Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-05-2012, 20:45
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default Velgen kopen in Engeland via ebay...

Tijdens mijn zoektocht naar R32 OZ Aristo's (replica's) kom ik via ebay op nieuwe velgen http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...#ht_4612wt_1139 voor omgerekend €433,-. In Nederland kom ik eigenlijk alleen gebruikte tegen vanaf 450-500 euro met stoeprandschade en slechte banden.
Nieuw is dus eigenlijk een goede optie, alleen hoe betrouwbaar is het kopen in het buitenland? Het blijft toch een beetje vreemd, iets kopen wat je niet gezien hebt. Zijn er mensen met ervaring op dit gebied?

Groeten Niels
__________________
Mijn garage:

Last edited by Neill_s : 08-05-2012 at 22:02.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-05-2012, 07:59
roog909's Avatar
roog909 roog909 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 306
Default

ik koop veel via ebay, als je een beetje vlot persoonlijk contact met iemand kan hebben is het ideaal, de meeste mensen nemen ebay ook n stuk serieuzer dan marktplaats als verkoper. Niettemin, de verzendkosten uit de UK zijn echt niet mals, hou je daar rekening mee? Die geschatte 105 euro klopt wel naar mijn ervaring.
__________________
De stickers zitten er al op! Nou de rest nog...
Gemutlich LAUT zie hier
Reply With Quote
  #3  
Old 09-05-2012, 08:11
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Ik heb toen velgen via een bedrijf gekocht in Engeland voor mijn kever.

Moest vooruit betalen. Velgen waren apart verpakt. 4 of 5 dagen later had ik ze onbeschadigd op mijn deurmat liggen. Geloof dat de kosten iets van 40 euro waren.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-05-2012, 13:04
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Bedankt voor de reacties Het is dus niet zo eng als het lijkt

Ik was inderdaad sowieso van plan om een mailtje te sturen en eventueel te bellen, persoonlijk contact handelt altijd prettiger.
Dat de verzendkosten rond de €100,- zouden zijn had ik gezien, ik kijk even wat het kost als ik ze via onze UPS account op de zaak laat ophalen. MIts de verkoper daarvoor open staat natuurlijk.

Niels
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #5  
Old 17-05-2012, 13:44
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Balen... Na wat gemail ivm pick up en uiteindelijk een gunstiger tarief van de verkoper mbt verzenden besloten een PayPal accunt aan te maken. Helaas duurde het net te lang voor er geld op stond om het 2e set wat de verkoper te koop aan bood te kopen, maar hij had nog 5 sets. Beetje jammer dat met op de "nu kopen" button drukken bleek dat het volgende set ook weg was, en de volgende, en.... Naja, waarschijnlijk had hij dus 1 set welke hij er als verschillende op had staan. Balen dus, en geleerd om de volgende keer beter eerst te vragen hoeveel stuks er daadwerkelijk van het aangeboden object te koop zijn...
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #6  
Old 28-05-2012, 18:55
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Via een andere aanbieder alsnog een set gevonden. Tip: bel de verkoper gewoon even, dan wordt het meteen duidelijk hoe de vork in de steel zit en de verzendtarieven buiten Paypal om zijn ook gunstiger
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
  #7  
Old 28-05-2012, 23:00
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Pas wel op dat buiten Paypal om je je bescherming ook verliest.

Niet dat Paypal heilig is trouwens.... Via wie heb je ze nu gekocht?
Reply With Quote
  #8  
Old 29-05-2012, 05:43
Neill_s's Avatar
Neill_s Neill_s is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 1,745
Default

Dat wist ik inderdaad, maar heb alles ook nog netjes op mail staan en de overschrijving per bank was ook niks vreemds mee. Aangezien ik een rechtsbijstandsverzekering heb maak ik me daar niet al te druk over.

Ik heb ze nu van Hotlinewheels, gewoon een bedrijf dus. Na het telefoontje waar ik duidelijk uitleg kreeg kwam er een net mailtje met de vraag of ik de link wilde sturen zodat ze zeker wisten dat we het over dezelfde wielen hadden. Dit ook omdat ik zonder banden wilde kopen en ze daarom een andere factuur moesten maken.

Kortom, het duurde wel even voordat alles geregeld was, maar volgens de track&trace van TNT komen ze vandaag binnen
__________________
Mijn garage:
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum