Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #361  
Old 15-05-2019, 17:16
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Je kan gewoon de kleine kabelschoentjes nemen met een krimpkousje tot op het einde i.v.m. isolatie. Maar volgens mij is het nummer: 037906240
Kan je geen draad op die stang snijden?

Als je nu je pookje langer maakt krijg je ook een veel grotere slag. NOG korter bij je zetel dus

Shortshifter is de oplossing!


Heb de kabels wat versteld en het is beter, maar zal toch altijd dicht tegen de zetel aanlopen vrees ik.

Heb je geld nodig?

@Christiaan
bedankt voor de link

@sinaasboom
Dat is een goede oplossing, maar ik ga er wel een verlenging aanmaken, want ik vind het wel wat aan de lage kant.
Maar niet te lang, want zoals Van Limburg al aangeeft komt die zeker helemaal tegen de zetel.

Bedankt voor de tip
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´

Last edited by Mk1_ er : 15-05-2019 at 17:20.
Reply With Quote
  #362  
Old 16-05-2019, 18:47
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Vandaag eens een klein ritje gedaan, ni te ver van huis uiteraard.

Als ik gewoon rijd dan is alles goed.
Vanaf ik beetje meer gas geef (lees niet meer dan 3000 toeren) nog altijd alles ok.

Vanaf daarboven dan begint hij wat te stotteren en/of in te houden.
En soms komen er dan wat knalletjes uit de uitlaat, maar is dat van de uitlaat of de afstelling dat niet goed is?

Mijn gevoel en zover ik er iets van ken, dat die misschien te weinig naft krijgt. En heb er dan ook eens een bougie uitgedraaid en die staan kurkdroog.

Iets waar iemand mee kan helpen of zal ik hier echt iemand voor moeten laten komen voor te helpen? Dan wel iemand die zo'n g60 motor kent.

Het zou maar al te mooi geweest zijn, moest dit van de eerste keer goed zijn
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #363  
Old 16-05-2019, 18:50
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Ik heb niet alles terug gelezen, maar welke brandstof pomp zit er in? Druk meten, injectoren zijn gereinigd? CO afgesteld en de ontsteking?
Als je echt een g60 expert nodig hebt, moet je bij Ruud G60 zijn, in Pijnacker
Reply With Quote
  #364  
Old 16-05-2019, 19:20
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Is de originele brandstofpomp van de gti nog die erop steekt, en ook nog de originele accumulator.
CO is niets aangedaan en de ontsteking ook niet.

Zou nog altijd zo moeten staan zoals de motor uit de golf 2 is gekomen.

Wat kan ikzelf met jullie hulp al eventueel proberen?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #365  
Old 17-05-2019, 08:57
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,798
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Mijn gevoel en zover ik er iets van ken, dat die misschien te weinig naft krijgt. En heb er dan ook eens een bougie uitgedraaid en die staan kurkdroog.


Ik weet niet wat je met "droog" bedoelt. Nat hoort een bougie in ieder geval niet te zijn. Kijk vooral even naar de kleur:


__________________
Reply With Quote
  #366  
Old 17-05-2019, 09:19
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

De brandstofpomp en accumulator van een GTI zijn meer dan voldoende.

Je hebt of een afstellingsprobleem, of een sensor is niet goed.

Eerst goed na (laten) kijken en vooral niet trappen want voor je het weet smelt je een gat in een van je zuigers.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #367  
Old 17-05-2019, 19:45
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik weet niet wat je met "droog" bedoelt. Nat hoort een bougie in ieder geval niet te zijn. Kijk vooral even naar de kleur:




Ik dacht dat een bougie toch wat vochtig moest zijn, niet dus.
Nee ze zijn ook niet verkleurd, gewoon zoals ik ze heb gekocht, het zijn nieuwe wr6dpo.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #368  
Old 17-05-2019, 19:49
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
De brandstofpomp en accumulator van een GTI zijn meer dan voldoende.

Je hebt of een afstellingsprobleem, of een sensor is niet goed.

Eerst goed na (laten) kijken en vooral niet trappen want voor je het weet smelt je een gat in een van je zuigers.


Naar welke sensor kan ik dan eventueel kijken, is er iets wat ik nog kan doen?
Ik ga zeker niet trappen, wil het niet om zeep helpen nu ik eindelijk zover ben geraakt.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #369  
Old 20-05-2019, 07:27
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,153
Default

Knalletjes uit de uitlaat wijzen in ieder geval niet op een brandstof probleem. Anders zou er niks ontbranden daar

Mijn gok is dat er iets te vinden in de afstelling van de ontsteking na 3000 toeren, en dat zal hoogstwaarschijnlijk aan de ontstekingsvervroeging liggen. Het ontsteken in de uitlaat, dus de knalletjes die jij hoort, zijn het gevolg van:

-Een te late ontsteking, waarbij de bougie vonkt op het moment dat de uitlaatkleppen al zijn geopend.

-Een slechte vonk, waardoor sommige cilinders niet ontsteken maar de warmte in de uitlaat een deel van het mengsel alsnog verbrand.

Kijk eerst een hoe hij loopt op het moment dat je de lambda sensor hebt ontkoppeld. Indien hij hier even slecht op loopt na 3000 toeren, zou het wel eens aan de Lambda sensor kunnen liggen.

Origineel stelt de ECU geloof ik de ontsteking bij aan de hand van toerental, laaddruk en gaskleppositie. Daarvoor loopt er een slang van precies 1 meter naar de Digifant toe. Gezien deze echter op DTA loopt, vraag ik mij af hoe deze precies de ontstekingsvervroeging stelt.
Reply With Quote
  #370  
Old 20-05-2019, 19:13
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Knalletjes uit de uitlaat wijzen in ieder geval niet op een brandstof probleem. Anders zou er niks ontbranden daar

Mijn gok is dat er iets te vinden in de afstelling van de ontsteking na 3000 toeren, en dat zal hoogstwaarschijnlijk aan de ontstekingsvervroeging liggen. Het ontsteken in de uitlaat, dus de knalletjes die jij hoort, zijn het gevolg van:

-Een te late ontsteking, waarbij de bougie vonkt op het moment dat de uitlaatkleppen al zijn geopend.

-Een slechte vonk, waardoor sommige cilinders niet ontsteken maar de warmte in de uitlaat een deel van het mengsel alsnog verbrand.

Kijk eerst een hoe hij loopt op het moment dat je de lambda sensor hebt ontkoppeld. Indien hij hier even slecht op loopt na 3000 toeren, zou het wel eens aan de Lambda sensor kunnen liggen.

Origineel stelt de ECU geloof ik de ontsteking bij aan de hand van toerental, laaddruk en gaskleppositie. Daarvoor loopt er een slang van precies 1 meter naar de Digifant toe. Gezien deze echter op DTA loopt, vraag ik mij af hoe deze precies de ontstekingsvervroeging stelt.


@RobertVoorst

Ik heb geen lamdasonde.
En waar Ik de motor van heb reed ook zonder lamdasonde, maar daar komt ook de DTA van, dus zou wel op mekaar afgesteld moeten zijn.
Ik weet nog dat hij zei dat hij enkel de lamdasonde stak om hem af te stellen, en dan weer los koppelde.

Over die slang had ik al één en ander gevonden, bij mij was die slang maar op en al 300mm. Dus een andere gaan halen van 1000mm, maar ik las dan dat je zou moeten resetten ofzo.
Dus blauwe stekker los en dan gas geven boven de 3000 t/m, maar heb dit niet gedaan om ik niet wist of ik dit wel mag doen, ik wil niets ontregelen ofzo.
Moet ik dit doen of niet?

Nu de auto start en rijdt, heb ik MelG60 WhattsApp gestuurd en die gaat me met het dta helpen wanneer hij kan.

Maar verdere hulp is welkom natuurlijk.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #371  
Old 21-05-2019, 06:59
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,153
Default

Loopt die slang nu naar de DTA toe? Dan neem ik aan dat er rekening mee is gehouden is het opzetten van de tune. Blauwe stekker los betekend in Digifant taal dat de ECU geen rekening houdt met eventuele verrijking van een koude motor, dus niet het mengsel aanpast naar temperatuur.

Ik neem aan dat deze op de DTA identieke functie vervult. Zal ongetwijfeld de brandstof verrijking regelen. Deze kun je in principe prima los koppelen. Als de DTA het er niet mee eens is stopt ie vanzelf
Reply With Quote
  #372  
Old 21-05-2019, 19:05
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Dit is waar de slang aanzit, en daar heb ik dan nu een slang van 1000mm op gemonteerd.


Die slang zit daar op een T-stuk, maar is dat normaal dat er aan dat T-stuk geen klemmetjes worden gezet?



Ook hier even een foto dat je ziet dat er slangetje zit dat zo kort zit, dat het volgens mij zo goed als toe zit, is dit Normaal? Is achteraan op de gasklep.



Dus ik ga één van de dagen proberen om dan de blauwe stekker los te halen en dan zo een keer rijden, om te zien wat die gaat doen.
Heb ervoor wel gemerkt hoe warmer de motor werd, hoe erger die dat kreeg
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #373  
Old 22-05-2019, 15:44
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,153
Default

Ah dat een MAP sensor van VEMS (Manifold Air pressure) hij bepaald dus aan de hand van de laaddruk (in combinatie met waarschijnlijk de gasklepstand en de inlaatlucht temperatuur) de benodigde brandstof.

Probeer deze leiding eens zonder het T-stuk te monteren, het kan namelijk zijn dat door de andere vacuumleiding op het T-stuk de sensor geen juist spruitstukdruk kan bepalen, waar alsware een deel de andere slang in kan lekken indien deze ergens niet luchtdicht is. Zo schat de DTA de hoeveelheid lucht verkeerd in en daarbij ook de hoeveelheid brandstof.

Sluit de sensor eens aan op die doorgeluste slang op het gasklephuis, waarbij je andere afdopt.


Last edited by RobertVoorst : 22-05-2019 at 15:46.
Reply With Quote
  #374  
Old 22-05-2019, 16:50
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Dus als ik het goed begrijp.
Haal ik het T-stuk eraf en sluit ik die slang van de brandstofregelaar rechtstreeks aan. En die slang van 1meter sluit ik aan het gasklephuis aan het bovenste zou ik zeggen, en het onderste dop ik af.
Zullen we eens proberen....
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #375  
Old 22-05-2019, 20:30
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Dus heb het aangesloten zoals op het schema.




Merkte al vlug op dat bij het starten hij van in het begin iets lager in toeren draait al.
Bij het rijden ging het volgens mij al beter, maar is nog niet helemaal weg.
Dat knallen heeft hij nog maar ook precies wat minder(kan ook toeval zijn)
Heb een paar keer eens wat verder door kunnen trekken, maar als hij echt warm wordt dan krijgt hij het precies nog wel.

Durf ook nog niet echt doorgaan, want wil geen kapotte zuiger hebben zoals Roy16VG60 aangeeft.

Moet ik nu een keer proberen met de blauwe stekker los, hoe het nu is aangesloten?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #376  
Old 22-05-2019, 20:35
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Vandaag de nieuwe grill met rode bies gemonteerd, want die met de verstralers kon er niet meer op.



Alleen stoort het me wel dat de IC zo hard opvalt erdoor, maar dat pakken we later wel aan.
Volgende wat ik wil bestellen zijn de sierlijsten om deze terug rondom te plaatsen.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #377  
Old 23-05-2019, 06:55
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is online now
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,153
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Dus heb het aangesloten zoals op het schema.




Merkte al vlug op dat bij het starten hij van in het begin iets lager in toeren draait al.
Bij het rijden ging het volgens mij al beter, maar is nog niet helemaal weg.
Dat knallen heeft hij nog maar ook precies wat minder(kan ook toeval zijn)
Heb een paar keer eens wat verder door kunnen trekken, maar als hij echt warm wordt dan krijgt hij het precies nog wel.

Durf ook nog niet echt doorgaan, want wil geen kapotte zuiger hebben zoals Roy16VG60 aangeeft.



Moet ik nu een keer proberen met de blauwe stekker los, hoe het nu is aangesloten?



Dat scheelt al! Probeer het eens met de temperatuursensor los zoals je zegt, wie weet maakt het verschil. Alle merktekens van de distributie staan goed?

De IC kun je evt. zwart spuiten, maar denk er wel aan dat deze laag verf isolerend werkt en de warmte meer in de IC houdt.

Last edited by RobertVoorst : 23-05-2019 at 07:01.
Reply With Quote
  #378  
Old 23-05-2019, 09:08
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,183
Default

Als een likje verf de koeling al moet tegen houden dan hou maar op Spuiten dat ding!
Moet je nu nog gaten boren voor je sierlijsten of zie ik dat fout?
Reply With Quote
  #379  
Old 23-05-2019, 10:01
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Precies wat meneer Limburg zegt.

even met https://www.sprayster.com/product/i...hard-hat-500ml/ eroverheen waaien en klaar

pas op want dat spul plakt op alles !
Reply With Quote
  #380  
Old 23-05-2019, 17:58
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 843
Default

Heb zonder sensor gereden en als die warm wordt, is het even slecht, zelfs iets slechter naar mijn gevoel.

Zo staan de merktekens, ze staan een 3 a 4mm uiteen.
weet niet dat het hier aan zou kunnen liggen?
Zou me verwonderen, want die motor is zo uit de golf 2 gekomen, of de prutser moest daar ook aan bezig geweest zijn

Heb daar al wat over opgezocht en de rotor van de ontsteking moet ook op een bepaald punt staan en het vliegwiel dacht ik. Maar dat laat ik aan jullie over.




@Van Limburg
Inderdaad, die gaten zijn allemaal dichtgemaakt maar je ziet ze nog, dus ik moet ze gewoon terug uitboren.
Enkel onderaan zijn de gleuven dichtgemaakt, maar dat zie je wel meer blijkbaar, doodzonde vind ik dat!

@Sixpack

Tjah, dan heb ik ineens ne zwarte golf é
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum