Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Lupo, Fox en Up!
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-09-2011, 22:53
vw-tim vw-tim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 38
Default aan de lup!

hallo,

Na een tijd gezocht te hebben, heb ik dan toch eindelijk een lupo gevonden. Ik zag hem op marktplaats staan en ben er maar gelijk heen gegaan en een stukje mee gaan rijden, en jahoor de bak maakte geluid. Aangezien ik daar wel vertrouwen in had heb ik wat van de vraagprijs afgeluld en hem gekocht. Eenmaal op de brug zag ik dat de keerring van de schakelas lek was(zoals altijd ) en heb deze dan ook maar gelijk vervangen samen met de bakolie. Hiermee bleek het geluid echter niet verholpen te zijn, dus wat doe je dan....inderdaad dan haal je de bak eraf en ga je hem open maken Toen bleek dat de hoofdas lagers helemaal gaar waren. Dus deze maar even vervangen en maar gelijk de koppeling , drukgroep en de koppelingskabel mee vervangen . En ook maar even een nieuw embleem achterop geplaats want deze was er ook af gehaald, en een 6r polo antenne erop gezet en alvast even de ombouwset voor aero wisserbladen erop natuurlijk! Het begin van mijn nieuwe project . Dus denk post nog even een paar fotos van hoe die was na de aankoop, wel al gewassen natuurlijk

groet
vw-tim








Reply With Quote
  #2  
Old 17-09-2011, 09:15
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Leuke Lupo Heeft dat zwart/blauwe interieur als ik het goed zie?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #3  
Old 17-09-2011, 17:47
B114 B114 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 8
Default

Net auto'tje! nog plannen ermee verder?
Reply With Quote
  #4  
Old 20-09-2011, 17:40
vw-tim vw-tim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 38
Default

ja hij heeft het zwart blauwen interieur ja

en ja er zijn nog plannen!
-schroefset
-andere velgen maar nog geen keuze kunnen maken
-leren interieur
-zwarte koplampen en knipperlichten
-gele mistlampen


en veder weet ik nog niet

enige suggesties?
Reply With Quote
  #5  
Old 28-09-2011, 19:36
nismocoupe nismocoupe is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 4
Default

Hey Tim
Is dat geluid dan ook zo net of hij droog draait want ik heb ook de keerring vervangen en olie maar die begon nu later (2000km) pas lawaai te maken en ook als je rijd in de wagen zelf een kloppend geluid.Dit is raar genoeg niet steeds en vooral als je hem laat uitlopen in vrijloop heeft hij het ook.us eigelijk steeds als je wielen draaien maar wel meer op een bepaald toerental(uitleg van men vriendin).
Succes met je project ziet er veelbelovend uit.

Grtz Benny
Reply With Quote
  #6  
Old 02-10-2011, 13:43
vw-tim vw-tim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 38
Default

hej Benny,

als het in de bak zit (dus waarschijnlijk de lagers) dan zal je het geluid vooral horen als je gas erop heb inderdaad. en als hij gewoon stationair draaid zal het geluid haast niet te horen zijn. Probeer maar is tijdens het rijden of het geluid er is als je de motor belast en dan het gas los laat. als het geluid dan weg is dan zijn het je lagers. en als je het geluid hoort als je, je koppeling in drukt zal het waarschijnlijk je druklager zijn! het beste is denk ik gewoon even naar de dealer rijden en even vragen of er iemand met je mee kan rijden, is altijd makkelijker als je het zelf hoort! veel succes i.i.g. en ik hoor graag wat het nou uiteindelijk was!

mvg,

tim

Quote:
Originally Posted by nismocoupe
Hey Tim
Is dat geluid dan ook zo net of hij droog draait want ik heb ook de keerring vervangen en olie maar die begon nu later (2000km) pas lawaai te maken en ook als je rijd in de wagen zelf een kloppend geluid.Dit is raar genoeg niet steeds en vooral als je hem laat uitlopen in vrijloop heeft hij het ook.us eigelijk steeds als je wielen draaien maar wel meer op een bepaald toerental(uitleg van men vriendin).
Succes met je project ziet er veelbelovend uit.

Grtz Benny
Reply With Quote
  #7  
Old 03-07-2012, 12:58
vwjb's Avatar
vwjb vwjb is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 633
Send a message via MSN to vwjb
Default

Hey Tim,

hoe is het nu met je projectje???

ik ben ook aan het zoeken naar een luup, en ben nu vooral bezig om ideeën op te doen. Ik zag wat voor plannen je hebt, en dat maakte me heel nieuwsgierig.
__________________
Audi A6 avant 2.4 '01 (for sale)
Audi A6 avant 2.5 TDI '01
VW Jetta 1.3 Elan '90
VW Polo 1.0 coupe '92
VW Golf4 TDI Highline '01
VW Golf1 1.1 '83
VW Golf2 1.8GT '88
Reply With Quote
  #8  
Old 03-07-2012, 19:07
vw-tim vw-tim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 38
Default

Hej,

Met mijn luup is nog vrij weinig gebeurt! Ik heb wel al een mooi setje porsche c2 wielen gekocht en laten opknappen. Glans zwart hart en gepolijsten rand, 6j voor 8j achter. En daarna vrij weinig gebeurt, ben namelijk verhuisd en dat koste me veel geld wat eigenlijk voor de lupo bedoeld was En toen zat er ook nog is een &%$#@ op mijn achterbumper en heeft geen briefje achtergelaten. Ben al 2maanden bezig om hier wat uit te trekken. Echter nog geen succes! Ik heb wel heel toevalig vanavond zwarte knipperlichtunits voor in de zijschermen en zwarte koplampen gekocht! En owja ik heb er aerowisserbladen opgezet! En hij was schadevrij gemaakt paar manden geleden En het VW embleem achterop heb ik weer erop gezet, en een polo 6r antenne gemonteerd!

Last edited by vw-tim : 03-07-2012 at 19:11.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum