Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-01-2007, 21:12
edwinus edwinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 6
Default Aankooptips / inspectie T2 bus

Aanstaande zaterdag ga ik een t2 uit 79 bekijken.

Door de eigenaar wordt verteld dat er niet aan gelast is.

- Hoe kan ik dit controleren / zien? (ook als er bijv. veel tectyl opzit?)
- Kunnen jullie me een soort checklistje geven (of melden waar ik dit kan vinden) op welke zaken ik zou moeten letten?

Ik kan me zo voorstellen dat er een aantal belangrijke plekken zijn die ik moet bekijken.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2007, 14:15
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 811
Default

Tja waar moeten we beginnen...

Tectyl: als er veel op zit en het ziet er vrij nieuw uit moet je je afvragen waarom dat er zit... en er is maar 1 manier om te zien of het daaronder rot is....
Rest: zoek even op dit forum en check verder de: accubak achterin, vooras, volledige bodem, kniestukken, instaphoeken, bodem binnenkant cabine, voorruitrand!!(onder de rubbers roest het vaak), wielkasten, etc.etc.etc.
Reply With Quote
  #3  
Old 19-01-2007, 17:37
edwinus edwinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 6
Default

Bedankt voor je tips. Dat is wat ik zoek; een lijstje met punten die ik af zou kunnen lopen.

En met name; hoe bepaal ik dan of iets goed is. Ik heb begrepen dat rotte kokers controleren een kwestie is van prikken met een schroevendraaier?

Nog verdere tips of een soort checklistje waar ik iets aan heb?
Reply With Quote
  #4  
Old 19-01-2007, 18:37
Jodocus Jodocus is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 53
Default

Neem ook eens een magneetje mee, dan kun je uitproberen of er ergens plamuur bij het plaatwerk zit.

Als er ergens gelast is, zou je dat ook aan de binnenkant moeten kunnen zien. Bijvoorbeeld onder de deurpanelen of onder een mat. Als lijnen in een vloer niet doorlopen kan dat betekenen dat er ergens een stukje ingelast is (hoeft niet erg te zijn trouwens).

Kijk ook eens op vwbusclub.nl; daar staat als het goed is ook een lijstje met kritieke punten bij aankoop.

Denk ook eens aan een aankoopkeuring; kan nooit kwaad!

Succes,

Froukje
Reply With Quote
  #5  
Old 21-01-2007, 14:57
Frieser's Avatar
Frieser Frieser is offline
VW Guru
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by edwinus
Bedankt voor je tips. Dat is wat ik zoek; een lijstje met punten die ik af zou kunnen lopen.

En met name; hoe bepaal ik dan of iets goed is. Ik heb begrepen dat rotte kokers controleren een kwestie is van prikken met een schroevendraaier?

Nog verdere tips of een soort checklistje waar ik iets aan heb?


Het is wel zo dat niet iedereen zit te wachten op iemand die even zijn/haar bus gaat lekprikken met een schroevendraaier...
Reply With Quote
  #6  
Old 23-01-2007, 20:11
Jodocus Jodocus is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 53
Default

Als een verkoper van de bus erg bang is dat je met de schroevendraaier iets lekprikt hoef je eigenlijk al niet meer te prikken .. dan weet je toch al genoeg of niet?

Froukje
Reply With Quote
  #7  
Old 26-01-2007, 21:57
edwinus edwinus is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 6
Default

heb inmiddels de aankoop gedaan en we zijn nu in het bezit van een mooie t2b camper! We kunnen niet wachten tot het eerste mooie weekend.

Ik heb tijdens de proefrit de bus op een burg gezet ergens bij een garage in de buurt. Dit moet je zeker doen. Het zag er allemaal keurig uit.

Volgende week z'n eerste grote beurt. Ben benieuwd...
Reply With Quote
  #8  
Old 28-01-2007, 10:43
Jodocus Jodocus is offline
Forum regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 53
Default

Gefeliciteerd!! Heeeeel veeeel plezier toegewenst! En eh: we willen foto's zien!!!!!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum