Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 05-11-2016, 16:26
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Stuurhuis inmiddels vervangen en stoelen geplaatst. Moet alleen de bedrading van de bestuurderszetel nog even aansluiten.
7 oktober langs het rdw geweest voor een herinvoering en motor omkeuring omdat dit nog op 1.9 tdi stond.
Helaas niet in 1x erdoor maar gelukkig geen grote afkeur punten.

Ashoes l.v. wielzijde vervangen
Andere schokbrekers (schroefset)voorzijde.
Remleiding zat op 1 plek niet in het klemmetje en kwam daar net tegen de motor.
Boutje motorsteun onderkant versn.bak iets te kort.
Teveel remverschil voor en achter. (waarschijnlijk ontluchten of anders nieuwe remcilinder plaatsen.
Spoorbreedte iets aanpassen ivm verbreders van 20 mm.

Al met al vond ik het nog wel meevallen. De punten die de keurmeester aangaf waren in mijn optiek wel terecht.
Op de motor ombouw waren geen kritiekpuntenn Netjes gemonteerd, uitlaat goed, niet teveel lawaai en ook niet teveel uitstoot.
Schokbrekers zijn inmiddels anderen voor geplaatst en ook de hoes is vervangen. Vanavond remleiding even vastzetten, boutje vervangen en remmen nog eens ontluchten. Mocht dat laatste niet werken dan maandag een nieuwe remcilinder bestellen.

Gisteren via mp een andere set velgen gekocht. Ik heb er nu een set onder zitten met een et waarde van 65. De set die ik nu heb gekocht heeft een et waarde van 35 en als het goed is kunnen de verbreders er dan tussenuit. Dat zal er aan de achterkant niet geweldig uitzien maar na de keuring achter de verbreders er weer tussen en dan moet ik in theorie ook mooi uitkomen met de uitgerolde spatschermen aan de achterkant.
25 november mag ik me weer gaan melden bij het rdw voor een controle keuring en als het goed is heb ik dan het kenteken er weer en 1.8 turbo op kenteken staan.

Als dat achter de rug is dan nog een paar puntjes op de i zetten en dan deze winter naar de spuiter. Daarna weer terug mijn garage in om op te bouwen en dan in maart een apk erop en in april de weg op. Zal tijd worden...
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #102  
Old 06-11-2016, 21:11
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

gaat goedkomen Jan
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #103  
Old 27-11-2016, 12:51
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Hoe staat het hier mee🙈
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #104  
Old 27-11-2016, 18:37
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Bwaaaaaap.
Rijd nu niet zo snel meer volges mij. 🙈
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #105  
Old 25-12-2016, 09:00
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Zoals hierboven al gezegd: rijdt nu ff niet zo snel meer. Of beter gezegd: rijdt helemaal niet meer...

Door de kleine afkeurpuntjes van het rdw moest er een paar dingen aangepakt worden.
Bijvoorbeeld de schokbrekers die te lang waren. Paar andere schokbrekers gekocht en deze even gemonteerd. Blijkt er een m6 ringetje van het spatbord af te zijn gerold en door een heel klein naadje van de distributiekap te zijn gegaan. Vervolgens tussen riem en de tandwielen in...
De rest laat zich raden: motor van de tijd af, 3 kromme kleppen, 1 afgebroken, zuiger enz enz...

Dat was inmiddels al een paar week terug. Even een uurtje stevig van zitten balen en daarna maar gewoon weer doorpakken.

Op advies besloten een compleet andere motor op te zoeken. Deze inmiddels gevonden en opgehaald bij Stefan en Niels en ligt klaar in het hok.
En daar ligt ie inmiddels al 2 week te wachten. Ivm drukte op het werk helaas nog niet aan toe gekomen. Komende week echter een hele week vrij dus dan moet het goed komen.

Word vervolgt....
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #106  
Old 25-12-2016, 09:10
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 988
Default

zo das ff zuur mooi dat je het weer op pakt en door gaat
Reply With Quote
  #107  
Old 25-12-2016, 10:21
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

erg jammer jan ,
maar goed dat je doorpakt ,
weer fris blokje erin en gaan met die banaan ,
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #108  
Old 27-12-2016, 23:51
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Zeker zuur Arjan maar ik reken maar zo dat het bij elke hobby wel eens tegenzit.

Klopt Gooi, erg jammer maar met de juiste kennissenkring kom je weer een heel eind
Doorpakken was ook de enige optie, er zat teveel werk in om er nu mee te stoppen.

Oude blok ligt er inmiddels uit, versnellingsbak is overgezet, motorsteunen zitten er weer aan en de distributie is aangepast en vervangen.
Morgen de kappen van de distributie er weer voor, multiriem er weer op en de carterpan er nog onderweg halen om deze schoon te maken en de olie-zeef te controleren. Dan nieuw filter erop en nieuwe olie erin.
Als het een beetje volgens planning verloopt ga ik de motor er morgen weer inhangen en dan donderdag of vrijdag de elektronica weer aansluiten en vervolgens proberen er weer leven in te krijgen.
Reply With Quote
  #109  
Old 03-01-2017, 16:57
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Zo dan. Motor er weer in, alles weer aangesloten en motor weer draaiend. Ook al even mee naar buiten geweest dus hij kan weer op eigen kracht voortbewegen.

Laatste dagen wat kleine dingetjes gedaan als kabels wegwerken enz. Helaas is het werkend krijgen van de toerenteller nog niet gelukt. Apart kastje zit er wel tussen maar ergens werkt het dus nog niet. Kleinigheidje als ik naar een paar week terug krijg hoe het er toen voor stond.
Binnenkort de caddy op de remmentestbank om het remverschil voor en achter proberen op te lossen. Wanneer dat klaar is gaan we weer met frisse moed richting het rdw in de hoop dat het dan deze keer wel in 1x goed gaat.
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #110  
Old 03-01-2017, 19:23
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

Gaat weer lekker dus...goed bezig Jan
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #111  
Old 03-01-2017, 20:44
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

keurig jan
die tt gaan we wel fixen komt goed .
rest effe op orde dan kom ik wel effe langs met de moker ,
__________________
golf 1 v6 bde

steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB ,
Reply With Quote
  #112  
Old 29-01-2017, 16:32
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Alles klaar, morgen 8u rdw. 't zal me benieuwen!
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #113  
Old 29-01-2017, 17:14
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Succes!
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
  #114  
Old 30-01-2017, 12:17
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Door de keuring! 💪💪💪
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #115  
Old 30-01-2017, 12:42
Putje Putje is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 263
Default

Gefeliciteerd!
__________________
MK1 --> 20VT
Reply With Quote
  #116  
Old 30-01-2017, 12:56
stapper stapper is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 130
Default

proficiat!
Reply With Quote
  #117  
Old 12-02-2017, 19:00
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

t3 verkocht en opgehaald. Kenteken voor de caddy binnen en de spuiter geregeld (datum nog niet bekend).

Voor het spuiten moet er eerst nog een paar dingetjes worden gelast en worden hersteld zodat het perfect is wanneer ie eenmaal klaar is.

Zo weet ik bijvoorbeeld nog niet wat ik met de achterkant wil. En dan bedoel ik het stukje onder de achterklep. Hier kan ik soort bumper op worden gemonteerd (al dan niet eigenbouw of bijvoorbeeld een aangepaste jetta g60 bumper). Of een trekhaak eraan maken (vrij onwaarschijnlijk). Of een rollpan bestellen met uitsparing voor de kentekenplaat.
Voorkant idem dito. De Hella spoiler met mistlampen was helemaal mijn favoriet maar daar ben ik nu niet meer heel zeker van. Deze spoiler komt onder de originele golf mk1 bumper te hangen.
Wat ook kan is bijvoorbeeld een voorbumper van een cabrio monteren, die van een Quartet set. Wellicht dat dit wel mooi gaat lijken en combinatie met mijn toch al niet standaard dorpels. Nog een stapje verder zou je een quartet achterbumper kunnen verbreden en verlengen om er zo weer 1 passend geheel van te maken.
Aangepaste golf mk2 g60 bumper is ook nog een optie, de zgn 'dikke' bumper.

Koplampen is ook zoiets, heb er nu heldere in met een kruis maar dat kruis ben ik niet zo weg van dus daar moeten eigenlijk heldere koplampen in ZONDER kruis.

Dan de achterlichten, hou ik de originele erin of ga ik voor de heldere versie. Nieuwe originele zijn in duitsland nog wel te vinden rond de 90 euro.

Als ik de deuren en ramen enz allemaal toch ga demonteren voor het spuiten is het dashbord eruit halen maar een kleine stap extra. Daar het dashbord hier en daar niet heel mooi meer is wil ik daar ook een andere in hebben. Dat was de bedoeling dat later eens te doen maar als alles eruit en eraf is... Makkelijker zal ik er waarschijnlijk nooit weer bij kunnen. Hoewel er niet veel meer origineel is aan de caddy blijft t dash wel origineel. Eeen audi tt dash erin is ook wel mooi of bv die van een golf 3... In het verleden heb ik eens een dash van een seat ibiza cupra in een caddy geknutseld inclusief kachelhuis, airco enz. In dit geval: In het verleden behaalde ervaring behoed me voor de toekomst...

Al met al zit er nogal wat werk aan te komen de komende tijd maar gelukkig geen grof sleutelwerk meer en avonden lang totaan de ellebogen onder het vet maar het 'leukere' werk.

De komende 3 maanden rustig klaar maken en dan hopelijk eindelijk weer eens tijd voor mn andere hobby: lekker vissen. Hengels achter in de caddy, rustig touren en dan hier of daar eens een hengeltje uitwerpen.
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #118  
Old 19-02-2017, 09:41
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Weekje vrij, dat biedt kansen!
__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #119  
Old 19-02-2017, 23:22
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Even weer wat plaatjes bij alle praatjes...

Zo kwam de caddy weer terug in mijn hok na de zure pech met het motorblok:







Waarna er na een paar weken weer werd begonnen met de demontage:



En de herplaatsing van de vervangende motor:



__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
  #120  
Old 19-02-2017, 23:28
Jan-Turbo Jan-Turbo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 386
Default

Alles weer aansluiten...






Tussendoor na een tijdje zoeken eindelijk de juiste velgen gevonden met de juiste maten en waarden



Achter keurig passend:



Voorzijde moeten de spatborden nog iets worden verbreed, dit gaat nog gebeuren voordat ie naar de spuiter gaat...

__________________
Golf mk4 1.9 sdi daily
Caddy mk1 xxl>>> 1.8 20v turbo project
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum