Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-01-2005, 21:27
durkieboy durkieboy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2
Default golf 2 kr motor inbouwen in golf 1

ik wil graag in mijn golf 1 1.1 een kr motor laten bouwen, ik heb al een mannetje gevonden die het voor me wil doen, alleen hij zij dat niet alles past hij wist zelf niet precies wat er bij moest kan iemand mij dat vertellen, ik ben van plan om een schade golf 2kr te kopen wat moet er dan nog bij voor onderdelen, of kan ik beter een andere motor inbouwen???????


ik hoor het wel,al vast bedankt

mvg durk
Reply With Quote
  #2  
Old 31-01-2005, 21:58
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

als je een complete auto koopt heb je nagenoeg alles al...
maar als ik jou was zou ik dan naar een scirocco zoeken...
en je moet ook je rechter motor steun omlassen omdat die op een andere plek zit bij een 1.1...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975
Polo 1.0 Classic C 1984
Reply With Quote
  #3  
Old 31-01-2005, 23:37
golfpowerrrr golfpowerrrr is offline
Forum regular
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 62
Default

als ik jou was,was ik naar www.vwforum.nl gegaan an daar de zoekfunctie gebruikt.daarvan weet ik zeker dat er mega veel topics zijn over dit onderwerp!
misschien als je hier de zoekfunctie gebruikt dat je ook al ver bent.
en als je toch bezig bent met de ombouw,maak dan meteen een mooie fotoshoot!
veel succes

Last edited by Christiaan : 02-02-2005 at 22:58. Reason: Link aangepast
Reply With Quote
  #4  
Old 31-01-2005, 23:52
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Ik ben zelf ook bezig met zo'n ombouw. Ik heb al een fotoverslag er van gemaakt. Misschien heb je er wat aan. Dit is mijn site. www.golf16v.tk
Reply With Quote
  #5  
Old 01-02-2005, 09:07
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Aan de zijde van de distributie riem plaats je een steun en een nieuw lager(zou ik zeker doen) van een gti 1 op de bak pak je steun van een gti1 voor en achter moet je ook van een gti 1 + de houder aan de bak nemen (achterste steun),verder moet je een spruitstuk van een scirroco 16v hebben of super sprint je hebt ook nog eps,aandrijassen van een scirroco 16v.Een waterpijp die naar de kachel loopt daar moet je er één nemen van een 1.6 carb motor kabel boom moet ook nog worden aangepast als je oude blok een vierbak heeft moet je ook nog andere schakel stangen hebben van een vijf bak(gelijk een revisie setje nemen 20 euro).Je moet ook een tank van een diesel plaatsen ivm retour leiding en de opvoer pomp en de druk accumolator

Met het omlassen van de motor steun heb ik geen ervaring kan zijn dat het bij een 1.1 anders is.
Als je nieuwe motor rubbers neemt zou ik wel voor orginele(vw)gaan stukkie duurder maar nu kan je er gemakelijk bij.

Ik heb zelf de inbouw bijna achter de rug het is best te doen maar die van mij is een gti ik hoefde tank en pomp niet te wijzigen dat is wat makelijker

Last edited by hummer : 01-02-2005 at 09:16.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-02-2005, 09:19
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

motorsteun omlassen is wel nodig als je een golf 1 1.1 hebt. Bij de andere golfjes zit de motorsteun wel op de goed plaats. Dus jij moet de motorsteun losboren. Zit gepuntlast. En dan andersom iets naar achteren weer vast monteren. Er zittan al inkepingen dus het kan eigenlijk niet mis. Je kunt ook motorsteunen gebruiken van een golf 1 cabrio 1.8. Ook kun je die aandrijfassen gebruiken als je de golf 2 2y versnellingsbak gebruikt. Gebruik je een originele golf 1 1.8 gti versnellingsbak dan kun je de bijpassende aandrijfassen gebruiken.

Ps. Hummer. Hoe ga jij dat doen met die kabelboom? Daar ben ik ook nog niet helemaal uit.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-02-2005, 11:18
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by golfpowerrrr
als ik jou was,was ik naar www.wforum.nl gegaan an daar de zoekfunctie gebruikt.daarvan weet ik zeker dat er mega veel topics zijn over dit onderwerp!
misschien als je hier de zoekfunctie gebruikt dat je ook al ver bent.
en als je toch bezig bent met de ombouw,maak dan meteen een mooie fotoshoot!
veel succes


sorry hoor maar hier zit meer kennis wat betreft motorombouw ...als je nu een andere F&F bumper wil...ga dan naar dat forum...voor kennis..hier..

maar idd zoals johan zegt...rechter motorsteun omlassen...en de beste keus is een schade scirocco 16v...[maar die zijn er weinig..]
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #8  
Old 01-02-2005, 18:17
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Over dit onderwerp zijn hier ook al verscheidene topics. Gebruik de zoekfunctie rechtsbovenin even, en je zal een hoop info vinden
Reply With Quote
  #9  
Old 01-02-2005, 18:57
hummer's Avatar
hummer hummer is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 488
Default

Dat weet ik ook niet ik heb een collega die dat voor mij doet,ik heb zelf een pl blok dus dan zit je met de computers volgens mij gebruiken we een een kabelboom van een dx blok voor de temp oliedruk etc en voor de motor de kabelboom van een pl blok.Volgens mij moeten er wel enige pinnetjes worden omgestoken en de stekker die in de zekerings kast komt

Er zijn vast medeforummers die je dit kunnen vertellen alleen ben ik nog nergens een handleiding tegengekomen hoe je het precies moet doen
Dus wie voelt zich geroepen om een soort handleiding van een 16v pl of kr online te zetten mbt het elektische gedeelte van de ombouwvan een 16 v in een type 1
Reply With Quote
  #10  
Old 02-02-2005, 10:20
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Ik heb dus zelf ook een pl blok. Dat is inderdaad iets lastiger dan als je een kr blok hebt. Dus wie voelt zich geroepen.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-02-2005, 22:57
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Topic opgeschoond.... graag nu bij het onderwerp houden!
Reply With Quote
  #12  
Old 03-02-2005, 01:03
durkieboy durkieboy is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2
Default

okey hartelijk bedank voor de reacties ik ben er al uit het word een scirocco motor.!!!
als je de foto`s wilt zien die komen over een tijdje, ik ben er ook over na gaan denken om maar een golf gti te kopen dan is veel handiger met de kabelboom en benzinetank enz klopt dat van de kabelboom..???
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum