Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 06-12-2016, 16:59
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Er heerst zeker een overdruk naar mijn weten, maar door de slag van het blok krijgt de uitlaat ook een soort zuigende werking.
Lambda regelt dan verkeerd bij door een verkeerd signaal van de lekkage vanaf het spruitstuk. Precies dat heb ik al eens ervaren in mijn oude MK3.
Binnenkort eens meten op de sonde of deze überhaupt wel een beetje pendelt.

Ik vind het voorlopig wel even goed zo. Probeer niet gek veel km's te maken met bagger weer in de Golf. Loopt met afgekoppelde lambda perfect (Start ook op 4 cilinders bij extreme kou). Heb een vaag vermoeden dat de koppakking heel lichtjes is doorgeslagen ergens zoals René aangaf.
Reply With Quote
  #22  
Old 14-12-2016, 18:31
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Wil het toch even laten weten: BINGO.

Het is toch de spruitstukpakking die zeer minimaal lekt.. Daar kwam ik achter na het demonteren van het hitteschild. Morgen ga ik de pakking vervangen en dan laat ik weten of ik er definitief vanaf ben... hehe
Reply With Quote
  #23  
Old 15-12-2016, 15:39
GulfZwei GulfZwei is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2016
Posts: 11
Default

Ik hoop van wel, want ik verdenk mijn golf 2 NZ er ook van dat de rare motorloop komt vanuit de uitlaatpakking, deze ziet er vanaf de buitenkant erg slecht uit.

Verder: als ik de lambda afkoppel, is er geen verschil in lopen van de motor, wat wil dit zeggen? (sorry als ik je topic verpest maar op mijn topic wordt niet gereageerd dus vraag ik het even aan jou)
Reply With Quote
  #24  
Old 15-12-2016, 16:21
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by GulfZwei
Verder: als ik de lambda afkoppel, is er geen verschil in lopen van de motor, wat wil dit zeggen? (sorry als ik je topic verpest maar op mijn topic wordt niet gereageerd dus vraag ik het even aan jou)

Lambda afkoppelen bij koude motor of bij warme? bij warme zou die er op moeten reageren. Koud is de blauwe temperatuursensor degene die het mengsel bepaald.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #25  
Old 15-12-2016, 23:48
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

The_Maxx heeft gelijk
Lambda begint ie pas op te reageren zodra deze wat beter is opgewarmd.

Om heel eerlijk te zijn... De wagen loopt nog steeds niet hoe ik het had gehoopt. Lekje vooraan is sowiso weg. Enige wat het nog zou kunnen zijn is bijvoorbeeld een injectorrubber ofzo. Ook op de CO schroef bij de luchtmassameter heb ik niet echt het idee dat de motor een reactie geeft. Dit laat mij dan weer denken aan valse lucht NA de luchtmassameter.

Met andere woorden.. Lambda maar weer lossen
Reply With Quote
  #26  
Old 19-12-2016, 13:13
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Iemand enig idee of injectorrubbers van een 2E 2.0 8v motor hetzelfde zijn als die van een 1.3 NZ? Als het goed is heb ik die van de 2.0 nog liggen namelijk.. Kan de rubbers voor een NZ motor ook niet echt vinden op het web.
Reply With Quote
  #27  
Old 27-01-2017, 14:36
Sonic_striker's Avatar
Sonic_striker Sonic_striker is offline
Volksforum Aandeelhouder Ninja Pirate driving VW
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 112
Default

Ondertussen al een oplossing gevonden?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mn polo, koud gaat t perfect, maar warm is t net of ie bij wegrijden niet wil/verzuipt/geen vermogen. als je dan wat meer gas geeft spurt ie er vandoor.
__________________
Gamer, Geek and Car enthousiast!
Driving:
1985 VW Polo 2 86c CL Coupe
1991 VW Polo 2f 86c CL Sedan
Reply With Quote
  #28  
Old 27-01-2017, 18:12
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by JBM
Iemand enig idee of injectorrubbers van een 2E 2.0 8v motor hetzelfde zijn als die van een 1.3 NZ? Als het goed is heb ik die van de 2.0 nog liggen namelijk.. Kan de rubbers voor een NZ motor ook niet echt vinden op het web.


Je hebt nog losse injectors liggen. Even naar de onderdelenboer met 1 daarvan. Die hebben vast wel een assortimentsbak O-ringen staan waar ze een paar ringetjes uit kunnen halen

Je kunt trouwens ook die van je 2.0 vergelijken op die manier.

Zo bijzonder is het ook weer niet.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #29  
Old 03-02-2017, 13:31
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Ik ga vanavond een compressiemeting doen. Eerst koud, daarna warm.
Heb het vermoeden dat Rene gelijk heeft (Paar posts hiervoor).

Denk dat de koppakking intern heeeul minimaal lekt koud. Zodra ik de wagen op een wat koudere dag start loopt ie ook soms even op 3 cilinders. Ook lichtjes bokken de eerste 2 min rijden. Daarna is alles perfect.

Met of zonder lambda, dat maakt niet uit. Ik ga wel preventief de injectorrubbers nog vervangen. Mocht ik zeker weten dat het van de kop komt dan gaat binnenkort de bewerkte NZ kop erop (volledig gereviseerd). Het zou ook kunnen dat er natuurlijk iets bij de kleppen niet helemaal fris is..

Ik zou zeggen, leen ergens een compressiemeter en meet even koud en warm.
(gasklep open, brandstofpomprelais los, bobinekabel aan de min hangen). Ik kom er nog op terug.
Reply With Quote
  #30  
Old 21-02-2017, 16:03
JBM JBM is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 285
Default

Om hier nog even op terug te komen (Heb een oplossing gevonden vermoed ik).

Laatste tijd wat gezeur gehad met een niet meer werkende claxon.. Na wat dingen uitgesloten te hebben kwam ik erachter dat de massa niet goed was richting de stuurpen (de - van de claxon).
Heb een nieuwe kabel aangelegd vanaf de -accu naar het stuurhuis. Claxon weer werkend

Na dit euvel ging ik nog eens wat nameten en kwam ik erachter dat het schildje boven de inlaat (Waar de lambdasonde ook nog massa maakt als ik het goed heb) Ook geen goede massa meer maakte. > Vanaf de -accu nieuwe kabel getrokken richting het schildje.

Na het warmrijden nog eens stationair gesteld bij het gasklephuis en moet zeggen dat de wagen nu veel regelmatiger stationair loopt + het verbruik is weer netjes (1 op 15 met de 3f nokkenas).

Dus voor de mensen die er misschien iets aan hebben
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum