Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-04-2016, 21:04
p1800s p1800s is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 47
Default Schuur vondst golf 1 gti

+\- een Jaar geleden stond er een advertentie op mp met daarin 2 golfjes 1 cabrio. Na telefonisch contact gehad te hebben ben ik weze kijken.

In een hele grote schuur,stonden naast veel caravan's zo op eerst gezicht 2 mooie slopers. Toen ik wat verder keek stonden verstopt in een hoelje nog een bruine golf 1 en een witte. Natuurlijk ben ik er naar toe gelopen om deze te bekijken. De bruine (76er) had een flinke schade. De witte zag er netter uit, na een rondje er om heen gelopen te hebben leek het toch wel een gti te zijn. Direct gevraagt of ik deze ook mee mocht nemen. Helaas deze was van een andere en werd daar gestald, stond er 10+ jaar.

Naja Cabrio's ingeladen en gevraagt of hij mij zou willen bellen of de eigenaar vd gti deze wou verkopen.

Vele telefoontjes en een jaar later!









Toch geen normale gti, sticker in de kofferbak gaf onder ander ook aan dat het een pirelli is. Jaartje geduld, beloont.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-04-2016, 21:22
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Gaaf hoor , kamei spoiler set erop?

Heb je meer foto's?

Grt yal
Reply With Quote
  #3  
Old 20-04-2016, 21:59
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 1,355
Default

dik! mooie vondst!
__________________
1984 VW Golf mk1 GTI Pirelli Schrick turbo

2000 Seat Ibiza 6k2 1.6 8v
Reply With Quote
  #4  
Old 20-04-2016, 22:09
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Zeker gaaf. Echt jaren 80 en 90 wat je hier op de foto ziet. Alleen jammer dat bijna iedereen die deze auto onder handen zal nemen weer terug wil naar afgeleverd zoals uit de fabriek. Ik vind dat heel jammer en doe hier ook niet aan mee. Vooral dat "hij weer op de originele stalen velgen moet" en zonder verlaging. Heb een 79er Gli met Zender uitbouwset die er al opzit sinds 1984. Heb de aankoop en montage factuur er nog bij. Is dus al wel 32 jaar op deze auto gemonteerd geweest. Haal de set er niet af omdat deze na zo veel jaar gewoon bij de auto hoort.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-04-2016, 22:42
jurie jurie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 216
Default gti?

het lijkt mij meer n gts
Reply With Quote
  #6  
Old 21-04-2016, 05:56
p1800s p1800s is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 47
Default

@turbojo2

Ik zal je geruststellen, heb nog een bbs set gekocht omdat deze inderdaad gewoon bij de golf hoort.


Reply With Quote
  #7  
Old 21-04-2016, 08:00
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Mooie vondst!
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #8  
Old 21-04-2016, 08:10
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

gaaf ding
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #9  
Old 21-04-2016, 08:13
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

aan de non euro kenteken platen te zien..staat hij al iets langer in de hoek..
mooi dat je zoiets nog vind..al zal je nog best wel wat werk hebben om hem weer fatsoenlijk rijdend te krijgen..
de benzine zal volledig vergaan zijn na die tijd..de Kjetronic is ook niet zo happy met zomaar wegzetten en na zo'n langer periode weer werken ,kans dat de motor vastzit..als het een oliezuiper was misschien niet..
(nu komt er vast weer iemand die roept:..Ben je gek!..die van mij stond 20 jaar stil ,beetje remmenreiniger in de gasklep en hij liep weer..als een zonnetje nooit geen problemen gehad..,en dan zeg ik weer van: niet waar ,hij weer van wel..leuk spelletje ,kun je lang volhouden)
rubberwerk van slangen,ophanging injectiesysteem zullen meestal vergaan zijn..
pakkingen die straks spontaan gaan lekken..interieur vol schimmel
dat lang stilstaan is mits droog weggezet meestal maar voor 1 ding leuk ,en dat is het lang niet meer door dit shit klimaat hebben te hoeven rijden..dwz roestvorming.
tsja..en als het aan mij ligt..(niet,in dit geval)..ging die plastic ellende die 'koud' op de auto geschroefd zit met parkers gelijk in de kliko..
wees eerlijk ,dat was in 1983 al geen porem..laat staan nu..
en toch zeker als het een Pirelli is..,nu gaat iedereen roepen ; die zijn er al zoveel!..
ja dat is waar,...ik moet al 2 straten verder parkeren soms vanwege al die Golf 1 GTI's hier voor de deur..niet normaal meer ,moesten ze verbieden..
als hij qua roest goed bewaard is gebleven ,kun je er al bij al een leuk ding van maken..onderdelen zijn er genoeg zowel gebruikt als nieuw..er zijn hier best nog wat 'heren' die ze nieuw nog verkopen..al twijfel ik soms aan de kwaliteit uit China maar goed
veel succes ermee!
Reply With Quote
  #10  
Old 21-04-2016, 08:34
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Mooi ding zo! Gewoon weer in deze staat terugbrengen, helemaal leuk zo
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #11  
Old 21-04-2016, 08:36
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Spannende vondst! In tegenstelling tot wat je in verkoopadvertenties wel eens leest, is dit met recht een Barnfind! En ik vind die BBS set ook gaaf! Vooral ook de achterklepspoiler met remlichten, zie je zelden en is weer s wat anders dan 3 dlg Zender hè?! Heb je al een beeld van hoe de auto er verder aan toe is? Aan de oude platen te zien heeft ie meer dan 15 jaar gestald gestaan. Ellende zou dus best s mee kunnen vallen. Gaaf dat t 5e Pirelli wiel er nog bij zit. Ik heb in september '99 zelf een witte PiGo ingevoerd. Daar zat t reservewiel ook nog in.

Verkocht in januari 2003. Toenmalige koper blijkt m nog steeds in bezit te hebben, auto heeft 5 jaar buiten gestaan onder een zeil... Staat nu wel netjes binnen, maar zit veel werk aan...

Ben benieuwd wat je plannen met de GTI zijn.
Reply With Quote
  #12  
Old 21-04-2016, 08:50
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default

Gaaf ding, en stiekum vindt ook ik die spoilerset wel ruig staan!
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote
  #13  
Old 21-04-2016, 11:48
p1800s p1800s is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 47
Default

@NielsDub

De auto is vrij hard, kleine plekjes hier en daar en natuurlijk de spatbordranden moeten vernieuwd worden.
Reply With Quote
  #14  
Old 21-04-2016, 11:56
p1800s p1800s is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 47
Default

En de donor gti 83er. Voor de Motor etc klein spul, extra delen. Komt altijd van pas.


Reply With Quote
  #15  
Old 21-04-2016, 12:59
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

Leuke vondst, gaaf ding Succes met de plannen!!
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #16  
Old 21-04-2016, 16:10
roelgts's Avatar
roelgts roelgts is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 209
Default

Leuk ding! Ook met die bbs set, ik houdt dr wel van, ook op n gti!
Reply With Quote
  #17  
Old 21-04-2016, 17:04
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by NielsDub
Aan de oude platen te zien heeft ie meer dan 15 jaar gestald gestaan. Ellende zou dus best s mee kunnen vallen.


Mijn 77er gti heeft van 1989 tot 2010 in een schuur in Duitsland stil gestaan bij een auto verzamelaar met een schuur vol oude bmw's. De oude man ging zijn huis verkopen om kleiner te gaan wonen. Paar NL bmw liefhebbers waren bij hem gaan kijken om eventueel een bmw te gaan kopen. Ze kwamen echter met de gti terug. Na bij hun een jaar te hebben gestaan hadden ze besloten om hem te verkopen omdat ze al hun tijd al kwijt waren aan het sleutelen aan bmw's. Ik heb toen de auto over kunnen nemen en er 5 jaar (met soms lange tijden met niks er aan te doen)over gedaan hem te restaureren. Sinds eind 2015 is hij af en kan ik eindelijk, nadat hij dus 26 jaar heeft stilgestaan, er mee rijden.
Dat de ellende wel eens mee kan vallen nadat een auto 15 jaar in een schuur heeft gestaan zegt niet alles. Vooral de vroege golfjes konden al na 8 jaar kaarsverrot zijn. Zit soms nog wel eens "het wrak van de weg" filmpjes te kijken op You Tube. Vooral het einde is mooi dan worden de wrakken vernietigd door er bijv met een bulldozer overheen te rijden, hem vol te storten met beton of hem van een viaduct te laten storten en dat onder het mom van " die zien me nooit meer terug"

Last edited by turbojo2 : 21-04-2016 at 17:13.
Reply With Quote
  #18  
Old 22-05-2016, 18:29
p1800s p1800s is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 47
Default

Vandaag mooie 14" velgjes opgehaald. Nu heb ik een setje van 5 jayyy


Reply With Quote
  #19  
Old 22-05-2016, 21:29
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

Grappig, volgens mij zijn dat mijn oude 14"en, zit zeker 195 45 14 op hè?
Succes met je vondst!! Blijft mooi in het wit
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum