Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #561  
Old 22-07-2020, 12:41
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by vagg freak
De klepstoters lopen toch leeg zo


Klopt, maar het ging mij erom dat ze allemaal wel olie krijgen. Ze zullen de eerste start vast even tikken maar die zuigen zich wel vol.
Reply With Quote
  #562  
Old 22-07-2020, 12:42
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Scully
Is er ook beeld materiaal van die oliespuiter?


Helaas voor jullie niet Was te druk met olie van alles verwijderen, blok zat ook helemaal onder namelijk
Reply With Quote
  #563  
Old 22-07-2020, 13:01
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

He jammer
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #564  
Old 22-07-2020, 14:25
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

In ieder geval wel fijn om te weten dat er olie naar boven komt
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #565  
Old 23-07-2020, 08:18
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
In ieder geval wel fijn om te weten dat er olie naar boven komt


Precies! Voelt de eerste start ook al iets minder naar omdat alles al een laagje olie heeft. Zit wel een kliederboel assemblageolie op alle lagervlakken maar nu weet ik bijvoorbeeld ook dat de galerij van de krukas al enige hoeveelheid olie in zich heeft, wel net zo prettig! En de G-lader natuurlijk, als die na 20 km toch ploft ligt het iig niet aan de olie toevoer
Reply With Quote
  #566  
Old 23-07-2020, 08:27
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Mijn centreertool voor de koppeling was voor een 1300 motor, dus maar op het oog de boel in het midden gezet en gehoopt dat de bak er op wou. De eerste keer proberen ging het al goed, dus meteen maar even een staatslot gekocht



Last edited by RobertVoorst : 23-07-2020 at 08:35.
Reply With Quote
  #567  
Old 23-07-2020, 08:56
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Mooi blok zal het leveradres even via pm doorgeven

Wat me nog is opgevallen is dat jij een een ronde dop hebt op uw kleppendeksel, en bij mij is deze vierkant. Her en der zie je ze, is er een verschil dan in type of 1ste of 2de generatie of zoiets?

En wat functie heeft deze voor de g-lader?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #568  
Old 23-07-2020, 09:41
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Mooi blok zal het leveradres even via pm doorgeven

Wat me nog is opgevallen is dat jij een een ronde dop hebt op uw kleppendeksel, en bij mij is deze vierkant. Her en der zie je ze, is er een verschil dan in type of 1ste of 2de generatie of zoiets?

En wat functie heeft deze voor de g-lader?


Oud en nieuwe model motor inderdaad.
De G lader heeft ook een kleine wijziging gehad, oude type heeft het kapje voor over het tandwiel van de hulpas niet, de latere wel.
En volgensmij zijn de gaten in de verdringer anders van het nieuwe model, maar of dit beter is, geen idee.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #569  
Old 23-07-2020, 09:58
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er
Mooi blok zal het leveradres even via pm doorgeven

Wat me nog is opgevallen is dat jij een een ronde dop hebt op uw kleppendeksel, en bij mij is deze vierkant. Her en der zie je ze, is er een verschil dan in type of 1ste of 2de generatie of zoiets?

En wat functie heeft deze voor de g-lader?


Wil m wel ruilen tegen je MK1

Die dop is de carterventilatie! Zitten inderdaad 2 typen in, de oude is de ronde en de nieuwe is de vierkante. Doen precies hetzelfde, maar zien er gewoon anders uit. Verder geen functie voor die G-lader los van het feit dat deze wat oliedamp naar de lader voert.
Reply With Quote
  #570  
Old 23-07-2020, 10:21
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Wil m wel ruilen tegen je MK1

Die dop is de carterventilatie! Zitten inderdaad 2 typen in, de oude is de ronde en de nieuwe is de vierkante. Doen precies hetzelfde, maar zien er gewoon anders uit. Verder geen functie voor die G-lader los van het feit dat deze wat oliedamp naar de lader voert.


Daar zou ik maar moeilijk afscheid van kunnen nemen, toch maar niet
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #571  
Old 23-07-2020, 12:41
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Toen ik in maart een nieuwe G60 opbouwde heb ik de stoute schoenen aangetrokken en er 1 gereviseerd. Heb er foto's van gemaakt maar dacht wie interesseert zich er eigenlijk in

Je kan ze heel voorzichtig open maken met een fijn plat schroevendraaiertje en wat geduld!

Had namelijk een motor te pakken waarvan volgens mij de olie nog nooit was gewisseld. Zwaar aangekoekt onder kleppendeksel. Heb er zelfs een koud ontvetter voor aangeschaft want was niet te doen

De klep is namelijk zeer moeilijk te vinden voor G60 en tweedehands vragen ze op eBay er zo 100 Euro voor

Ik wilde wel is weten wat er in zit. Verder had ik wel het idee dat het binnenwerk niet veel anders kan zijn dan andere kleppen waar veelal alleen de aansluiting anders is en dat is dan ook zo! Dus mocht het membraam gescheurd zijn kun je deze zelf opnieuw samenstellen met een goedkope klep van autodoc. Ik hoefde alleen maar goed schoon te maken alles was nog lekker soepel en gangbaar nadat het schoon was.





__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #572  
Old 23-07-2020, 14:03
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Toen ik in maart een nieuwe G60 opbouwde heb ik de stoute schoenen aangetrokken en er 1 gereviseerd. Heb er foto's van gemaakt maar dacht wie interesseert zich er eigenlijk in

Je kan ze heel voorzichtig open maken met een fijn plat schroevendraaiertje en wat geduld!

Had namelijk een motor te pakken waarvan volgens mij de olie nog nooit was gewisseld. Zwaar aangekoekt onder kleppendeksel. Heb er zelfs een koud ontvetter voor aangeschaft want was niet te doen

De klep is namelijk zeer moeilijk te vinden voor G60 en tweedehands vragen ze op eBay er zo 100 Euro voor

Ik wilde wel is weten wat er in zit. Verder had ik wel het idee dat het binnenwerk niet veel anders kan zijn dan andere kleppen waar veelal alleen de aansluiting anders is en dat is dan ook zo! Dus mocht het membraam gescheurd zijn kun je deze zelf opnieuw samenstellen met een goedkope klep van autodoc. Ik hoefde alleen maar goed schoon te maken alles was nog lekker soepel en gangbaar nadat het schoon was.



Dit is het mooie aan het forum dus, zie al deze informatie maar eens ergens te vinden!

Heb destijds voor 40 euro een nieuw gepoedercoate kleppendeksel met die vierkante ontluchting gekocht via martkplaats, ligt nu op zolder te wachten tot ik de ronde zat ben Maarja als iemand 'm voor 100 euro wil komen ophalen mag dat best
Reply With Quote
  #573  
Old 23-07-2020, 19:37
siebelink1's Avatar
siebelink1 siebelink1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 79
Default

netjes allemaal dit , van de winter gaat mijn g60 uit elkaar en kan hier veel van leren !
Keep up the good work !!
Gr pascal
Reply With Quote
  #574  
Old 23-07-2020, 19:52
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Ik zat net even in mn hoofd de motor in te bouwen in de auto, en ik bedenk mij dat ik geen origineel vliegwiel heb. Dus ook geen 6 graden voorontstekingsmarkering.. hoe ga ik die dan afstellen met de stroboscoop?

Zitten wel twee ‘pinnen’ op de sachs drukgroep maar die komen na TDC pas tevoorschijn. Iemand de gouden tip?

Last edited by RobertVoorst : 24-07-2020 at 15:19.
Reply With Quote
  #575  
Old 24-07-2020, 07:37
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Volgens mij zit er op de rand van de multiriem krukas pully ook een klein kerfje. Wel goed zoeken, het is soms bijna niet zichtbaar.
En op de onderste distributiekap ook iets van een merkteken bij mijn G60 wat ik mij herinner.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #576  
Old 24-07-2020, 09:38
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Volgens mij zit er op de rand van de multiriem krukas pully ook een klein kerfje. Wel goed zoeken, het is soms bijna niet zichtbaar.
En op de onderste distributiekap ook iets van een merkteken bij mijn G60 wat ik mij herinner.


Klopt, voor het stellen van de riemtiming inderdaad. Die staat in BDP inderdaad uitgelijnd met het merkteken op de onderste distributiekap. Deze zijde is alleen lastiger bij te komen als de motor ingebouwd is.

Ik denk dat ik maar eens aan die poulie moet gaan meten en kijken waar de 6 graden voor BDP streep zou moeten komen respectievelijk aan de BDP kerf!
Reply With Quote
  #577  
Old 24-07-2020, 15:19
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Ik zat net even in mn hoofd de motor in te bouwen in de auto, en ik bedenk mij dat ik geen origineel vliegwiel heb. Dus ook geen 6 graden voorontstekingsmarkering.. hoe ga ik die dan afstellen met de stroboscoop?

Zitten wel twee ‘pinnen’ op de sachs drukgroep maar die komen na TDC pas tevoorschijn. Iemand de gouden tip?



Ik bedenk mij net dat ik mijn digitale stroboscoop dus gewoon op vervroeging kan afstellen, dan kan ik dus gewoon op het BDP lijntje flitsen en geeft de scoop aan op hoeveel vervroeging die staat. Handig
Reply With Quote
  #578  
Old 01-08-2020, 10:16
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

We zijn begonnen! Alleen jammer dat het dan net weer 3000 graden moet zijn deze week







Als iemand nog opzoek is naar een goede 1.3 NZ met alle aanbouwdelen, motorkabelboom en een 2 jaar geleden gereviseerde 5 bak (code CWU), laat het weten!
Reply With Quote
  #579  
Old 01-08-2020, 22:43
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Eerste helft weer schoon!



Last edited by RobertVoorst : 01-08-2020 at 22:47.
Reply With Quote
  #580  
Old 02-08-2020, 11:34
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Goed bezig
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum