Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-07-2012, 17:19
Bral's Avatar
Bral Bral is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 215
Question Carthago vs. Westfalia

Ik ben van plan om een t4 met hefdak te kopen en bij het rondneuzen loop je dan eigenlijk maar tegen 2 types aan, een Carthago of een Westfalia..

Het liefst had ik een Carthago met eindkeuken ivm de bedmaat die je dan hebt maar diverse camperhandelaren zeggen dat een Westfalia veel beter gebouwd is en dus meer waar voor je geld..

Heeft iemand hier ervaringen op dit vlak...?

(Ik vind namelijk de prijzen min of meer belachelijk dus ik wil wel graag iets aanschaffen wat goed en lang meegaat voor teveel geld zeg maar ;-))
__________________
ga lekker fietsen : brAllez, Studio Peugeot
Reply With Quote
  #2  
Old 12-10-2012, 18:03
Harinkie33 Harinkie33 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 2
Default VW Westfalia

Quote:
Originally Posted by Bral
Ik ben van plan om een t4 met hefdak te kopen en bij het rondneuzen loop je dan eigenlijk maar tegen 2 types aan, een Carthago of een Westfalia..

Het liefst had ik een Carthago met eindkeuken ivm de bedmaat die je dan hebt maar diverse camperhandelaren zeggen dat een Westfalia veel beter gebouwd is en dus meer waar voor je geld..

Heeft iemand hier ervaringen op dit vlak...?

(Ik vind namelijk de prijzen min of meer belachelijk dus ik wil wel graag iets aanschaffen wat goed en lang meegaat voor teveel geld zeg maar ;-))


Het is vaak maar net wat ze hebben staan denk ik, ik hoor ook wel es het tegenovergestelde. Ik ben op zoek naar een slaapbank of stof daarvoor van het 1994 model, grijs geblokt.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-10-2012, 10:03
Harinkie33 Harinkie33 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 2
Default

Ze zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs maar er is veel vraag naar en nieuw kosten ze ook een hoop geld
Reply With Quote
  #4  
Old 16-10-2012, 09:14
Demolitionman Demolitionman is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2008
Posts: 84
Default

Ik vind de Westfalia toch wat netter afgewerkt , en de indeling is wat handiger dan een Carthago .
Ik heb zelf een Westfalia Generation , en een kennis van me heeft een Carthago . Ik heb ook meer opslagruimte in mijn Westfalia , tegenover de Carthago .
Een echte Westfalia is ook duurder dan een Carthago .
Wel opletten dat je een echte koopt , en geen achteraf omgebouwde Transporter , want die zijn minder waard .
__________________
T4 onderdelen nodig ? contacteer me

Current cars :
VW Amarok Highline 4Motion
VW T4 2.5 TDI California Generation 151PK
VW T4 2.5TDI werkpaard
VW T4's : Breaking for parts
VW T3 doka Syncro- offroad editie
VW T2 early bay '69
Reply With Quote
  #5  
Old 05-12-2012, 21:15
HWK HWK is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 29
Default

Een kennis van me heeft een Chartago T4 tdi,
Dit is een geweldige wagen en hij zegt dan ook altijd Cartago is de camper onder de campers.
Zelf heb ik een T3 Chartago met een hoog dat , maar het is wel een hef dak dus heel erg zeldzaam!
Chartago is in mijn ogen netter en mooier afgewerkt dan een Westfalia!

Veel plezier met je zoektocht!


Groet,

Henk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum