Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Spuitwerk, lakken en verfsystemen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-03-2017, 12:57
Scully Scully is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 832
Default Velgen schuren tot welke korrel voor primer.

Hallo,

ik ben de laatste weken al bezig met het schuren van mijn velgen. Ik heb ze eerst laten stralen, toen spuitplamuur, toen met korrel 80, 180, 240, en ben nu bezig met 320. Na het stralen was alle lak er nog niet af, waardoor ik dit voor mijn gevoel voor niks heb laten doen.

Ben er ondertussen wel een beetje klaar mee, en vraag mij af tot hoe ver ik moet gaan. Door de moeilijke vorm (concave en bolling op de spaken), moet alles met de hand, en dit duurt heel lang. Zie foto's.




Alles waar nog zwart overheen zit, is op dit moment geschuurd met 240. Ik heb er telkens een dun laagje overheen gespoten om zeker te zijn dat ik de vorige krasjes er uit heb gehaald. Nu zie ik na het indicatielaagje nog wel schuurkrasjes. Ik hoop dat het op de foto's te zien is:







Gaat dit er uit wanneer ik de velgen dikker in de primer zet? Of moet ik echt doorschuren totdat ik dit niet meer zie?

Hieronder het blanke is al geschuurd met 320:







Dit is de fijnste korrel die ik nog heb voor droog schuren, ik wil nog niet nat schuren omdat er nog plamuur op de velgen zit. Na het opspuiten van de primer kan ik wel verder met nat 600 etc.

Iemand die hier advies over heeft?
Het liefst zou ik ze nu in de primer zetten, maar ik wil niet dat er krasje zichtbaar blijven. De uiteindelijke kleur gaat antraciet worden.
__________________
Trackday Leon:
https://www.volksforum.com/forum/sh...ad.php?t=145903
Reply With Quote
  #2  
Old 25-03-2017, 15:08
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Je kunt beter een spuitbare filler gebruiken, daarna
Met 320 en 600 gladschuren (miss nog een 800) en aflakken
Reply With Quote
  #3  
Old 13-04-2017, 10:21
Typ89 Typ89 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2017
Posts: 27
Default

Mocht je hier nog mee bezig zijn;
Zelf schuur ik na het stralen glad met korrel 320, oude lak maakt niet uit, als het maar redelijk glad is. Kleine schuurkrasjes zijn geen probleem
Vervolgens een 2k washprimer en nat-in-nat een aantal lagen 2k spuitplamuur er achteraan. Als alles droog is nog even een controle laagje er achteraan met een goedkoop spuitbusje.
Dan wet-sand ik met korrel 1000 tot alles goed glad is en alle porien er uit zijn. (Evt korrel 1200 op kritische plekjes, om niet door de filler heen te schuren.)
En als laatste kleurlak en 2k blanke lak.
De lagen blanke lak rustig opbouwen, maar het is wel belangrijk de eerste laag vrijwel meteen na de kleurlak aan te brengen. De metallic deeltjes drijven dan iets omhoog in de blanke lak, waardoor je een mooier effect krijgt.

Last edited by Typ89 : 13-04-2017 at 10:27.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum