Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 16-11-2013, 18:20
wob8v's Avatar
wob8v wob8v is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 606
Default

Quote:
Originally Posted by willes180
ik bedoel de bovenste en onderste helft van de luchtfilterbak, dus de luchtweger zit er wel opgeschroeft maar heb alleen die klemmetjes losgehaald..

gr. wilco


Ja dat haalt niks uit natuurlijk. Er zitten 3 torks boutjes op de spinnekop. Schroef deze ff los en controleer de plunjer even. Kleine moeite om iets uit te sluiten. Anders heb ik nog wel een originele pomp liggen. Ligt er al ff en kan um niet controleren. Je heb mn nummer. Controleer de injectoren ook even als je toch bezig ben.
Reply With Quote
  #22  
Old 16-11-2013, 21:42
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,798
Default

Quote:
Originally Posted by willes180
julllie begrijpe dus niet dat de originele pomp ook gewoon 5 bar druk levert... de accumulator is er wel tussenuit maar dit zou geen probleem moeten geven


Dat begrijp ik wel degelijk, maar levert je nieuwe pomp ook 5 bar?
__________________
Reply With Quote
  #23  
Old 16-11-2013, 22:16
Polo1w Polo1w is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,077
Default

Misschien een rare vraag, maar zuigt de motor wel flink lucht aan??
Ik bedoel dus, niks mis met distributie/kleppen oid?
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor
E30 320i cabrio '90 😎
Twingo 1.2 '01 extra daily
Twingo 1.2 '08 voor de vrouw
Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back!
Reply With Quote
  #24  
Old 17-11-2013, 11:45
CHsyncro CHsyncro is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 2
Default

Hallo,
heb je de retourleiding vanaf de spinnekop terug naar de tank aangesloten?

In de spinnekop zit een klep met een veer en deze bepaalt de zogenaamde
systeem druk. De retour moet er aanzitten om teveel aan brandstof(druk) af te voeren naar de tank.
Anders is de druk in de boven en onderkant van de kamers van de spinnekop overal even groot en kunnen de membramen niet bewegen. Deze membramen zorgen ervoor dat de klepjes opengaan die brandstof naar de injectoren leiden.

Zoek anders op YouTube even k-jetronic explained even op ,daar staan wat oude instructie video's. Daarmee werd dit voor mij iets duidelijker.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Groeten Chris.
Reply With Quote
  #25  
Old 17-11-2013, 15:01
willes180 willes180 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 418
Default

ja de nieuwe pomp levert 5 bar, ja de retourleiding zit er op, en ja hij zuigt wel degelijk, want hij liep eerst gewoon.. heb alleen de pomp gewisselt omdat die niets meer deed en een versnellingsbak gewisselt.. kan eigenlik alleen maar aan de pomp of iets in de luchtweger/spinnekop zijn, injectoren spuiten gewoon in, als ik de klep met de hand bedien...
Reply With Quote
  #26  
Old 17-11-2013, 15:20
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

dus als je de luchtweger met je hand bedient loopt hij wel ???( welliswaar beroerd maar goed)
brandstofdruk regelaar dr tussen knopen en verder pielen zeg ik.
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #27  
Old 18-11-2013, 09:51
willes180 willes180 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 418
Default

ja dan loopt hij wel maar hij zuigt de klep naar onder dicht.. dus je moet er een schroevendraaier tussen steken wil hij open blijven
Reply With Quote
  #28  
Old 19-11-2013, 05:31
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Kijk hier eens even op => klik

Hier staat onderaan een foutmeldingstabel.
Als de auto koud/warm niet start kan dit liggen aan de drukregeling in je benzineverdeler.

Je drukaccumulator verwijderen kan in principe niet heel veel kwaad, weet niet of je pomp een ingebouwde terugslagklep anders kan het zijn dat je leiding van druk komt waardoor deze heel slecht start.

Drukaccumulator dient om een constante druk te houden in je leiding tijdens het rijden en na het stilleggan van de auto om de volgende keer zonder problemen te kunnen starten. Kan ook vervangen worden door een terugslagklap alleen heb je dan niets meer dat je eventuele drukschommelingen ovangt in je systeem.

Hopelijk kom je eruit.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #29  
Old 19-11-2013, 11:27
willes180 willes180 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 418
Default

ja die terugslagklep zit er ook gewoon in... denk dat t dan aan de druk ligt, ff testen dus met een andere originele pomp

gr.
Reply With Quote
  #30  
Old 05-07-2014, 10:11
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Hier ondertussen al een oplossing? Want ik zit met mijn EV met hetzelfde probleem op de moment, pompp was kapot, vervangen door een orginele nieuwe maar auto wil niet starten, loopt wel op startpiloot. En als ik met de hand de luchtweger opendruk spuit er benzine uit alle 4 mijn (nieuwe) injectoren.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #31  
Old 05-07-2014, 11:17
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Maareh je hebt een andere pomp er onder gehangen, wat heb je met het relais gedaan ?
Dit zorgt er namelijk ook voor dat je ontsteking niet aan gaat als er geen brandstofpomp aan hangt, soort van beveiliging
Reply With Quote
  #32  
Old 05-07-2014, 11:21
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Hier ondertussen al een oplossing? Want ik zit met mijn EV met hetzelfde probleem op de moment, pompp was kapot, vervangen door een orginele nieuwe maar auto wil niet starten, loopt wel op startpiloot. En als ik met de hand de luchtweger opendruk spuit er benzine uit alle 4 mijn (nieuwe) injectoren.



Heb je je brandstof fijn filter al eens vervangen, dat is dat cylindrische filter aan je brandstof pomp unit.
Verder zit er ook nog een zeef rond de pomp zelf en nog een zeef in de tank aan de opvoerpomp, als deze vuil zijn dan krijgt ook alles erg veel moeite.

Als ze er vuil zijn dan draai je je nieuwe brandstof pomp naar de klote en die kosten toch mooi 300 euro ongeveer.
Reply With Quote
  #33  
Old 05-07-2014, 11:22
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Hier ondertussen al een oplossing? Want ik zit met mijn EV met hetzelfde probleem op de moment, pompp was kapot, vervangen door een orginele nieuwe maar auto wil niet starten, loopt wel op startpiloot. En als ik met de hand de luchtweger opendruk spuit er benzine uit alle 4 mijn (nieuwe) injectoren.



Wat is het artikel nummer van de pomp die je er in hebt gestoken ?
Moet namelijk dit Bosch nummer wezen 0580254013 en dat is omgenummerd naar 0580254033.

grtz, Ramon
Reply With Quote
  #34  
Old 21-10-2014, 01:42
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Heb je je brandstof fijn filter al eens vervangen, dat is dat cylindrische filter aan je brandstof pomp unit.
Verder zit er ook nog een zeef rond de pomp zelf en nog een zeef in de tank aan de opvoerpomp, als deze vuil zijn dan krijgt ook alles erg veel moeite.

Als ze er vuil zijn dan draai je je nieuwe brandstof pomp naar de klote en die kosten toch mooi 300 euro ongeveer.



Ik heb de filter vervangen en de zeef helemaal proper gemaakt.
Ondertussen draait de motor stationair zonder problemen.
Rijden lukt ook maar bij 3000-3500 toeren houd hij in.
Heb hem nu binne gedaan bij iemand die de K-jet van men broer heeft afgesteld dus ik hoop dat hij met een oplossing komt

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb opvoerpomp in de bak gecontroleerd en deze is OK, nieuwe drukpomp onder de auto incl nieuwe filter en propere zeef.
Luchtweger proper gemaakt en terug afgesteld zodat deze netjes vrijbeweegt.
Nieuwe injectors, geven mooi sproeibeeld en juiste opbrengst.
Warmte draairegeling OK.

Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat mijn koudstartverstuiver open blijft staan of dat er ergens valse lucht aankomt.

@ramon artikel nummer moet ik eventjes nakijken maar is dezelfde pomp als bij een 16V. Ik heb een EV met dikke benzinepomp eronder (model "86)

Ik heb mijn pomp besteld bij Bolu => deze pomp

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #35  
Old 21-10-2014, 17:49
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Ik heb de filter vervangen en de zeef helemaal proper gemaakt.
Ondertussen draait de motor stationair zonder problemen.
Rijden lukt ook maar bij 3000-3500 toeren houd hij in.
Heb hem nu binne gedaan bij iemand die de K-jet van men broer heeft afgesteld dus ik hoop dat hij met een oplossing komt

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb opvoerpomp in de bak gecontroleerd en deze is OK, nieuwe drukpomp onder de auto incl nieuwe filter en propere zeef.
Luchtweger proper gemaakt en terug afgesteld zodat deze netjes vrijbeweegt.
Nieuwe injectors, geven mooi sproeibeeld en juiste opbrengst.
Warmte draairegeling OK.

Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat mijn koudstartverstuiver open blijft staan of dat er ergens valse lucht aankomt.

@ramon artikel nummer moet ik eventjes nakijken maar is dezelfde pomp als bij een 16V. Ik heb een EV met dikke benzinepomp eronder (model "86)

Ik heb mijn pomp besteld bij Bolu => deze pomp

Grtz Jel


Ik moest die duurdere pomp hebben van rond de 300 euro, die levert meer druk, die goedkopere zouden maar 4,5 bar geven en je hebt 6 nodig lijkt me
Reply With Quote
  #36  
Old 22-10-2014, 03:37
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

5.5Bar geeft mijn pomp, heb bij mijn maat zen 16v deze ook zitten en bij zijn 8v de pomp van 105€, die zit er bij mijn broer nu ook onder.

Nog geen problemen mee gehad, ben heel tevreden over de pompen van Bolku.

Auto is vandaag afgesteld en helemaal in orde.
Ik zocht het allemaal weeer te ver, nokken-as stond 3 tandjes verkeerd op de distributie riem, luchtweger stond te hoog ingesteld waardoor hij bij vollast verzoop (teveel benzine) vacuumslangetje van de vacuumvervroeger zat verkeerd en ontsteking stond 2graden verkeerd.

uitgezocht en afgesteld door Van den Bergh autosport Ik weer heel blij, kan ik naar de keuring.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #37  
Old 22-10-2014, 10:38
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
5.5Bar geeft mijn pomp, heb bij mijn maat zen 16v deze ook zitten en bij zijn 8v de pomp van 105€, die zit er bij mijn broer nu ook onder.

Nog geen problemen mee gehad, ben heel tevreden over de pompen van Bolku.

Auto is vandaag afgesteld en helemaal in orde.
Ik zocht het allemaal weeer te ver, nokken-as stond 3 tandjes verkeerd op de distributie riem, luchtweger stond te hoog ingesteld waardoor hij bij vollast verzoop (teveel benzine) vacuumslangetje van de vacuumvervroeger zat verkeerd en ontsteking stond 2graden verkeerd.

uitgezocht en afgesteld door Van den Bergh autosport Ik weer heel blij, kan ik naar de keuring.



Kijk eindelijk doet hij het dan weer goed!
Lastige van zo'n forum is dat je er zelf niet bij bent he, je moet alles op afstand maar raden zeg maar

Maar hopelijk komt hij in 1x door de keuring
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum