Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-03-2017, 10:05
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default Originele GTI of niet??

Beste forumbezoekers,

Al een tijdje ben ik op zoek naar een Golf 1 GTI met kleine achterlichten, het oermodel dus. Nu denk ik er een gevonden te hebben, maar ik ben er niet zeker van of het wel een originele GTI is, en geen omgebouwde. Het chassisnummer is 1793453260. Er zit geen kleursticker (meer) in de kofferbak, er zit nog wel een zilverkleurig typeplaatje onder de motorkap. Daar heb ik een foto van, ik weet alleen niet hoe ik een foto kan toevoegen aan dit bericht. Op het typeplaatje had ik verwacht motorcode 'EG' te zien staan, maar dat staat er niet op. Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!

Last edited by paulvanbrummel : 28-03-2017 at 10:12.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-03-2017, 17:55
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Ik wil je wel helpen. ik heb 2 oer-gti's modeljaar 1977 en modeljaar 1978 en ik heb een golf cabrio gli uit 12/79 met de 1.6 EG gti motor erin. Als je het wil kun je me foto's mailen van de auto die je op het oog hebt en dan laat ik je wel weten of het klopt of niet. Ik heb dan foto's nodig van alles onder de motorkap en van het interieur en dashboard. Hoe meer hoe beter.
Bij interesse kun je me een mail sturen: info@verkuyltrosrozen.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 28-03-2017, 18:09
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Ik heb je chassis nr nagetrokken op Golf1-Ig.de en daar komt uit dat hij van de band gelopen is in Maart 1979.
Reply With Quote
  #4  
Old 28-03-2017, 19:58
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Bedankt, ik heb je een mail gestuurd
Reply With Quote
  #5  
Old 29-03-2017, 11:47
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Motornummer is EG 137436. Is er iemand die weet of dit bij chassisnummer 1793453260 hoort?
Reply With Quote
  #6  
Old 29-03-2017, 17:37
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Ik heb je mail ontvangen maar omdat ik een nieuwe computer heb klopt er nog iets niet met het verzenden van berichten. Ik reageer dan maar hier als je het goed vind. Wat ik op de foto's zie is het wel een echte gti. Het type plaatje klopt zoals het bij een gti hoort te zijn. De gewichten die er op staan 1230, 670 en 570 kg heb ik ook op mijn type plaatje staan en horen bij de gewichten van een gti. Het dashboard is ook degene die erin hoort te zitten. Alleen jammer dat het originele ruitjes interieur er niet meer inzit. Deze kom je heel zelden nog wel eens tegen maar je kunt ook een ander (gti )interieur van bijv een 81, 82 of 83er nemen en die dan in de juiste stof laten bekleden. Dit is iets wat je ook over een aantal jaren kunt doen of je blijft gewoon zo rijden. Ik heb helaas geen pics kunnen beoordelen van de motor maar wat ik zo zag heeft de motor wel de goede luchtinlaat erop zitten. Het motor nr wat je doorgaf kan ik niet effe zo beoordelen maar het is iig een EG motor en lijkt mij waarschijnlijk wel de originele. Wat ik niet kan zien is of de carrosserie de originele is die bij de auto hoort. Het kan iig geen Bordeaux rode zijn geweest voordat hij blauw is gespoten. Die kleur is nooit als gti geleverd. Wat wel kan is marsrood. Mocht je nog vragen hebben laat het me maar weten dan.
Reply With Quote
  #7  
Old 29-03-2017, 21:24
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Ik heb je mail ontvangen maar omdat ik een nieuwe computer heb klopt er nog iets niet met het verzenden van berichten. Ik reageer dan maar hier als je het goed vind. Wat ik op de foto's zie is het wel een echte gti. Het type plaatje klopt zoals het bij een gti hoort te zijn. De gewichten die er op staan 1230, 670 en 570 kg heb ik ook op mijn type plaatje staan en horen bij de gewichten van een gti. Het dashboard is ook degene die erin hoort te zitten. Alleen jammer dat het originele ruitjes interieur er niet meer inzit. Deze kom je heel zelden nog wel eens tegen maar je kunt ook een ander (gti )interieur van bijv een 81, 82 of 83er nemen en die dan in de juiste stof laten bekleden. Dit is iets wat je ook over een aantal jaren kunt doen of je blijft gewoon zo rijden. Ik heb helaas geen pics kunnen beoordelen van de motor maar wat ik zo zag heeft de motor wel de goede luchtinlaat erop zitten. Het motor nr wat je doorgaf kan ik niet effe zo beoordelen maar het is iig een EG motor en lijkt mij waarschijnlijk wel de originele. Wat ik niet kan zien is of de carrosserie de originele is die bij de auto hoort. Het kan iig geen Bordeaux rode zijn geweest voordat hij blauw is
gespoten. Die kleur is nooit als gti geleverd. Wat wel kan is marsrood. Mocht je nog vragen hebben laat het me maar weten dan.


Hartelijk dank voor je reactie, ik weet voldoende!
Reply With Quote
  #8  
Old 31-03-2017, 08:57
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by paulvanbrummel
Motornummer is EG 137436. Is er iemand die weet of dit bij chassisnummer 1793453260 hoort?

Motor is van 24-03-1979 das wel het goede blok.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-04-2017, 19:01
emu emu is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 11
Default

Quote:
Originally Posted by paulvanbrummel
Motornummer is EG 137436. Is er iemand die weet of dit bij chassisnummer 1793453260 hoort?


Hoi,

dat kan alleen VW je vertellen.
De motor en het chassisnummer zijn in ieder geval beide van maart 1979.
Waarschijnlijk is dit dus de originele motor.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-04-2017, 08:28
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Quote:
Originally Posted by emu
Hoi,

dat kan alleen VW je vertellen.
De motor en het chassisnummer zijn in ieder geval beide van maart 1979.
Waarschijnlijk is dit dus de originele motor.


Bedankt! Van Pon heb ik inmiddels een comformiteitsverklaring ontvangen waaruit blijkt dat het in ieder geval gaat om een originele Golf 1 GTI.
Reply With Quote
  #11  
Old 07-04-2017, 09:16
paulvanbrummel paulvanbrummel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 119
Default

Dit topic mag worden gesloten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum