Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-01-2005, 15:31
rvdbos rvdbos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 80
Default Polo 1f LX

Hierbij een klein begin over mijn werk aan de Polo 1f LX uit 1981. Een dikke 1.5 maand geleden ben ik begonnen met het zoeken naar een oud model Polo (o.a. ook hier op het forum). In het verleden heb ik al drie van die wagentjes gehad maar daarvan zijn de eerste twee gesloopt en de laatste verkocht zo'n 4 jaar terug.
Omdat het toch weer begon te kriebelen ben ik op zoek gegaan. En zowaar hier op het forum stond er eentje te koop.

Met de verkoper heb ik afgesproken en ben ik gaan kijken. Helaas was het toen donker. Dus de daaropvolgende zaterdag weer gaan kijken. Wat een mooi ding zeg!! in zo'n goede staat zie je ze bijna niet meer. (zie foto's, het is de blauwe). Omdat ik toch nog wel wat onderdelen zocht o.a. originele velgen heb ik ook geadverteerd en bij de jongens van de 86c club de vraag uitgezet. Een aantal onderdelen heb ik inmiddels (bedankt voor jullie moeite jongens!!)
Die velgen nog niet helaas. Wat wil het toeval. Kom ik een advertentie tegen voor een polo uit 1981. Het bleek zelf om een LX te gaan met originele velgen en doppen. Geweldig!! Deze heb ik dus aangeschaft en het grote wisselverhaal gaat dan ook binnenkort van start. Overigens ziet het witte karretje er op de foto's leuk uit maar helaas van dichtbij schrik je wel hahaha :biggrin: Of ik hem puur als donorauto gebruiken ga of rijdend houd dat zie ik nog wel. Ik heb geen haast.

Okee concreet na al deze klets, mijn project is het origineel en gaaf maken van de Blauwe LX. Niets verlagen of uitbouwen, gewoon puur eh....Wolfsburg :biggrin:

Hierrrrr fotows:




Wordt vervolgd!

Groeten,

Ronald.

Last edited by rvdbos : 26-01-2005 at 10:16.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-01-2005, 15:35
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Heeft dat witte ding nog apk dan?
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2005, 15:49
rvdbos rvdbos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Heeft dat witte ding nog apk dan?



Ja hoor nog tot juli. Dus dat komt wel goed. Hij is qua bodem enzo ook gewoon hard.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2005, 15:50
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Verkopen dan! Na de swap uiteraard
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2005, 16:06
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Ik bied me bij deze aan!

tis dus die blauwe van het forum een tijdje terug.. Die heeft lang gestaan zeg... Gelukkig goed terecht...

En idd.. die velgen onder de witte zijn echt cool en compleet... 7,5J et voila... super!
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #6  
Old 22-01-2005, 16:30
rvdbos rvdbos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 80
Default

Die velgen zijn leuk he!!! En die doppen zijn echt anders als die van de oude jetta of golf. Erg moeilijk te krijgen dus. En nu dus compleet met auto erbij hehehe

Maar als ik de witte als donor ga gebruiken strip ik hem echt helemaal en blijft er alleen een kale carosserie over. Maargoed het kan best dat ik hem rijdend houd om er op de oefenen met plaatreparaties en dergelijke. Daarvoor is hij goed geschikt. En wie weet blijkt hij er dan wel heel gaaf uit te zien waarbij hij niet meer origineel hoeft te blijven trouwens.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-01-2005, 16:48
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

als je het mij vraagt zijn het dezelfde dopjes als die waarmee mijn ori Jetta doppen erop zitten... buitenste ringen die met de dop op hun plaats worden gehouden....

(en daar heb ik dus ff geen foto van... )
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #8  
Old 22-01-2005, 16:52
rvdbos rvdbos is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 80
Default

Hey Tom

De buitenste ringen zitten anders vast. Niet via de doppen in ieder geval. Deze doppen zijn aan de zijkant ronder als de doppen van golf en jetta. Bovendien zijn ze geklemd ipv dat ze via pennen vast zitten.
Maargoed het maakt verder ook niet uit Ze zijn gewoon mooi

Grtzzzzz.....
Reply With Quote
  #9  
Old 26-01-2005, 20:04
Nien's Avatar
Nien Nien is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 84
Default

Die blauwe ziet er idd nog heel mooi uit zeg!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum