Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 22-11-2015, 14:11
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Even iets heel anders. Er is iemand die mijn projecten heeft gewaardeerd op 1 Ster.

Een ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar ik ben er van overtuigt dat dit niet om de projecten zelf gaat, maar iets is om persoonlijke redenen.

Als iemand problemen heeft met mij, ik iets niet goed gedaan heb of als er iets anders aan de hand is, heb ik liever dat dat deze persoon dit aan mij laat weten zodat er over gesproken kan worden omdat ik mij van geen kwaad bewust ben. Wees een man en laat dan gewoon weten wat er aan de hand is !

Ik plaats dit werk niet voor Reclame, want ik zit al met te veel werk. Ik plaats deze projecten zodat iedereen zien kan hoeveel werk iets is, er misschien iets van kan leren, voor inspiratie misschien en vooral omdat ik het leuk vind om te laten zien wat wij maken omdat het meeste werk laten niet meer zichtbaar zal zijn als de auto af is.

Zodra een van deze auto's straks op een meeting komt te staan etc, hoop ik dat er meer begrip zal zijn voor een projectauto waar vaak heel veel werk in zit met alle ups en downs enz
Reply With Quote
  #22  
Old 22-11-2015, 16:05
Deppie .:R32's Avatar
Deppie .:R32 Deppie .:R32 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 34
Default

Wellicht iemand met enige jaloezie, of die het gewoon weg niet een ander gunt.
Geen aandacht aan schenken en over gaan tot de orde van de dag.

Ontopic:

Wederom een schitterend project blijf hem zeker volgen! Keep up the good work!
__________________
Corrado.:R32
Reply With Quote
  #23  
Old 22-11-2015, 19:41
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Precies.. Waarschijnlijk een keyboard warrior die blijkbaar geen verstand van zaken heeft.
Reply With Quote
  #24  
Old 22-11-2015, 22:18
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Kep je 5 sterren gegeven wilco. Gewoon omdat ik je topic s graag lees/ bekijk. en omdat ik zelf ook weet hoeveel tijd er in een project kruipt en lang niet alles zomaar is. Dat is juist het mooiste, custom werk!
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #25  
Old 23-11-2015, 15:37
Golf_1GTI_Freak Golf_1GTI_Freak is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 80
Send a message via MSN to Golf_1GTI_Freak
Default

DAMN,

Elke keer ik hier een project zie verschijnen met Dutchbuild kan ik niet wachten om alles te zien en vooral te lezen, de info + vele foto's maakt het echt zo leuk!

Ik ben benieuwd naar de volgende updates!

P.S => ik zie dat deze R32 mk4 klauwen heeft vooraan ? Is dit met speciale adapters of gewoon met spacertje zoals 312MM ombouw ?
Reply With Quote
  #26  
Old 23-11-2015, 15:51
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik plaats deze projecten zodat iedereen zien kan hoeveel werk iets is, er misschien iets van kan leren, voor inspiratie misschien en vooral omdat ik het leuk vind om te laten zien wat wij maken omdat het meeste werk laten niet meer zichtbaar zal zijn als de auto af is.

Zodra een van deze auto's straks op een meeting komt te staan etc, hoop ik dat er meer begrip zal zijn voor een projectauto waar vaak heel veel werk in zit met alle ups en downs enz


En ik hoop dat je dit nog heel erg lang met ons wil blijven delen
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #27  
Old 23-11-2015, 22:30
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Wist niet eens dat je topics kon waarderen....
Snap je frustratie, maar ik denk dat de meesten hier opgewondener raken van een nieuw DB topic dan van welke blote-mevrouwen-site dan ook!
Reply With Quote
  #28  
Old 23-11-2015, 23:06
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

oeee, weer een mooi project . Ik heb het idee dat ik de auto ken, hing er al een 3.2 in? Zoja dan is dit de auto die een maatje van me enkele jaren geleden gebouwd heeft. Is een destijds een klein kapitaal in gaan zitten, de tijd dat de 3.2 motoren niet ieder straathoek lagen, blokje was gehaald in Berlijn . Maar mooi om te zien dat dit apparaat nog in leven is en een flinke opfris/opvoer beurt krijgt!! ga zo door. ben niet zo'n typer maar heb altijd erg bewondering voor je projecten, leuk en interessant blijft delen!!
__________________
Lot of vw's (sold)
E28 520I
Reply With Quote
  #29  
Old 31-12-2015, 12:14
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

We zijn op dit moment bezig met het klaarmaken/cleanen van de motorruimte. Hier was al veel aan gelast wat allemaal opnieuw moest gebeuren en is heel erg veel werk. Dit lijken veel foto's maar zelfs dit zijn grote stappen en is nog veel meer aan gelast dan de foto's doen vermoeden.

De achtervloer gaat binnen een paar weken weer verder, maar we wilden nu eerst het werk klaar maken waar wij ons aan ergerde zodat het voor ons gevoel weer beter zit



















http://dutchbuild.com/images/igalle...-800-600-80.jpg














































































Last edited by DutchBuild : 08-03-2016 at 20:32.
Reply With Quote
  #30  
Old 31-12-2015, 13:32
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Hier gaat mijn hartje toch wel sneller van slaan hoor, wat een vakwerk
Reply With Quote
  #31  
Old 31-12-2015, 16:38
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

ziet er allemaal weer erg goed uit!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #32  
Old 01-01-2016, 19:51
classic line classic line is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 462
Default

ik hoop wel dat marijn een trekhaak laat monteren anders heeft hij er niks aan
__________________
vw jetta tdi 2008
seat arosa 2000
vw t1 "57 panel
Reply With Quote
  #33  
Old 01-01-2016, 20:22
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,259
Default

Ziet er weer goed uit, keep up the good work
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #34  
Old 05-01-2016, 02:15
racers_elite racers_elite is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 245
Default

Ik ben alles behalve een auto mechanieker
Hoe doe je het met cardan naar achteren?
Word er een tunnel ingelast? Of via de tunne van de uitlaat zen de uitlaat ergens anders?
Reply With Quote
  #35  
Old 05-01-2016, 07:12
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

je krijgt van mij dikku 10 met griffel

hahahah
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #36  
Old 05-01-2016, 17:33
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by racers_elite
Ik ben alles behalve een auto mechanieker
Hoe doe je het met cardan naar achteren?
Word er een tunnel ingelast? Of via de tunne van de uitlaat zen de uitlaat ergens anders?


De Corrado heeft al een hoge tunnel zoals deze ook in de Golf mk2 Syncro zit en al 4wd is. Het is erg krap om hier ook nog eens een 3" downpipe doorheen te maken, maar is gelukt zoals op de eerder geplaatste foto's te zien is.

De foto's van de tussenas zullen later geplaatst worden op het moment dat we hier mee bezig zijn
Reply With Quote
  #37  
Old 05-01-2016, 17:35
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by classic line
ik hoop wel dat marijn een trekhaak laat monteren anders heeft hij er niks aan


De 4wd wilde hij ook om mee door de blubber te gaan op de bouwplaats
Reply With Quote
  #38  
Old 06-01-2016, 08:21
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Wat een vakwerk! Daar kunnen ze in Wolfsburg nog een puntje aanzuigen!
Reply With Quote
  #39  
Old 06-01-2016, 10:03
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

gewoon echt niet normaal zoiets.wat een vakmanschap.en een geduld.kan het linksom /dan wel rechtsom wel begrijpen..dat mensen soms zo reageren..
ik pomp soms ook wel eens heel veel tijd in een restauratieproject..veel laswerk -strakzetten ,schuren tot je een ons weegt etc etc..ik kijk dan ook niet naar elke minuut
of velletje 3M dat verloren gaat..
komen ze zo'n auto halen..vallen ze over een stofpuntje in het dak ofzo..
wat ik overigens er wel uit gehaald had ,had ik het gezien..
of ze laten een neef/broer/kennis ,die automonteur is of loodgieter., het ding achteraf bekijken net zo lang tot men iets vind (wat er hoogstwaarschijnlijk affabriek al was)..
kun je dit vervolgens niet met de beste wil opgelost krijgen ...ben je een beunhaas of pruller..
mensen denken dat door TV ,Youtube ,en weet ik nog meer,alles vanzelf gaat...echter de praktijk is veel anders..Murphy's law enzo..
"Wij'' weten gelukkig wel anders
Reply With Quote
  #40  
Old 06-01-2016, 11:57
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
gewoon echt niet normaal zoiets.wat een vakmanschap.en een geduld.kan het linksom /dan wel rechtsom wel begrijpen..dat mensen soms zo reageren..
ik pomp soms ook wel eens heel veel tijd in een restauratieproject..veel laswerk -strakzetten ,schuren tot je een ons weegt etc etc..ik kijk dan ook niet naar elke minuut
of velletje 3M dat verloren gaat..
komen ze zo'n auto halen..vallen ze over een stofpuntje in het dak ofzo..
wat ik overigens er wel uit gehaald had ,had ik het gezien..
of ze laten een neef/broer/kennis ,die automonteur is of loodgieter., het ding achteraf bekijken net zo lang tot men iets vind (wat er hoogstwaarschijnlijk affabriek al was)..
kun je dit vervolgens niet met de beste wil opgelost krijgen ...ben je een beunhaas of pruller..
mensen denken dat door TV ,Youtube ,en weet ik nog meer,alles vanzelf gaat...echter de praktijk is veel anders..Murphy's law enzo..
"Wij'' weten gelukkig wel anders


Ik zal proberen uit te leggen hoe ik hier in sta, maar lukt niet in maar een paar regels text

Ik ben blij dat je weet wat een project inhoud en idd, het is geen werk wat je doet om rijk van te worden. Veel uren kunnen niet geschreven worden zoals ik bijvoorbeeld in de nachten nog op zoek ben naar info of onderdelen enz voor iemand.

Daarbij is er niet 1 project zonder tegenslag en zitten er altijd dingen tegen bij elk project. De Bentley staat nu al een paar maanden stil door 1 stomme storing van de oliedruksensor waardoor ik er maar uren in blijf verliezen en door zal gaan tot deze is opgelost om maar 1 voorbeeld te noemen.

Deze Corrado gaf ons 3x zo veel werk in de motorruimte omdat deze volledig verknalt was. Ik wilde hier eerst ook niet aan aan beginnen totdat de eigenaar mij de goedkeuring gaf om de motorruimte opnieuw te doen.
Dit was in de oude situatie nooit strak geworden en ook niet mooi gebleven. Ik zou hier door misschien later de schuld van hebben gekregen als dit niet mooi zou blijven terwijl wij dit laswerk niet zelf hebben gedaan en zelfs anders hebben geadviseerd om maar 1 voorbeeld te noemen waar het mis zou kunnen gaan en waarom ik hier niet in mee ben gegaan. Ik heb liever geen werk dan problemen en elke auto of werk wat de deur uit gaat moet de reclame wezen voor het opvolgende werk is zoals ik er over denk.

Wij bouwen alleen als we er voor 100% achter staan en alleen als een goede communicatie mogelijk is met de eigenaar, want er zijn altijd punten van overleg tijdens een project. Daarbij is het aan ons om een auto te bouwen zoals een klant deze graag zou willen ipv dat wij hem bouwen zoals we het zelf mooi vinden. Ook hier voor is een goed communicatie voor nodig

Ik heb momenteel heel veel stress door alle tegenslagen die er momenteel zijn (Prive + Werk) en daarbij ook om genoeg te kunnen verdienen om het hoofd boven water te houden. Ik heb op dit moment gelukkig alleen maar klanten waar ik graag voor aan het werk ben en waardoor dit alles het mij waard is om er nog mee door te gaan. Grote problemen met klanten is nog maar 2 keer voor gekomen in de 8Jaar die ik nu full time werk en waarvan er 1 is opgelost en de ander hier niet meer welkom is door dat deze man mij vals heeft beschuldigd van iets wat door een kameraad van hem is veroorzaakt.

Het is leuk werk, maar er zijn veel zorgen en het is meestal het eind resultaat waardoor je dit alles dan weer snel vergeet zoals veel mensen dit hier zullen herkennen denk ik

Door het eindresultaat van het gedane werk en vooral het omgaan en leren kennen van de mensen die ik heb ontmoet door dit werk, maakt dit het waard voor mij en ben dan ook een gelukkig mens te noemen

De problemen zoals jij ze omschrijft ken ik (nog) niet gelukkig en zullen we proberen zo te houden, al kan je niet alles voorkomen natuurlijk al begrijp ik jouw echt wel zoals je het uitlegt over het stofje etc, maar is bij mij nog niet zo voorgekomen.
Ik probeer dan ook altijd wat netter en beter te bouwen dan de klant in gedachten heeft zodat zij gelukkig zullen zijn met het eindresultaat.

Last edited by DutchBuild : 06-01-2016 at 12:01.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum