moeten openen?

Het is sowieso iets elektrisch in de motor. Vindt het vreemd dat je radio ook uitviel, dan kan het al niet de bobijn zijn denk ik want die heeft normaal niets met de radio te maken. Een kortsluiting zal het ook wel niet geweest zijn want dan zouden je zekeringen moeten zijn gesprongen en zou het daarna ook niet meer werken.

Ik zou het probleem zoeken in de toevoer naar de motor. Een slecht contact of een slechte massa ergens die ervoor zorgt dat het de verbinding tussen motor en batterij soms wegvalt.
Ben geen expert in elektronica, en elektronica is het moeilijkste iets in een auto om problemen in te zoeken. Dus wat ik zeg kan altijd fout zijn
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #3  
Old 21-10-2014, 21:22
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Klinkt als elektrisch gedeelte van het contactslot defect, niet duur maar redelijk wat werk om te vervangen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #4  
Old 21-10-2014, 21:51
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Klinkt als elektrisch gedeelte van het contactslot defect, niet duur maar redelijk wat werk om te vervangen.


Mee eens! zou ik ook als eerste verdachte hebben ja
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #5  
Old 22-10-2014, 06:21
MarjolijnW MarjolijnW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 4
Default

Dankjulliewel voor het meedenken!
@ar1g3: de man van de ANWB hoefde helemaal niks te doen om hem weer aan de praat te krijgen. Hij draaide de sleutel om en hij startte. Toen ik 'm zelf probeerde te herstarten net nadat ie uitgevallen was, gingen de lampjes op het dashboard aan en hoorde ik de startmotor (net zoals normaal) maar de motor sloeg niet aan.
Is het vervangen van het contactslot moeilijk? Zijn er goede tutorials van?
Groetjes,
Marjolijn
Reply With Quote
  #6  
Old 23-10-2014, 11:00
VwGolfMK2VW VwGolfMK2VW is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 981
Default

Ik zou ook even kijken naar de massakabels die je accu verbinden met de carosserie en motorblok..
Deze kunnen flinke corrosie hebben en daardoor slecht contact maken.
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90
Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14
Reply With Quote
  #7  
Old 24-10-2014, 19:29
MarjolijnW MarjolijnW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 4
Default

Hallo allemaal!
Ik heb mn auto naar de garage gebracht om de computer uit te laten lezen. Eerst dacht ik eraan om dat zelf te proberen maar ik kwam er niet uit of de software zou werken op mijn Windows 8 laptop.
De garage vond 2 foutmeldingen: te weinig spanning op de brandstofinjectie en een te hoge lambdawaarde (dus mengsel te arm). Ze hebben de betreffende contactjes schoongemaakt en ingesprayd met contactspray en reiniger in de brandstof gegooid.
Hij rijdt weer als een zonnetje (hoewel ie dat onderweg ernaartoe ook deed). De komende maanden zullen denk ik uitwijzen of dit het werkelijk was!
Groetjes,
Marjolijn
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum