Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-01-2010, 14:34
Westy69's Avatar
Westy69 Westy69 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 260
Default Werking van rembekrachtiger; OF hij doet het wel OF niet ??

Zal de titel nog even toelichten..

Had net voor de kerst het probleem, dat INCIDENTEEL mijn rem hard aanvoelde. Meestal bij de 1e keer remmen. Net alsof je voor het starten 3 a 4 op je rem trapt. Dat ging gepaard met een slechte remweg en rechtopstaande nekharen... Na een eerste of tweede keer remmen, deden de remmen het weer naar behoren.

Ik met desbetreffende 98'er Passat naar de VW dealer, die voor € 550,- mijn rembekrachtiger vervingen waarna het euvel zich weer voordeed...

De vraag: IS het nou zo, dat een rembekrachtiger het OF doet OF helemaal niks meer doet (zoals een gloeilamp) ??

Uiteindelijk na een nieuwe vaccuumslang en een terugslagklep is het probleem uiteindelijk verholpen maar dit hadden ze wellicht eerder kunnen doen, ipv direct het dure en voor de hand liggende onderdeel te vervangen..

Last edited by Westy69 : 13-01-2010 at 14:24.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-01-2010, 19:20
vwgolfjeII's Avatar
vwgolfjeII vwgolfjeII is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 58
Default

Nou ik heb heel erg het idee dat de desbetrefende dealer een slechte/domme fout heeft gemaakt.
Dit is nammelijk het eerste waar je naar moet kijken.Of er geen vacium lek is, wat blijkbaar niet is gedaan.En meteen maar uitgegaan is dat de bekrachtiger stuk was.
Maar ga er maar niet vanuit dat ze dit toe gaan geven.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-01-2010, 19:33
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

als hij na even stil gestaan te hebben geen rembekrachtiger heeft dan zit er inderdaad vaak een lekage in de terug slag klep of slang zelf
Het had andersom makkelijker geweest om te vervangen
Maar een kleine lekage in de bekrachtiger zelf komt ook wel eens voor
vooral als de bekrachtiger alwat ouder is

Maar echt storing zoeken is er tegenwoordig niet meer bij helaas
En daar ben jij misschien slachtoffer van geworden
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
Reply With Quote
  #4  
Old 04-01-2010, 19:42
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Liever naar de echte dealer........

Blijf het een geweldige reklame vinden, en hoe meer je dit soort verhalen leest en wij van onze eigen klanten horen. Hoe meer wij lachen.

Bij de dealer werken vaak geen monteurs meer, maar mensen die weten hoe ze een laptop aansluiten en op het knopje moeten drukken.
Diagnose stellen is een vak apart.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2010, 20:11
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Liever naar de echte dealer........

Blijf het een geweldige reklame vinden, en hoe meer je dit soort verhalen leest en wij van onze eigen klanten horen. Hoe meer wij lachen.


Wat doen jullie klanten bij de dealer dan.

Universele garage's zijn ook lang niet altijd alles. Sommigen bellen de dealer al om te vragen wat voor oorzaken een probleem kan hebben voordat ze zelf gekeken hebben.

Je hebt goede garagebedrijven en slechte. Universeel of dealer.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 04-01-2010, 20:21
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Daar heb je ook gelijk in, maar wij zien vaak "nieuwe" klanten die eerst altijd bij de dealer kwamen.
En natuurlijk heb je ook slechte universele garage`s , maar je hoort het wel steeds meer van de dealer.
Reply With Quote
  #7  
Old 04-01-2010, 20:25
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Daar heb je ook gelijk in, maar wij zien vaak "nieuwe" klanten die eerst altijd bij de dealer kwamen.
En natuurlijk heb je ook slechte universele garage`s , maar je hoort het wel steeds meer van de dealer.


Tevreden klanten van de dealer zullen niet bij jullie langs komen met hun verhalen. Dat geeft een beetje vertekend beeld.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 05-01-2010, 16:04
Westy69's Avatar
Westy69 Westy69 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 260
Default

Feit is inderdaad, dat ALS je naar een officiele dealer gaat je wel verwacht dat ze exact weten hoe desbetreffende VW in elkaar steekt en ze eerder een goeie diagnose kunnen stellen.

Daarnaast kunnen ze ook voortborduren op hun eerdere ervaringen cq. problemen. Daar betaal je uiteindelijk ook meer arbeidsloon voor en dus verwacht je ook meer.

Heb gebeld met de werkplaats dat ik het onderdeel wil zien maar dat was (natuurlijk) al in de ijzerbak gegooid en opgehaald.
De discussie of ze niet eerst beter naar de vaccuumslang en/of terugslagklep hadden kunnen kijken ipv gelijk de rembekrachtiger te vervangen, win je toch niet.
Net als een eenduidig antwoord op mijn vraag of een kapotte rembekrachtiger het ook sporadisch kan laten afweten..

Misschien mn rechtsbijstandverzekering wel...
Reply With Quote
  #9  
Old 05-01-2010, 17:38
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Westy69
Daarnaast kunnen ze ook voortborduren op hun eerdere ervaringen cq. problemen. Daar betaal je uiteindelijk ook meer arbeidsloon voor en dus verwacht je ook meer.


Dat kan ook in je nadeel werken.

Als bij negen soortgelijke klachten in het verleden de rembekrachtiger stuk was gaat men daar vaak de tiende keer ook weer vanuit.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #10  
Old 05-01-2010, 21:35
neoninside neoninside is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 302
Send a message via MSN to neoninside
Default

of het nou een simpel of een meoilijk probleem is geweest
Iedereen kan een keer op zijn bek gaan dat je achteraf denk damn hoe kon ik daar overheen kijken

En een beginnend monteur moet het ook leren
Helaas is de klant daar soms de dupe van en meestal komt dat door slechte begeleiding of het bekende geen tijd principe wat bij een hoop garage's gehanteerd word
Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat ervan geleerd word door een klacht in te dienen

Het is net als met auto merken de ene heeft nooit wat met een merk en iemand anders heeft altijd gezeik met een merk
Het is maar net de ervaring die je hebt megemaakt
__________________
1600 Notch "71 Ragtop.. Sleeping
Audi A4 B6 avant 1.8 20vt
Reply With Quote
  #11  
Old 05-01-2010, 21:38
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Maar om het verhaal maar even compleet te maken , als een rembekrachtiger stuk(lek) is doet hij het niet meer , zo'n lek gaat namelijk niet zomaar even weer dicht .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #12  
Old 05-01-2010, 21:45
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Maar om het verhaal maar even compleet te maken , als een rembekrachtiger stuk(lek) is doet hij het niet meer , zo'n lek gaat namelijk niet zomaar even weer dicht .


Had ik ook wel bedacht maar is niet het enige defect wat kan ontstaan.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #13  
Old 06-01-2010, 09:11
Westy69's Avatar
Westy69 Westy69 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 260
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Maar om het verhaal maar even compleet te maken , als een rembekrachtiger stuk(lek) is doet hij het niet meer , zo'n lek gaat namelijk niet zomaar even weer dicht .



Ja, dat gaf de garage, bij wie ik om een 2e opinie ging, mij ook aan !

En vanzelfsprekend is het moeilijk zoeken naar problemen die sporadisch voorkomen maar om gelijk te beginnen met het vervangen van het duurste onderdeel terwijl ik bij de 2e keer terugkomen (voor vervanging) nog benadrukte, dat het echt maar incidenteel is.
Tsja, dan zou het geen rembekrachtiger moeten zijn
Afijn, bij VW geven ze aan dat er IN de rembekrachtiger ook een terugslagklepje cq. onderdeeltje kan zitten die niet goed functioneert...

Beetje dubbel gevoel dus oftewel wordt met een kluitje in het riet gestuurd.
Reply With Quote
  #14  
Old 06-01-2010, 19:15
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Westy69
Ja, dat gaf de garage, bij wie ik om een 2e opinie ging, mij ook aan !

En vanzelfsprekend is het moeilijk zoeken naar problemen die sporadisch voorkomen maar om gelijk te beginnen met het vervangen van het duurste onderdeel terwijl ik bij de 2e keer terugkomen (voor vervanging) nog benadrukte, dat het echt maar incidenteel is.
Tsja, dan zou het geen rembekrachtiger moeten zijn
Afijn, bij VW geven ze aan dat er IN de rembekrachtiger ook een terugslagklepje cq. onderdeeltje kan zitten die niet goed functioneert...

Beetje dubbel gevoel dus oftewel wordt met een kluitje in het riet gestuurd.


Toevallig ben ik vandaag nog even met zo'n geval bezig geweest , want m'n werkgever heeft ook zo'n passat ,en ook met remklachten .
We hebben eerst gekeken of er wel vaccuum was in de rembekrachtigingspot dmv de slang er af te trekken (uit het rubber te lichten ) en dan moet er een duidelijk vaccuum aanwezig zijn ,en hoorbaar zijn dmv een sissend geluid .
In dit geval is de klacht dus ook sporadisch zwaar remmen ,maar de rembekrachtiger had wel vaccuum toen de slang er af/uit ging ,en is de bekrachtiger niet lek ,en zit er dus geen terugslagklep IN de bekrachtiger !

In dit geval kan het ook een slang of terugslagklep zijn van de vaccuumpomp naar de bekrachtiger .
Momenteel remt de auto weer goed ,maar heb wel hem aangeraden om even de klep en slang te laten bekijken(door een dealer of garage ) of te vervangen .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #15  
Old 07-01-2010, 12:06
Westy69's Avatar
Westy69 Westy69 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 260
Default

Bedankt voor je reactie !
Welk bouwjaar heeft de Passat van je werkgever ? Deze is van '98 (3B type) maar op zich hoeft dat mbt de rembekrachtiger geen verschillen op te leveren.

Ben benieuwd of bij hem het probleem is opgelost als alleen de vaccuumslang (10 min. werk volgens VW) en terugslagklep vervangen zijn. Dan gaat er direct een brief uit naar de VW met een cc-tje naar de rechtsbijstand

Mag aannemen, dat hij het wel zsm laat vervangen ?!
Reply With Quote
  #16  
Old 07-01-2010, 19:04
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Hij zou morgen met de auto erheen ,dus ik weet maandag pas meer .(ik ben morgen vrij namelijk)
We zitten met ons bedrijf vlak naast een vw (sub) dealer , daar zou hij dan heen gaan .
Hij wil eerst zelf nog even checken of de slang of terugslagklep defect is ,maar ik ga er van uit dat daar sowieso een nieuw setje op komt vrijdag .
je hoort het nog even ,ik ben zelf namelijk ook wel benieuwd wat de oorzaak is !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #17  
Old 08-01-2010, 11:16
Westy69's Avatar
Westy69 Westy69 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 260
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Hij zou morgen met de auto erheen ,dus ik weet maandag pas meer .(ik ben morgen vrij namelijk)
We zitten met ons bedrijf vlak naast een vw (sub) dealer , daar zou hij dan heen gaan .
Hij wil eerst zelf nog even checken of de slang of terugslagklep defect is ,maar ik ga er van uit dat daar sowieso een nieuw setje op komt vrijdag .
je hoort het nog even ,ik ben zelf namelijk ook wel benieuwd wat de oorzaak is !



Tnx! Weet je overigens welk type hij heeft ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum