Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-11-2010, 17:40
williammk4 williammk4 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 9
Default V-Maxx XXtreme Schroefset Ervaringen?

Hallo Iedereen..!!

Zoals de titel al luidt wie heeft er ervaring met de Xxtreme schroefset van V-Maxx.

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een gewone V-Maxx schroefset op mijn golf gemonteerd.. en het was echt een plaatje.. wat stond hij er mooi bij...
Niet te laag gewoon mooi!



Maar er zat een groot nadeel aan de schroefset.. hij was echt kneiterhard... Pff..
Ik rijdt veel binnendoor met de golf en kom zo 1x per week op de snelweg.. dus ik stuiterde elke naar mijn werk.. erg jammer..
Heb daarom de set na een maand al weer eronderuit gehaald en verkocht..

Nu zie ik dat V-maxx met een Hardheidsvertelling komt op zijn nieuwe schroefset.. en wil heel graag weer verlagen, maar hij moet absoluut niet weer zo hard worden.. dat is gewoon dood zonde van mijn geld..

Dus kunnen jullie mij vertellen wat het verschil is tussen de oude en nieuwe schroefset? En is er toevallig iemand van jullie waarbij ik mee zou kunnen rijden om het te ervaren wat het verschil is in de verschillende hardheidsstanden?
(liefst een golf 4 1.6 16v en ergens rondom breda NB)

Alvast bedankt mannen en vrouwen..
Reply With Quote
  #2  
Old 04-11-2010, 17:38
Gerben's Avatar
Gerben Gerben is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 212
Default

Ik heb deze set dik een half jaar onder mijn Bora zitten en heb nog geen problemen gehad. Ik rijd wel met bumpstops omdat mijn banden anders aanlopen.

Het verstellen van de hardheid is erg gemakkelijk en er is wel duidelijk merkbaar verschil. Ik kan je alleen niet zeggen hoe comfortabel het kan rijden, dat heb ik nog niet geprobeerd.
__________________
Bora TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 13-11-2010, 10:06
Krull's Avatar
Krull Krull is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2010
Posts: 71
Default

dus een xxxtreme set kan lager dan een gewone V-Maxx?
hoeveel lager zou dit ongeveer zijn?
__________________
Diesel smoke makes girls horny
Reply With Quote
  #4  
Old 14-11-2010, 00:21
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

tot ruim 30 cm onder de grond
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-11-2010, 00:27
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
tot ruim 30 cm onder de grond


__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-11-2010, 17:14
TomB's Avatar
TomB TomB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 30
Default

ik heb een set van Weitec onder mijn mk4, op de laagste stand, en ik vind het zeer goed te doen. Hij is goed stug maar je hebt niet dat kneiterharde stuiteren (had ik wel met standaard v-maxx bij mijn mk3 GTI)
Reply With Quote
  #7  
Old 16-11-2010, 10:18
SteffenUS's Avatar
SteffenUS SteffenUS is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 313
Default

Quote:
Originally Posted by TomB
ik heb een set van Weitec onder mijn mk4, op de laagste stand, en ik vind het zeer goed te doen. Hij is goed stug maar je hebt niet dat kneiterharde stuiteren (had ik wel met standaard v-maxx bij mijn mk3 GTI)



Heb jij het dan over de Weitec GT of TX? de TX is namelijk wel hardheid verstelbaar en de ander niet. Heb met een TX mee gereden is die reed voor een goed verlaagde schroefset echt comfortabel. Heb echter geen vergelijking.
Ik zou sowieso niet voor V-Maxx of TEC tuning e.d. kiezen. Maar die discussie is al vaker gevoerd. Prijs - kwaliteit verhouding.
__________________
Daily ride; 2002 Audi TT Roadster
spare car; 2001 VW Jetta GLS
Wife's daily; 2010 Ford Escape Limited
Reply With Quote
  #8  
Old 16-11-2010, 12:42
TomB's Avatar
TomB TomB is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 30
Default

Quote:
Originally Posted by SteffenUS
Heb jij het dan over de Weitec GT of TX? de TX is namelijk wel hardheid verstelbaar en de ander niet. Heb met een TX mee gereden is die reed voor een goed verlaagde schroefset echt comfortabel. Heb echter geen vergelijking.
Ik zou sowieso niet voor V-Maxx of TEC tuning e.d. kiezen. Maar die discussie is al vaker gevoerd. Prijs - kwaliteit verhouding.


Die van mij is niet in hardheid verstelbaar...

Je merkt inderdaad vaak verschil in kwaliteit tussen merken met hun verschillende prijzen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum