Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 19-11-2016, 17:17
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker38
...
In Engeland rijd een type 2 met veel vermogen op de voorwielen en die zit net onder de 10 seconde,dus voor rechtdoor moet het wel goed gaan


op 1/8 mijl ? of 1/4 ?

Audi 80 Quattro met 750 PK doet zo net 9.9 - 10.2 op 1/4 mijl ...
Reply With Quote
  #82  
Old 19-11-2016, 19:00
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

1/4 mijl,er is al een Honda Civic voorwiel aangedreven 1500 pk 1/4 mijl 8 seconde 200 mph

Last edited by skywalker38 : 19-11-2016 at 19:05.
Reply With Quote
  #83  
Old 19-11-2016, 19:53
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default



asociaal...
Reply With Quote
  #84  
Old 19-11-2016, 21:45
the puritan's Avatar
the puritan the puritan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 200
Default

Ik ben overtuigd!!! Holy crap wat gaat die Honda van zijn plek zeg.
__________________
Passat variant GT B3
Reply With Quote
  #85  
Old 20-11-2016, 01:07
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

dat is geen Civic meer hee jongens..
dat is een onderstel waar vanachter geen vering meer inzit om 'squatten' te voorkomen
ultra brede slicks voorop.

Golf 1 voor min of meer dagelijks gebruik met interieur erin en alles is 200-225 pk gewoon de max
harder dan 210-220 wil je er niet mee rijden..
de bovenbouwen van de deuren beginnen dan te wijken..en door het geringe gewicht ..ondanks de eventuele superstugge vering begint de auto aan de voorkant te liften..
in de bergcup en sprints rijd men zeker met dit vermogen ..misschien nog wel meer ..
maar dat is nooit te vergelijken met huis-tuin -keuken gebruik..
Reply With Quote
  #86  
Old 20-11-2016, 19:48
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Altijd leuk een discussie, en wat in dit geval zeker te begrijpen is

Voor zoals ik het zie, zal deze auto heel erg hard weg gaan, en niet door zijn giga pekaas, maar door de hoeveelheid pk in combinatie met een 700NM over een erg breed toerenberijk en 7-traps DSG-bak bij een gewicht van rond de 1000KG. Ook komen hier serieuze banden en voorwielophanging onder.

Vanuit stilstand word er eigenlijk nooit gereden en word gebruikt voor de sprinten met een rollende start die meestal vanaf een 50km/h worden verreden.

Het hard gaan en stabiel blijven ga ik goed krijgen, maar het remmen en zijn bochtengedrag baat mij zorgen door het te weinig aan gewicht aan de achterzijde en de korte wielbasis enz.

Met de mk2 die we hier voor hebben gebouwd (voor deze zelfde man) is over de 300km/h mee gereden en reed niet heel erg lekker meer en zal hij ook niet weer snel gaan doen zoals hij dat heeft gezegd.
Echter zal een rollende sprint meestal eindigen tussen de 250 en de 300km/h waardoor dit een hele grote uitdaging is aangezien ik geen auto wil bouwen waar iemand in zal verongelukken. Hier zal nog veel mee test-gereden moeten worden om vooral de stabiliteit bij het afremmen en door bochten zo goed mogelijk te krijgen.

Ik bouw hem zo goed mogelijk, maar ook ik heb nog veel dingen om mij zorgen over te maken en zie dit wel als de grootste uitdaging zo ver en vooral omdat hij geschikt zal blijven voor op de normale weg
Reply With Quote
  #87  
Old 20-11-2016, 19:56
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
dat is geen Civic meer hee jongens..
dat is een onderstel waar vanachter geen vering meer inzit om 'squatten' te voorkomen
ultra brede slicks voorop.

Golf 1 voor min of meer dagelijks gebruik met interieur erin en alles is 200-225 pk gewoon de max
harder dan 210-220 wil je er niet mee rijden..
de bovenbouwen van de deuren beginnen dan te wijken..en door het geringe gewicht ..ondanks de eventuele superstugge vering begint de auto aan de voorkant te liften..
in de bergcup en sprints rijd men zeker met dit vermogen ..misschien nog wel meer ..
maar dat is nooit te vergelijken met huis-tuin -keuken gebruik..



De meeste mensen vergeten nog wel eens dat een berg-cup voornamelijk de berg op is waardoor het vermogen ineens heel anders uit komt

Ook zit er verschil in het racen en het sprinten en zeker met een rolende start. Een mk1 met 220pk vind ik nog goed te rijden, maar is dan vooral leuk om mee te spelen, maar al snel te moeilijk voor als je er mee wilt gaan racen.

Sprinten is een heel ander verhaal en dit zal zeker geen dagelijkse auto zijn aangezien hij op speciale brandstof gaat rijden die alleen te koop is in 200L vaten

De grap is echter wel dat hij er de weg mee op moet kunnen en in de straatlegaal-klasse terecht zal komen voor het sprinten. Het uiterlijk van een originele 1.1 is een persoonlijke keuze van de eigenaar en kan ik alleen maar waarderen
Reply With Quote
  #88  
Old 01-12-2016, 18:35
rob rob rob rob is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 28
Default

Danke je Wilco en Skywalker 😀 Het is inderdaad nooit de bedoeling om op circuit te gaan rijden . 4x4 is niet men ding aangezien zoals Wilco al vertelde is het altijd een sprint vanaf rollende start en daarmee kan een fwd zeker met heel wat pk's aan de bak komen
In België plus het gewicht blijft heel wat lager en minder verlies van moter naar de effectieve pk's op de baan . Dat de topsnelheid van deze een stuk hoger word dan men huidige mk2 is wel schrikken zoals Wilco vertelde ben ik al eens over de 300 geweest en was echt aanstaand jagend maar oke ik koos er zelf voor natuurlijk maar alsje race gelijk op blijft gaan moet je het natuurlijk op top snelheid halen 😀
Reply With Quote
  #89  
Old 04-12-2016, 20:18
Shon's Avatar
Shon Shon is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2009
Posts: 781
Default

Prachtig project ! Wat een manuren zitten hier al in.
Gelukkig hebben we in Belgie nog de oldtimer wetgeving waar we al iets vrijer zijn op gebied van auto's. Het blijft een hobby en iedereen moet zich toch kunnen uitleven op zijn manier (natuurlijk zo veilig mogelijk).
ik rijd zelf met een g60 golf 1 met chip en poelie en vind dat hij nog wel meer vermogen aan kan. Enkel de topsnelheid zal ik niet opzoeken. Boven de 200 Km/u is het echt echt te gek voor woorden in mijn koekketrommel Het blijft echte bij spelen op korte afstanden.
Maar met al het werk van dat in deze golf kruipt zal het wel een heel ander verhaal zijn. Succes
__________________
- Golf Mk1 G60 project
Reply With Quote
  #90  
Old 04-12-2016, 21:25
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Altijd leuk een discussie, en wat in dit geval zeker te begrijpen.

Vanuit stilstand word er eigenlijk nooit gereden en word gebruikt voor de sprinten met een rollende start die meestal vanaf een 50km/h worden verreden


Voor mij zit de lol vooral in het rijden vanaf 80-100km/h in z'n 3 tot 240 in z'n 5. In 1 en 2 is 400 pk gewoon te veel. Ik kan dan ook nog overschakelen naar z'n 6 alleen dat komt weinig voor. Ik rijd voornamelijk alleen op 80 km wegen. Zou niet eens weten hoe hard hij in z'n 6 gaat. Bak zit er nu 2 jaar onder en ik rij nou ook weer niet echt veel ermee. Maar denk dat het bij 270-280 echt op is. Als ik in z'n 6 3600 toeren rijdt rij ik 135-140 en zo zou ik bij 7200 toeren op max 280 uitkomen. Met mijn oude 5 bak reed ik 225 maar was ik alleen maar aan het schakelen. Dit heeft ook wel wat maar zo als ik nu rijdt is het beter.
Reply With Quote
  #91  
Old 18-12-2016, 13:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Na het zagen om ruimte te maken voor de RS3-DSG-Bak, heb ik het laswerk in de motorruimte groot-deels klaargemaakt incl verstevigingen door de bijde profielen met elkaar te verbinden zoals in de foto's te zien is:
















Door de andere bak, moet ook de locatie van de baksteun worden aangepast:


















































Reply With Quote
  #92  
Old 18-12-2016, 13:18
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,355
Default

holy guacamole!

netjes hoor!
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Ibiza 6k2 1.6 8v
Reply With Quote
  #93  
Old 18-12-2016, 14:07
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

man man! echt heel erg netjes!
wat een las, pas en meet werk super
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #94  
Old 18-12-2016, 15:39
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

WOW
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
  #95  
Old 18-12-2016, 22:49
Dark Cooper's Avatar
Dark Cooper Dark Cooper is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 182
Default

zeer netjes werk Wilco

Greetz DC
__________________
DC'S MK1 G60 : MK1 G60
Reply With Quote
  #96  
Old 19-12-2016, 10:07
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

Nice!!!
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
  #97  
Old 19-12-2016, 11:02
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ziet er weer super uit, Wilco!
Reply With Quote
  #98  
Old 19-12-2016, 12:31
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

Ziet er schitterend uit!
Hoe zorg je ervoor dat het ¨dichtgezette¨ deel niet aan de binnenzijde kan gaan roesten gezien je hier meestal niet meer met lak bij kan?
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
  #99  
Old 19-12-2016, 13:21
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #100  
Old 19-12-2016, 14:33
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by sampo11
Ziet er schitterend uit!
Hoe zorg je ervoor dat het ¨dichtgezette¨ deel niet aan de binnenzijde kan gaan roesten gezien je hier meestal niet meer met lak bij kan?



Om mee te beginnen, zorg ik er altijd voor dat ik aan de binnenzijde en de plaatdelen waar ik niet meer bij kan komen, al netjes maak en inspuit met een goede lasp-primer. Hier na worden de delen er ingelast en blijf je met het laswerk zitten waar vaak geen verf meer bij kan komen. Daarna zorg ik er voor dat we overal nog met een slang in kunnen komen om (na het spuiten) overal wax in te kunnen spuiten.

Dit zal nooit perfect zijn, maar we doen onze best om het in elk geval zo goed mogelijk klaar te maken zodat alles weer lang mee kan.

Mijn eigen auto word na het laswerk, gedompeld en in de KTL gezet, maar kan alleen bij een volledig kale koets en is erg duur. Dit nadert de perfectie het meest, maar heeft zijn prijs helaas.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum